Overstappen van hypo-allergeen naar standaard voeding

Na 3 weken proberen hebben wij besloten te stoppen met de borstvoeding. Mijn dochtertje wilde de tepel niet pakken en het kolfen lukte ook niet goed. Omdat wij dus in eerste instantie ook moedermelk gaven, kreeg emma nutrilon hypo-allergene voeding (omdat dat beter op elkaar zou aansluiten). Nu we dus gestopt zijn met het geven van moedermelk, willen wij overstappen naar gewone standaard voeding. Nu is mijn vraag… kan ik van het één op het andere moment gewoon van voeding veranderen, of moet dit eerst nog gemengd worden?

Wij geven Jasmijn ook hypo allergeen en we gaan overstappen op gewone nutrilon.

Wij geven hypo allergeen op advies van het cb (als een van de ouders astma o.i.d heeft adviseren ze deze voeding). Het advies van het cb is om pas over te stappen op gewone nutrilon als Jasmijn 6 mnd is (dus naar voeding 2 gaat).

Dat is nu bijna zover.

Wij gaan gewoon 1 flesje van de 4 voedingen eerst vervangen en dan kijken hoe ze reageert. na 3 dagen ofzo 2 andere voedingen geven en daarna 3 en dan volledig over stappen.

Lukt dat niet, dan kunnen we proberen om te mengen, bijv. omdat het verschil in smaak te groot is zodat ze niet drinkt.

Maar in eerste instantie wil ik niet beginnen met mengen.

Ik vermoed dat het prima gaat omdat Jasmijn verder erg makkelijk is, ook met bijvoeding.

Groetjes Alex

Hoi Purple, als er allergieen in de familie voorkomen is het id het beste om de hypoallergene voeding preventief te blijven genven tot de 6 maanden, zeker als bv niet mogelijk is.

Is dat niet het geval of wil je toch overstappen dan idd elke dag een flesje meer vervangen en je hypoallergene voeding gewoon langzaam opmaken. :wink:

Bedankt voor jullie reacties. We hebben nu 2 flesjes overdag veranderd naar standaard voeding en dat gaat eigenlijk super. Ze vindt het heerlijk. Hopelijk blijft het goed gaat en krijgt ze geen last van het wisselen van voeding.

Groetjes,

Daniëlle

hoi

mijn zoon kreeg nadat brostvoeding niet ging lukken ook na een tijdje hype allergene voeding

maar omdat de kinderarts uiteindelijk geen rede zag kwa koemelkallergie mochten we overstappen naar normale voeding.

ben overgestapt naar simulac en dit ging super goed fransje was 5 maanden zoiets denk ik toen ik overstapte

succes