Overstappen van Nutrilon Standaard 1 naar ander merk....

Ik wil mijn zoontje graag op een ander merk voeding zetten, maar ik ben een beetje bang dat dan niet goed genoeg is eigenlijk…als je snapt wat ik bedoel. Hij krijgt nu dus Nutrilon standaard 1, en ik wil hem uit kostenoverweging op een goedkoper merk zetten :oops: , maar ik wil natuurlijk niet dat ie ineens minder goed groeit o.i.d. Want dan denk ik, een merk als bijv. Similac is bijna de helft goedkoper, maar zou het dan ook slechter zijn??

Ik ben dus eigenlijk benieuwd naar ervaringen van “collega-mama’s” die ook overgestapt zijn of die vanaf het begin af aan al een goedkoper merk geven dan Nutrilon.



groetjes Caren

Meid, alles wat verkocht wordt is prima en voldoet aan hele strenge eisen wat voedingswaarden betreft… door een goedkoper merk te nemen spek je niet alleen je kind, maar ook je portomonnee! :lol: Doen dus! :smiley:

Bedankt voor je supersnelle antwoord :smiley:

Ja da’s natuurlijk ook zo, als het rommel was was het niet te koop lijkt me… zou je dan echt alleen voor de naam betalen ofzo… :think:

En de huismerken van de Ah en Etos en Kruidvat etc. , zou dat ook net zo goed zijn?

Hey hallo



Hier ook over gestapt na een maand of 5. idd belachelijk die nutrilon zo ontzettend duur. Wij zijn eerst over gestapt naar kruidvat maar daar heb je losse zakjes en dat vond ik niet echt handig. Nu gebruiken wij al geruime tijd bonbebe en het bevalt me super.

Ik moet zeggen dat ik ook niet denk dat er slechte voeding word gemaakt. De eisen zijn zo streng is gewoon niet mogelijk. Denk dat je flink betaald voor het merk en de verpakking. En nutrilon en kruidvat liggen al tijden overhoop omdat t dezelfde ingredienten bevatten.

Dus wij hebben zeker gekozen voor onze portomonee want met de overige centjes kunnen we weer extra andere dingen voor hem kopen.

Dus niets om voor te schamen toch!!



Groetjes loes

onze dochter zit al vanaf haar 1ste week aan de similac en qua groei is ze bovengemiddeld en met gewicht op het gemiddelde dus ze doet het er goed op en het kost hier rond de 7 euro helaas wordt het in omgeving van rotterdam bijna niet meer verkocht omdat er te weinig afname is door concurentie van andere flesvoedingen maar het bestaat al jaren ben er zelf ook groot mee geworden :smiley:

nutrilon maakt ook erg veel reclame en zit vaak in de blije doos enz. en voor die reclame moet betaald worden :wink:

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden!!

Had 't jgz ook nog maar even gemaild, en heb inmiddels ook bevestiging van hun dat dat ook prima voedingen zijn, de goedkopere. Ik ga dus strakjes nieuwe voeding kopen en beginnen met mengen. Daar kunnen wij idd ook mooi andere dingetjes van doen voor hem! Hij groeit als kool, dus de wisseling van garderobe gaat met een noodgang :mrgreen: , kost ook genoeg!

Hier 2 kindjes die lekker groot worden op de similac hoor… maar dat is ineens nog maar beperkt te verkrijgen…

Maar ja met krijdvat heb je dat ook eigenlijk…

In de tijd dat Tessa op kunstvoeding over mocht van de allergie voeding af wilde ik ook de kruidvat, maar die was net nieuw en bij iedereen gewild en dus overal uitverkocht ( 3 kruidvat’s hier en allemaal leeg)…

Ik zorg dan ook altijd een pak/bus op voorraad te hebben…als er een open gaat koop ik meteen een nieuwe bij…

Ik heb een pot Similac gekocht! Dus ik ben om! Gisteravond begonnen met mengen,en hij drinkt er goed in en is ook net zoals ie anders is dus geen krampjes ofzo gelukkig.

Het is idd hier ook maar beperkt verkrijgbaar, Etos verkoopt het helemaal niet meer, en bij de Da stond maar 1 pot. Uiteindelijk bij de supermarkt gehaald,die hadden een normale voorraad, en ook nog 's 60 cent goedkoper :wink: Zo komt jan splinter door de winter :mrgreen: