Overstappen op Nutrilon Forte

Onze zoon is vandaag 12 dagen oud en zit een beetje te twijfelen of hij wel genoeg voeding krijgt of erg hongerig is.

Hij krijgt per voeding 110 cc. En hij komt om de 3 uur ongeveer. Soms komt het ook voor dat hij na de voeding nog steeds niet genoeg heeft en dan geef ik hem vaak na een uur nog 30 cc bij. Maar als ik iets meer dan 110cc per keer geef dan spuugt hij dat uit.

Het is wel een grote jongen (geboortegewicht 3930 en 53cm) en zit nu wel al lang weer over zijn geboortegewicht.

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Of kan iemand mij advies geven?

Hoi,

Mijn tweeling (3330 gram en 3450 gram bij de geboorte) waren ook erg hongerig. Met 2 weken mochten ze al 120+4 en nog kwamen ze elke 3 uur voor de fles. Uiteindelijk hebben we in overleg met het CB Nutrilon Forte gehaald. Eerst 3 schepjes Standaard en 3 schepjes Forte, maar uiteindelijk hebben we gewoon volledige Forte gegeven. En kwamen ze overdag om de 3,5 uur en 's nachts om de 4,5 uur.

Een grotere hoeveelheid zou ik inderdaad ook niet geven, omdat ze dan weer meer gaan spugen, maar misschien even overleggen met het CB morgen?

Groetjes Saskia

Is het wel honger? Een kleintje van 12 dagen heeft een grote zuigbehoefte. Misschien ben je tegen een fopspeentje, maar dat was hier toch wel een uitkomst hoor! (en anders op je pink laten sabbelen)

Speentje hebben we ook al geprobeerd. Maar dat spuugt hij uit, zodra hij weet dat het geen fles is. Maar we zijn afgelopen dinsdag naar het cb geweest en daar waren ze het met me eens om de forte te proberen.

Dus sinds dinsdag zijn we overgegaan op de forte.

Hij krijgt nu 120 + 4 en daarvan 2 schepjes standaard en 2schepjes forte. En hij komt nu om de 3 a 4 uur en soms s`nachts om de 5 uur. Dus het gaat best goed. Ik moet er ook bij zetten dat hij waarschijnlijk 2 a 3 weken overtijd is. En bij het cb dachten ze daarom ook dat hij wat meer nodig had. Maar hij groeit goed, was afgelopen dinsdag al 4255 gram en hij was bij de geboorte 3930. En hij is nu 2 week + 3 dagen.

Ik ben van plan om niet meer schepjes forte te geven omdat het zo goed gaat.

Ons mannetje had ook altijd honger. Ik ben toen ook overgestapt op de forte. Eerst rustig aan de standaard mixen met de forte ivm dat ze anders weer erge krampjes kunnen krijgen. Inmiddels zit onze man weer aan de standaard. Nu hij bijvoeding krijgt heeft hij de forte voeding niet meer nodig.