Overstappen van de fles naar gewone zuivel

Hoi!



Ons ventje krijgt nog 2x per dag N*trilon. 's Morgens als een bordje pap, 's avonds voor het slapen gaan een flesje.

Nu merk ik dat hij steeds meer geïnteresseerd is in gewone zuivel.

Hij krijgt vaak al een bakje yoghurt na het avondeten, vind hij heerlijk. Ook een paar slokjes melk gaan er goed in.

's Morgens eten ons ventje en ik altijd samen (manlief heeft wisselende diensten en is sowieso een slechte ontbijter…): hij zijn bordje pap en ik een bak yoghurt.

Nu eet hij meestal een half bordje pap en daarna mijn yoghurt op

:mrgreen:

Ik wil op zich best overstappen op gewone zuivel.

Maar moet ik dan nog gaan aanvullen met vitamines ofzo??? Of kan ik gewoon zijn ochtendpap vervangen door een bordje youghurt/kwark oid?

En kan ik dan zijn avondflesje ook meteen vervangen door gewone (volle) melk? Of hoeft dat niet perse?



Groetjes, Marieke

Bordje yoghurt geven als ontbijt zou ik niet doen.



Gewoon een bordje pap/brinta met volle melk geven.

En voor het slapen gaan ook een flesje volle melk.



Je moet er indd dan wel VIT D bij gaan geven, maar dat raden ze ook gewoon aan als je nog aan de opvolgmelk zit.

Hier vanaf 1 jaar overgestapt naar de gewone zuivel. Wij gebruiken zelf altijd halfvolle melk en Lars dus ook. Hij vindt het helemaal prima.



Wel aanvullen met 10 druppels vitamine D elke dag.

Hier voor hij 1 werd al over gegaan op halfvolle melk. Tegenwoordig volle melk. En hij eet al maanden gewoon boterhammen 's morgens, tussen de middag boterhammen en 's avonds warm eten en een toetje na. Eerst was dat altijd yoghurt, nu vaak vruchtenkwark omdat hij zelf eet, en dat lekker dik is.

Je moet er wel vitamine bij geven idd. Vitamine D druppels (die hij zo lekker vindt hier, dat hij het liefst het hele flesje krijgt :wink: ). En ik heb ook begrepen dat volle melk beter is. maar omdat wij zelf altijd halfvolle dronken deed ik het eerst met halfvolle. Maar nu ik amper melk drink of magere melk, koop ik voor hem en mijn man volle, en die vindt hij ook echt lekkerder :slight_smile:

Mijn dochtertje drinkt ook vanaf (ruim) 12 maanden gewone melk, halfvolle. Daarnaast krijgt ze vitamine D. s’ Morgens eet ze meestal een boterham, maar soms ook pap. Die maak ik dan gewoon met halfvolle melk. Ze mag 300 ml melkprodukten op een dag, dus 2 keer 100 ml melk en dan 's avonds 100 ml yoghurt. Maar ze neemt geen genoegen met 100 ml melk, dus meestal verdunnen wij het wat… Ze vindt het erg lekker! Meteen vanaf de eerste keer, en gewoon koud!

Maar waarom zou volle melk beter zijn? Dat is toch juist veel te vet? Hier hebben we ook nog wel even getwijfeld aan dreumesmelk, maar volgens mij is dat geldklopperij en niet noodzakelijk als je kindje verder goed eet…

Ja, heb ook ergens eens gelezen dat je het beste volle zuivelprodukten kunt gebruiken, maar weet ook niet waarom :think:

Ben al speciaal op voor hem van de magere yoghurt naar volle yoghurt gegaan :wink:



Ik denk dat ik het pak N*trilon wat ik nu nog heb op maak en dan overstap. Kijken hoe hij het erop doet.

Ik heb in de kast wel een pak groeimelk staan, kreeg ik bij de babyzegels van de E.tos :wink:

Maar makkelijkste is natuurlijk als hij gewoon met ons mee-eet en drinkt.

Verder eet meneer echt alles wat los en vast zit, dus wat dat betreft hoeft het ook geen groeimelk te zijn.



Vitamine D- druppels heb ik nog staan van toen hij BV kreeg… zouden die nog goed zijn??? (staat wel een datum op: okt. 2011, maar het is natuurlijk al geruime tijd geleden opengegaan…)



Groetjes, Marieke

Kinderen in de groei hebben de normale vetten hard nodig om goed te kunnen groeien :wink:

Het is gewoon niet goed om magere melk, magere yoghurt, halvarine etc te geven.

Ik vind het zelfs van de zotte dat normale producten (in mijn ogen dan) veel duurder gemaakt zijn dan de magere producten, om nog maar te zwijgen over de zaken waar geen toegevoegde suikers in zitten maar wél kunstmatige zoetstoffen :silenced:



Ik ken echt mensen die heel normale gezonde kinderen bovenstaande zaken geven en limonades met aspartaam en weet ik veel wat…

Ik snap niet waarom dat zo is…Mensen worden doorgaans niet dik van volle melk en andere volle producten, mensen worden doorgaans dik van teveel snoep, fastfood en weet ik veel wat…



De Nutrilon (waar is dat sterretje eigenlijk voor?) kun je gewoon opmaken en overstappen en als je twijfelt aan de druppeltjes kun je ook nieuwe halen.

Vitamine D heb je trouwens ook in tabletjes dacht ik, die schijnen lekker te smaken.

Melanie, bedankt voor je uitleg :thumbup:



Ik ben zelf ook totaal geen fan van light… ik koop voor onszelf bijna nooit producten met aspartaam erin (soms per ongeluk, maar kijk eigenlijk bijna altijd op het etiket) omdat ik het gewoon pure troep vind :thumbdown:

Dus laat staan dat ik het aan mijn kind(eren) ga geven…



Hoorde laatst van een vriendin dat bij hun zoontje (5 jr) op de voetbalclub van die energy-drankjes helemaal populair waren… :naughty:



Ik vind reclames enzo dan ook vaak erg misleidend.



Maar goed… ik dwaal af :wink:



Dat sterretje was omdat ik dacht dat je geen merknamen mocht noemen :wink:



Groetjes, Marieke

Ik zie ze hier in de straat ook lopen he, ventjes van 5/6 jaar die met hun eurootje naar de buurtsuper hier op de hoek mogen en inderdaad met blikjes energiedrank naar buiten komen en zo :wall:



Stom he van die reclames, toen Ryan een paar maanden oud was (nu bijna 7jr) kreeg ik een pakje van Blue band met de post, een bord met een boterham er op en de boodschap dat blue band goede start (halvarine) zo goed zou zijn…

Qua vitamines en mineralen was het best goed bedacht maar die normale gezonde vetten die kindjes óók nodig hebben zaten er dan zowat niet in :lol:

volle melk wordt vooral aangeraden bij kindjes die amper spekjes op hun lijf hebben zitten…volle melk is idd wat de rest al zegt ook goed voor kindjes, omdat zij juist de vetten nodig hebben. Half volle melk is op zich ook prima hoor… :slight_smile: ik haal hier altijd halfvolle melk…waarom geen idee :think: is er zo ingegroeid…maar ik zal eerdaags is kijken of ze volle melk ook lekker vindt…(want eigenlijk mag ze wel wat spekjes gebruiken :wink: ) maar goed mijn meisje drinkt niet altijd veel melk, omdat ze nog borstvoeding krijgt. Als ze al melk krijgt is het, omdat ik weg ben of aan het werk ben…

@~Melanie~ wrote:

Kinderen in de groei hebben de normale vetten hard nodig om goed te kunnen groeien :wink:

Het is gewoon niet goed om magere melk, magere yoghurt, halvarine etc te geven.

Ik vind het zelfs van de zotte dat normale producten (in mijn ogen dan) veel duurder gemaakt zijn dan de magere producten, om nog maar te zwijgen over de zaken waar geen toegevoegde suikers in zitten maar wél kunstmatige zoetstoffen :silenced:



Ik ken echt mensen die heel normale gezonde kinderen bovenstaande zaken geven en limonades met aspartaam en weet ik veel wat…

Ik snap niet waarom dat zo is…Mensen worden doorgaans niet dik van volle melk en andere volle producten, mensen worden doorgaans dik van teveel snoep, fastfood en weet ik veel wat…



De Nutrilon (waar is dat sterretje eigenlijk voor?) kun je gewoon opmaken en overstappen en als je twijfelt aan de druppeltjes kun je ook nieuwe halen.

Vitamine D heb je trouwens ook in tabletjes dacht ik, die schijnen lekker te smaken.




Rare situatie he, ik ken ook een gezin waar alles mager aan hun peuter wordt gegeven,maar wel dik hagelslag/chocopasta op brood ipv gezond beleg…

en die limonadesiroop echt te kranzinnig voor woorden met die aspartaam en slechte kleurtsoffen daar staat gewoon een ik kies bewust keurmerk op :wall: