Ik moest vorige week halsoverkop van het ene op andere moment, noodgedwongen, overstappen van BV naar FV. Nu was er in de drogist niets anders dan Nutrilon voor handen en heb ik de hypo allergene genomen, omdat ik gehoord heb dat dit de beste optie zou zijn. Maar nu wil ik heel graag overstappen op Similac of KV voeding (ook vanwege de prijs). Hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Kv extra care staat gelijk aan Omneo. Dus niet gelijk aan hypoallergeen…Ik zou gewoon gedoseerd overstappen. Je beebje is al 3 maanden, dus kans op krampjes enzo is al een stuk verminderd. Maar veel wisselen schijnt niet goed te zijn begreep ik van het cb, dus misschien is er wel reactie hoor. Zo snel van bv of fv hypo allergeen en dan weer door op de volgende…
Kwestie van uitproberen denk ik :shifty:
telkens met een schepje? weet niet hoeveel kv je per fles geeft?
maar dan bijvoorbeeld op een fles van 120 cc + 4, 3x nutrilon en 1x andere voeding, zo heb ik het ook gedaan met de overstap naar hongerige babyvoeding.
ik heb nu similac. En dat bevalt prima, mijn oudste heeft het er uiteindelijk prima op gedaan en nu mijn jongste ook, maar het is alleen nog maar bij de etos te verkrijgen.
Ze adviseren om langzaam over te stappen, maar wij moesten ook een keer overstappen en daarna in het ziekenhuis ook weer en dat deden ze gewoon meteen.
Reken wel dat ze idd even moeten wennen. en als je van merk overstapt kan het zijn dat het niet goed samen gaat.
Als je wilt omschakelen in stappen zou ik elke dag 1 schepje van de nieuwe voeding meer doen.per fles dan… Dus dag 1 1schepje nieuwe voeding ( bij similac dan een halve, deze heeft een ander schepje) en dan dag 2 2 schepjes en dag 3 3 schepjes… als ze goed reageerd dan…
Volgens mij kun je ook in een keer overstappen hoor… alleen moet je dan gewoon je kindje even de tijd geven om te wennen en er rekening mee houden dat ze de eerste dagen misschien ietsje minder drinkt omdat de voeding anders smaakt en dat haar ontlasting iets kan afwijken…
Maar bovenal… volg je gevoel…
Ik ben nu inmiddels aan het overstappen op Similac. Daar wilde ik uberhaupt al mee beginnen, alleen werd die niet verkocht bij de locale drogist.
Overigens wordt Similac ook bij de Plus verkocht en heb ik het laatst ook ergens anders zien staan. Tot dusver vindt ze het heerlijk, lekkerder dan Nutrilon Hypo-allergeen :roll: