overtijd door griep, niet zwanger! wanneer weer ongesteld?

Hej,

Maandag 20 december heb ik mijn koperspiraaltje er uit laten halen.

We willen nog niet zwanger raken, maar ik wil weer aan de pil. Totdat ik ongesteld wordt vrijen we met condooms.

Maar ik ben nu 4 dagen overtijd, maar ben afgelopen maandag ziek geworden. Nog steeds ziek, maar gelukkig al wel weer wat beter.

Vandaag negatief getest (had niet echt anders verwacht), maar nog niet ongesteld.

Nu is mijn vraag: Als je ziek wordt rond je ongesteldheid, wordt je nadat je weer beter bent ongesteld? Of pas een maand later?

We zijn het vrijen met condooms wel zat, dus zou graag met de pil beginnen. Maar ik zou graag wel beginnen met de pil op de eerste dag van de ongesteldheid, want dan volg ik mijn cyclus. Anders ben ik bang dat ik de eerste tijd steeds doorbraakbloedingen krijg.

Maar mochten we nu wel met de pil willen gaan beginnen. Hoeveel pillen moet ik dan ingenomen hebben voordat het veilig is? Ik heb dit al geprobeerd op te zoeken in de bijsluiter, maar het staat er niet in. Terwijl dit er 4 jaar geleden nog wel in stond. Vandaar dat ik weet dat je wel op elk moment kan beginnen. Weet alleen niet meer wanneer het dan veilig is.

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Groetjes

Yvonne

W.b. het ongesteld worden als je ziek bent… kan me niet herinneren dat dat bij mij een keer door griep is uitgesteld… Volgens mij word je ook als je ziek bent gewoon ongesteld hoor…

Denk dat je gewoon een dezer dagen ongesteld wordt, misschien moet je cyclus een beetje op gang komen?

En ik dacht dat je vanaf de 2e of 3e week na het beginnen met de pil veilig zat… maar dat weet ik echt niet meer zeker… is ook al weer een tijdje terug dat ik de pil geslikt heb :inlove:

Anders even aan je HA vragen.

Raar dat het niet in de bijsluiter staat :think:

Beterschap in ieder geval!

ik heb de 3 fase pil en die is veilig als ik de eerste fase volledig heb ingenomen… die eerste fase houdt de ontwikkeling van ei en baarmoederslijmvlies namelijk al tegen…

Dus hier is dat 6 dagen. :shifty:

Als je het koperspiraaltje hebt laten verwijderen, wil dat nog niet zeggen dat je meteen weer goed in je cyclus zit. Misschien ben je dus niet eens overtijd, maar heeft je cyclus gewoon wat tijd nodig om op gang te komen. Denk niet dat je griep er iets mee te maken heeft.

Als je nu met de pil begint en je hebt een gewone simpele pil variant, dan ben je volgens mij na een week weer veilig. (met mijn pil wel in ieder geval, de merkloze variant van de microgynon 30)

@ iedereen

Bedankt voor de antwoorden.

@ angelbaby

Met het koperspiraaltje heb je ook je gewone cyclus. Dus ik had eigenlijk verwacht dat als ik hem eruit zou hebben het dan gewoon zo door zou gaan.

Hoe komt het dat je cyclus dan van slag is?

Groetjes

Yvonne