Ik heb een zoontje van nu 6 weekjes (jong) vanaf de geboorte ben ik nutrilon 1 gaan gebruiken, al snel kwamen we erachter dat hij teveel spuugde dus nutriton aan de nutrilon toegevoegd, Na 2 weken zagen we nog geen resultaat en zijn overgegaan op nutrilon omneo....
Maar nu weer 3 weken is het spugen minder geworden en de krampen meer en komt erg moeilijk van zijn ontlasting af, en dus heel veel huilt, Als hij een scheetje moet laten krijst hij van de pijn! :cry:
Herkent iemand deze klachten ??? Zo ja, wat kun je er verder mee doen en welke voeding kan ik gaan proberen.
(het cb heeft me verkeerde info gegeven ... hij bleek volgens de kinderarts te vol te zijn ipv van 900cc mag hij nog maar 600cc)
Kan de voeding moeilijk afbouwen omdat hij er aangewent.
Ik probeer hem nu 120cc te geven en 5 p/dag maar dat lukt hem niet want hij wil steeds meer...
Hopelijk kan iemand mij hier meer over vertellen en kan ik ook weer op die roze wolk gaan zitten ipv een zwarte wolk :(
Ik denk dat je niet te vaak moet switchen van voeding, daar krijgt een kindje juist heel erg krampen van. Aangezien je nog maar even op de Omneo zit, zou ik nu niet naar een andere voeding overstappen. De kans is groot dat je de krampen daarmee juist verergert. Kindjes moeten eerst wennen aan bepaalde voeding en je moet zoiets ook rustig op- en afbouwen. Vier verschillende soorten voedingen in een tijdbestek van 6 weken is wel heel erg veel, de darmpjes zijn daar nog niet geschikt voor…
Je zou eerst eens kunnen proberen om een beetje extra water (10cc) aan de voeding toe te voegen. Hij krijgt dan wat meer vocht binnen, zodat de ontlasting misschien wat dunner is. Je kunt tijdens de krampjes “fietsen” met de beentjes of het buikje masseren. Een warme kruik op het buikje (wel met een deken ertussen) wil ook wel eens helpen. Je moet er ook voor zorgen dat hij na de voeding goed boert, zodat hij overtollige lucht kwijt kan en die niet in zijn darmpjes verdwijnt. Want dat veroorzaakt weer krampen. Krampjes horen op zich ook wel bij deze leeftijd, onze dochter had het ook heel erg. Over zullen ze sowieso niet gaan, zeker niet als je kindje er extra gevoelig voor is. Maar met drie maanden was het bij ons al een heel stuk beter!
Ik zou niet weer veranderen hoor, probeer je kindje er eerst eens aan te laten wennen. Dat gebeurd namelijk niet met een dag…
Zou ook standaard 10 cc extra water aan het flesje toevoegen, dat heltp vaak wel.
Bel anders even de WV van het CB voor wat advies maar ga niet steeds
maar ’ rommelen’ met de voeding.
Ik zou het niet proberen hoor switchen van andere voedingg :naughty: dan worden de krampen alleen maar erger. Maar hij zit pas aan de Omneo toch? hij moet daar gewoon eventjes aan wennen, kan wel een paar dagen duren voordat hij daar aan gewend is… dat is verschillend per kind , voor de krampjes kan je druppels cinababy proberen. Helpen hier erg goed tegen krampjes !!
Voor het poepen kan je 10 cc extra water toevoegen of wat druppeltjes olie in de fles doen wil ook vaak helpen
Succes!
Hier ook Omeo gebruikt en ik denk net als de andere dat je niet meer moet wisselen dit kan de darmpjes zeer van streek maken.
Veron had ook dat hij moeilijker kon poepen, ik deed 10 a 20 cc extra water. En als dat niet helpt kan je ook een druppeltje zonnebloem olie doen dat helpt ook wel.
Maar wisselen zou ik zeker even niet doen.
Succes gr Loes
Mijn dochter had last van beide spugen en verstopping alleen Omneo heeft het opgelost.
Enne je kunt beeb wel tergkrijgen naar minder voeding.
Ik heb Jorre in het begin overvoed :oops: hij kreeg 8 x 120, hij bleef maar huilen en ik dacht dat hij trek had, achteraf bleek hij te huilen omdat ze buikje te vol was en hij steeds zo moest poepen, dus ik had er een overloop van gemaakt :oops:
Hij weer een fles, huilen diarree, weer huilen na 2 a 3u ik weer een flesje :oops:
Uiteindelijk heb ik hem een keer in bedje gelegt, 20 min laten huilen (was erg moeilijk) maar zo zat hij terug op 6 voedingen van 120.
Hoe moeilijk ook, probeer even door te zetten met tijd tussen de flessen houden zodat hij op het goede aantal uitkomt.
Als hij huilt, neem hem dan op schoot en geef de speen, zuigebehoefte kan ook groot zijn niet zozeer de trek.
Het kost even wat energie, maar hier ook gelukt, Jorre nu op 4 flessen nog steeds, geen bijvoeding en rond de 8 kio ben benieuwd wat het CB te zeggen heeft :think: :mrgreen:
En 10cc extra aan water toevoegen, goed lauw wil wel eens helpen en die kleintjes hoeven op flesvoeding niet iedere dag te poepen he :hug:
Eventueel kun je druppels toevoegen voor zachtere ontlasting van VSM 2 druppels olijfolie kan ook.
Maar ik zou eerst de darmpjes god laten wennen aan de Omneo
Succes meis :hug: hopelijk heb je wat aan mijn verhaal
Toch apart dat hij meer krampen heeft en moelijke ontlasting heeft. Hier is de Omneo juist voor. Check hier
Hopelijk gaat het beter met je zoontje. Geef je hem nu 600 cc per dag?