Ik zit met het volgende. Mijn dochter is nu ruim 2 maanden (24 oktober) en krijgt op dit moment 6 flessen van 135cc (120cc water en 4 scheppen). Nu is ze de laatste tijd een beetje aan het rommelen met haar flessen. De ene dag drinkt ze ze niet allemaal leeg, maar de andere dag drinkt ze ze allemaal met gemak op en heb ik het idee dat ze eigenlijk nog meer wil. Ze komt soms dan alweer na 2 uurtjes. Dit kan ook komen doordat ze 's avonds en 's nachts vaak lang tussen de flessen laat.
Gisteren was ze helemaal van slag. Ze zat redelijk op haar normale ritme tot een uur of 18.00. Ze had een fles gehad en normaal gesproken gaat ze dan naar bed en maak ik haar om 22.30 uur wakker voor de laaste fles. Maar mevrouw ging niet slapen, ze bleef huilen en uiteindelijk om 20.00 uur een fles gemaakt. Deze dronk ze helemaal leeg. Ik heb haar toen niet wakker gemaakt om 22.30 uur en dacht ik zie wel hoe laat ze komt. Vannacht kwam ze dus om 02.00 uur (hier liet ze dus 40cc van staan) en daarna weer om 05.00 uur (liet ze 70cc van staan, dus toch nog geen honger) verder kwam ik redelijk uit op de normale tijden, maar vanmiddag had ze ineens om 1 uur al weer honger (ze had om half 12 gehad) dus maar 60 cc gemaakt en dat ging helemaal op.
Nu ben ik dus aan het twijfelen: is het tijd om over te stappen op 5 flessen van 165cc. Want het lijkt er af en toe op dat ze te kort heeft aan 135cc, maar ik ben dan weer bang dat ze niet genoeg heeft aan 5 flessen en dus voor een 6e komt. 6 flessen van 165 cc lijkt me weer een beetje erg veel. Normaal gesproken slaapt ze van 22.30 tot 06.00 uur dus de nacht is er eigenlijk al een beetje af.
Wat zouden jullie doen, overstappen naar 5 flessen van 165cc of toch nog 6 keer 135cc. Of langzaam ophogen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Mijn dochter is van 25 oktober en weegt ruim 5 kilo. Ons schema is als volgt:
08:15 165cc
12:00 165cc
15:30 165cc
18:30 165cc
22:15 200cc
Nou moet ik wel zeggen dat mijn dame een ontzettend goede drinker is. Maar ik zou eerst proberen de laatste fles, zo rond 22:30 te geven en daar dan wat meer in te doen. Zo heb je meer kans dat ze de nacht doorslaapt. En dan overdag op vaste tijden geven, dat heb ik gedaan en het werkt tot nu toe nog steeds goed.
Succes!
Alette, bedankt voor je reactie.
Ik zie dat jij zelfs de laatste fles al 200 cc geeft. Wat goed dat jou meisje dat al opdrinkt. Ik heb wel al een aantal keren 165 cc gegeven als laatste fles. De ene keer gaat dit dus met gemak op en de andere keer niet. Straks nog maar eens proberen en dan wat meer regelmaat erin proberen te krijgen denk.
Ik ben soms bang dat ze teveel krijgt, maar misschien moet ik daar maar eens van af stappen. Ze woog 3 weken terug al 5 kilo dus voor haar gewicht zou ze al 5 x 200 mogen en daar komt ze nog lang niet aan.
Ja precies. En teveel krijgt ze nu nog niet hoor! Ik heb soms ook het idee dat Fenne te veel krijgt, maar ach, ze doet het er goed op! Mijn oudste dochter dronk juist altijd te weinig, dan was heel erg frustrerend!
En je moet rekenen 150/180cc per kg lichaamsgewicht ongeveer, dus dat zijn 5 voedingen van deze grootte!
m.arthijs krijgt om de 4-5 uur een fles van 150 en 5 scheppen friso niet altijd helemaal leeg maar hij doet het er goed op