hallo, ik ben net begonnen met flesvoeding voor mijn zoontje. Nu geen ik hem nutrilon. dit gaat prima. Maar ik zag gister in de winkel dat de voeding van friso 2 euro goedkoper is, dus ik dacht dan kan ik misschien wel overstappen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Eerst mengen ofzo?
alvast bedankt.
gewoon overstappen .
Als je nog een pak nutrilon hebt staan, kun je het mengen. Maar als je gewoon overstapt, is de kans op problemen ook heel klein hoor. Het verschilt niet zoveel als de fabrikanten suggereren.
Als hij 6maanden is, stap je meestal over naar nr2…Ik zou dan gelijk voor de friso gaan.
idd gelijk overstappen… mengen is niet echt nodig als het van beiden de normale variant is( ik geef zo nu en dan wel eens een pakje kant en klaar van nutrilon, omdat ze dat van friso niet hebben… en het af en toe wel ff makkelijk uit komt)
Volgens de dietisten van Frso is het verschil met Ntrilon niet zo groot en kan je zo overstappen. Even kijken hoe je kindje er op reageert, maar meestal gaat dat goed.
als het pak nutrilon op is, ga ik het gewoon proberen dan!
Dank jullie wel voor de antwoorden!
(ja die kant en klare pakjes zijn inderdaad erg makkelijk!)
nog even een vraagje…
Alex krijgt nu nog 4 keer per dag nutrilon1 en dan 210+7
Het pak is nu bijna op en ik heb friso 2 gehaald. Maar nu staat daar op 4 keer 180+6 of 3 keer 210+7.
Alex zit nog op 4 voedingen per dag, maar heeft met de nutrilon niet genoeg aan 180. Hij heeft dan na 2,5 uur alweer honger.
Wat moet nu nu van friso 2? Kan ik hem dan wel 4 keer 210 geven? Of is de melk weer anders samengesteld waardoor hij ook wel genoeg heeft aan 180+6?
Ik hoop dat er iemand snel antwoord heeft op mijn vraag, aangezien de nutrilon nu op is en ik het volgende flesje de friso ga geven…
jammer dat er niemand geantwoord heeft…
Maar heb het nu zelf maar uitgeprobeerd en hij doet het prima op 180+6
je kunt hem gewoon 4x 210+7 geven hoor… hij mag maximaal 1000cc bereide voeding hebben, en met die hoeveelheid kom je op 960!! Gewoon doen dus!
Ik zou niet doen wat my2kids zegt want dat geldt volgens mij alleen voor nr. 1 melk. Ik heb nl. gehoord datals je 4x 210 + 7 geeft, hij te veel vitamines en zo binnenkrijgt omdat er in 30 ml. opvolgmelk nl. meer vitamines en zo dan in 30 ml. nr. 1 melk zitten omdat babys minder opvolgmelk drinken. Volgens mij mag je maar maximaal 800 ml opvolgmelk per dag. Ik ben een paar weken geleden overgestapt van 4 x 210 ml + 7 nr. 1 melk naar 4 x 180 ml +6 en mijn dochter die een enorme schrokop is, heeft daar zo te zien genoeg aan. Je kan wel gewoon 4 x 210 en 6 schepjes geven, dan krijgt ie alleen wat meer water binnen.
dat is voor het eerst dat ik dat hoor :oops: Daan dronk in het begin dus echt gewoon 4x210+7 hoor… :shifty:
ik doe het nu zo: s ochtends bv, lunch 180+6, s middags 180+6 en s avonds 210+7. Denk dat het zo ook wel goed is… zal morgen anders wel even bij cb vragen als ik er ben.
(ik ben namelijk bang dat ik hem overvoed, want hij eet alles wat hij voorgeschoteld krijgt en is al een beetje een propje) [/list]
Ik heb dat ook eens nagevraagd bij het CB en de arts vertelde mij dat van nr 2 800 tot 1000 ml max gegeven mag worden. Het lijkt me ook vreemd als dat niet kon als je pas na 6 maanden met bijvoeden begint. Dit omdat de eerste weken de babies nog echt niet veel extra’s binnenkrijgen en toch alles uit de melk moeten halen.
Ik geef 4 voedingen, 2x210+7 en 2x180+6. Ben nu de bijvoeding aan het vermeerderen omdat madam telkens honger lijkt te hebben. Meer fv lijkt me in deze fase (bijna 7mnd) niet verstandig dus we gaan voor meer fruit, meer groente, wat brood en dixap. Ook heb ik van de eerste fles een 210+7+pap gemaakt ipv alleen melk.
Als Alex zoveel honger heeft kan je ook nog Forte voeding overwegen…