overstappen van hypo-al. naar forte?

Hoi!

Mijn zoon Jesse is 5 weken oud en krijgt per 24 uur, 7 flessen voeding van 120cc water + 4 scheppen. Dit is de hypo-allergene voeding van N*trilon. Het probleem is alleen dat hij het heel moeilijk vind om de tijd tussen de voedingen vol te maken. Hij krijgt om de 3 / 3,5 uur voeding (overdag 3 uur, 's avonds soms 3,5), maar heeft vaak na 2,5 uur al echt honger. Het cb heeft geadviseerd om naast het schepje JBPM wat hij al kreeg, een half tot heel schepje Fantomalt aan de voeding toe te voegen. Dit zijn extra calorieen, waardoor hij langer een vol gevoel van zou moeten hebben. Dat hebben we dus gedaan, maar ik merk nog geen verschil. Extra JBPM kan niet, want dan komt hij veel te moeilijk van zijn ontlasting af.

Het cb wil niet hebben dat ik overstap op de Nutrilon Forte, omdat ik als kind astma had en we daarom gewoon door moeten gaan met de hypo-al.

Gevolg: ik zit elke 2,5 uur met een krijsend kind van de honger!

Wat zouden jullie doen?

Groetjes Sophia

overleg plegen met je huisarts hij weet het beste wat je kan doen

Ik zou proberen de flessen te verhogen (steeds 10cc + 1/3 schep erbij) als hij zijn fles leegdrinkt. Hopelijk laat hij er dan wat langer tussen. Tis toch zonder om te stoppen met die HA.

Succes!!!

Ben toch overgestapt, na heel veel twijfelen en overleggen met hubbie.

En volgens mij heeft Jesse er wel baat bij! Hij komt in ieder geval pas vanaf 3 uur na de laatste voeding en 's nachts zit er 4,5 uur tussen!

Volgens mij had hij echt honger en ik ben blij dat ik ben overgegaan op de forte, hoewel ik het echt wel heel jammer vind van de hypo-al.

Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Sophia

Zelf persoonlijk had ik eerst geprobeerd om meer in de fles te doen en dan 1 fles eraf.

Dat klinkt misschien raar, maar het heeft hier gewerkt omdat zijn honger na 150 cc ineens goed gestilt was.

Tja, je bent inmiddels al om, en ook ik had toch eerst de flessen verhoogd (zo is het hier ook gegaan, Jenna kreeg ook 7 voedingen en leek er niet genoeg aan te hebben. Nu krijgt ze grotere flessen en heeft eigenlijk met minder voeding genoeg…).

ja, misschien wel snel, maar na een paar dagen met een krijsend kind om de 2,5 uur en met het idee dat hij al aan de maximale hoeveelheid voeding zat hebben we dit toch maar besloten.

Of moet ik me nu schuldig voelen?

Ik vind het maar knap lastig allemaal, uitzoeken wat je kindje precies wil en bedoeld als hij maar blijft huilen.

toch bedankt voor jullie reacties, vind het een erg fijn forum!

Groetjes Sophia

Nee natuurlijk moet je je niet schuldig voelen.

Bij een pasgeboren baby komt nu eenmaal geen handleiding.

(waarom eigenlijk niet :eh: :mrgreen: )

Geloof me als ik zeg dat we allemaal met dit soort vragen worstelen.

En ik kan me ook voorstellen dat je het op een gegeven moment gewoon niet meer weet en dan een oplossing MOET hebben.

Maar eerlijk is eerlijk ik denk wel dat naar 5 voedingen overstappen beter was om te proberen.

Als hij nu goed op de forte reageert, dus niet meer krampjes of andere reacties zou ik het zo laten anders verwar je hem maar met voedingen.

Maar als hij nu over een tijdje weer zo gaat reageren dan is dat een teken dan een klein beetje meer in de flessen en 1 fles eraf.

ik denk trouwens dat hij zoiezo langzaamaan naar 6 flessen mag.

Succes ermee hoor!

Dat heb ik ook al eens gedacht dit weekend. Ga je van 7 naar 6 flessen, door de hoeveelheid voeding van die 7e fles te verdelen over de andere 6? Dus overal 20cc + 2/3 schepje bij elke fles erbij?

Met hoeveel weken zat jouw zoon op 6 flessen en hoe zwaar was hij toen?

Thijmen eigenlijk vanaf het begin al op 6 flessen omdat hij 's nachts doorsliep.

en met een maand is hij naar 5x 150 cc gegaan hij was toen 4070 gram

Je gaat naar een fles minder door er 1 fles af te halen en in alle ander flessen wat meer te doen.

Op de pakken staan als het goed is ook schemaatjes die je als richtlijn kunt gebruiken.

Sophia als je de flessen nog iets vergroot (hmm kromme zin :roll: ) er dus meer in doet, dan heb je grote kans dat hij vier uur tussen de voedingen laat zitten. Je zit dan automatisch op vijf voedingen (zonder nachtvoeding). De nachtvoeding is dan fles 6. Maar dan heb je dus eigenlijk wel het schema van 5 flessen.

Finn en Mees gingen in 1 dag van 7 naar 5 flessen omdat ze die dag er ineens 4 uur tussen lieten en snachts doorsliepen.

Groetjes :smiley:

Ohja, grotere flessen; als hij ze leeg drinkt gewoon de volgende fles 10cc meer maken met 1/3 schep extra.

Oke, bedankt!

We zullen eens kijken waneer we dat gaan doen.

Gisteravond kwam hij om 23.15u voor de laatste voeding, daarna om 4.10u en om 7.15u. Maar overdag zit er gewoon 3 uur tussen, dus misschien eerst de flessen van overdag ophogen…

Groetjes Sophia