overstrekken foto!!

Hallo

Nikki doet als ze moe is haar “overstrekken” ze trekt haar benen iets op en kromt haar voetjes en overstrekt zich dan.

en 1 armpje legt ze langs haar hoofd.

wij noemen het hangen omdat mijn nichtje die nu inmiddels 8 is het ook deed.

Zijn er nog meer kindjes die dit doen/deden?

ik ga het zo ie zo nog even op het cb vragen.

bij mijn nichtje is het na een tijd over gegaan.

gr bianca

Hm ik probeer me erbij voor te stellen wat je precies bedoelt Bedoel je echt overstrekken of lijkt het meer op uitrekken? Nb weet ik in beide gevallen niet wat het zou kunnen zijn hoor. Ja moeheid zeg je zelf al.Ik herken het niet van mijn kereltjes moet ik zeggen

Heh je het idee dat ze er last van heeft?

nee ze heeft er geen last van maar dacht eerst straks heeft ze een spierziekte maakte me meteen helemaal zorgen maar weet dat het bij mijn nichtje ook is overgegaan.

het is echt overstrekken spieren aanspannen.

ik zal eens kijken of ik als ze het doet een foto van kan maken.

zo’n soort onbewust ineens overstrekken? :think:

dat heb ik 1x bij Joost gezien, maar of dat het is? Zou het in elk geval gewoon aankaarten inderdaad, Gezien ( het gebrek aan) reacties herkent niemand het ook Rot he, dat je dan stiekem toch een beetje gaat malen

Ja Marith doet dit ook!

Overstrekken: ik beschrijf het als een (omgekeerde) dolfijn…

Heeft ze veel gedaan in de eerste 8 weken (krampjes?), en nu doet ze het sinds een paar dagen weer heel veel/vaak/heftig.

Ik weet niet wat het is…

Bij Marith lijkt het te maken te hebben met pijn.

Je kan eens bij een ostheopaat langs gaan of een babyfysiotherapeut.

Sommige kinderen hebben stress waardoor ze het doen…

Op onderstaande foto zie je het een beetje, maar onze Marith overstrekt haar beentjes nog veel meer.

dank je voor je reactie ik zal eens kijken idd

nikki doet het als ze moe is

als ze iets zat is

en als het aankleden te lang duurt

ik zal nog eens proberen foto te maken.

stress :think: waar moet ze dat dan van hebben??

het is altijd zo’n vrolijk meisje :inlove:

@bianca&? wrote:

dank je voor je reactie ik zal eens kijken idd

nikki doet het als ze moe is

als ze iets zat is

en als het aankleden te lang duurt

ik zal nog eens proberen foto te maken.

stress :think: waar moet ze dat dan van hebben??

het is altijd zo’n vrolijk meisje :inlove:

Dat kan ook wel ja, wij hebben ook zo’n vrolijk kind.

Ik had even meer uitleg moeten geven.

Als ik het zelf goed begrepen heb, kan je kind stress oplopen tijdens de bevalling en kan er even wat knel komen te zitten.

Bij Marith was haar wervel en nekje wat inelkaar gedrukt.

Dit kon de ostheopaat me vertellen…

oke en dat komt er dan na zoveel maanden pas uit?

heb nog steeds geen foto kunnen maken.

gaat dit vanzelf over of moet ik er echt wat mee?

@bianca&? wrote:

oke en dat komt er dan na zoveel maanden pas uit?

heb nog steeds geen foto kunnen maken.

gaat dit vanzelf over of moet ik er echt wat mee?

Ik weet natuurlijk niet of dat het geval is bij jou meisje… en of dat er na 8 maanden nog uit kan komen.

Ik raad je aan het te gaan overleggen met een ostheopaat.

Misschien vindt hij of zij niks, dan weet je het ook, maar het kan ook zo zijn dat hij of zij jou en je kindje kan helpen !!

Ik hoorde laatst iemand zeggen dat eigenlijk elke baby wel een bezoek aan een ostheopaat kan doen. De meeste baby’s hebben wel ergens last van. Zo’n ostheopaat kan d.m.v. voelen en masseren onderzoek doen.

Over de vergoeding.

Bij ons zit het in het zorgverzekeringspakket.

Ik betaalde 70 euro aan de man en krijg 50 euro van de verzekering terug.

Nee heb je… ja kun je krijgen…

Heb je het ook op het cb overlegd?

Hier gisteren gebeld, tegen mij zeggen ze dat dat overstrekken wat ze nu doet, te maken kan hebben met dat ze meer wil dan ze kan… (frustratie?)

ik ga 20 april naar cb en ga het dan vragen

en ik zal eens kijken of ik idd daar langs kan dank je :-*

ik heb ook een foto kunnen maken die zet ik straks of morgen f erop en dan laat ik het zien.

komen de foto’s

Het lijkt me niets vreemds hoor Bianca,… zeker niet als je zegt dat ze het doet als ze moe wordt, Cas smijt zich namelijk ook achteruit wanneer hij moe (= pissig :wink:) wordt …

Maar als je toch ongerust bent (blijft) kun je natuurlijk altijd je vraag stellen bij het cb of de ha,… jij moet je er goed bij voelen want een ongeruste mama is niet goed! :-*

:-* dank je wel

Mijn zoontje overstrekte ook heel veel. Het gekke is dat het echt de enige klacht was. Verder was en is het een heel vrolijk ventje. Heel ontspannen ook (als hij niet overstrekt).

Het begon toen hij ongeveer een maand was. Met 3 maanden was het zo extreem dat je hem geforceerd krom de andere kant op moest houden (dus beentjes voor z’n buik) anders was het wat wij standje banaan noemen (dolfijn klinkt trouwens wel iets vriendelijker).

Sindsdien lopen we bij een babyfysiotherapeut. Het blijkt dat mijn zoontje te korte spieren in z’n nek heeft (waarschijnlijk door aangezichtsligging in de baarmoeder). Hij vindt/vond het dus niet zo fijn om z’n hoofd naar voren te houden. Bij babies is er bovendien de reflex dat als ze hun hoofd achteruit gooien, dat het hele lichaam meegaat.

Inmiddels is hij (bijna) 6 maanden en overstrekt alleen nog als hij boos of moe is of als hij z’n hoofd achterover houdt (om iets achter/boven hem te zien).

In ons geval heeft een babyfysio dus heel goed geholpen (hij is nog niet uitbehandeld). En hoewel hij geen last van het overstrekken had en het ook zou zijn overgegaan (die reflex gaat een keer weg), was er wel degelijk iets aan de hand waar hij later misschien last van gekregen zou hebben (slechte houding en kromme rug).

Mijn kindje deed dat ook, maar voornl in het begin. Lag zelfs zo bij de bevalling! Bij de bevalling was het vast wel stress, maar daarna weet ik niet waarom ze het deed. Stress was het in elk geval niet. Het is na een tijdje vanzelf over gegaan en ik heb er eigenlijk nooit echt bij stilgestaan. Heb er overigens wel een beetje spijt van dat ik destijds niet naar een osteopaat ben gegaan. Niet dat beeb er iets aan over heeft gehouden hoor (voor zover ik nu kan zien), maar gewoon, lijkt me dat wel goed.

dank jullie wel ik ga even op cb maandag vragen en even langs fysio met haar denk ik

alleen is overstrekken niet echt goeie woord ziet er meer uit als verkrampen

hallo mama,s

ik kwam op dit forum via google toen ik op zoek was naar meer informatie over het overstrekken van baby,s/kindjes.

ik hoop dat ik hier wat mama,s met ervaring kan vinden of me verhaal kwijt kan.

me dochtertje lieke is nu bijna 13 maanden en heeft een vrij late ontwikkeling,bij de fysio is ze getest als een babytje van 8 maanden.

ze was laat met omrollen(8 a 9 maanden)en tijgert nu sinds een paar dagen(13 maanden)zitten kan ze nog niet en we zien daar ook voorlopig nog geen vooruitgang in door het overstrekken.

we zijn al bij de kinderarts geweest voor onderzoeken en daar horen 12 november meer over.

enige mama,s die iets uit m,n verhaal herkennen?

liefs bianca en lieke