Hoe kan je het beste overstappen van melkpoeder naar halfvolle melk. Heb net een beetje geprobeerd en ze vind het maar raar. Neemt een paar slokjes maar meer niet. Hoe deden jullie dat en hoelang duurde het voor ze het lekker vonden?
Dank je!
Groetjes
Karlijn
hier eigenlijk gewoon van de ene op de andere dag, zonder problemen :think:
Ik ben eerst begonnen met het vervangen van 1 fles, die tussen de middag. 's Ochtends en 's avonds krijgt ze nog opvolgmelk. Ik denk dat ik binnenkort 's ochtends gewone melk ga geven en een boterham. Maar ze is ook niet gek op gewone melk, zal wel wennen zijn.
Van de een op andere dag overgestapt, gaf hier geen problemen.
Hier ook zomaar overgestapt maar heb de halfvolle melk de eerste tijd wel warm gemaakt.
bij mijn oudste ook zomaar overgestapt zonder problemen.
Nou ze vind het maar niks en als ik het meng 50/50 dan kan ik haar nog niet voor de gek houden. Maar ja misschien lijkt ze op mij want ik vind melk vreselijk Maar we blijven volhouden.
Hier lees ik alleen maar reacties at het zonder problemen gaat, op de opvang en van vrienden hoor ik dat het vaak toch even wennen is. Maar ja ieder kind is anders.
Groetjes
Karlijn
ging zonder problemen (jongste)
bij overgang van BV naar halfvolle melk (oudste) ging het een stuk lastiger, omdat koemelk niet zo zoet is als BV
Hier ook een die geen gewone melk wil hoor…Ik gebruik nog steeds opvolg.
Ach ik denk dan maar zitten ook de vit djes weer in :mrgreen:
hier eerst overgestapt van opvolgmelk in de pap naar gewone koemelk. daarna de middagfles vervangen, maar de halfvolle melk dus wel warm gemaakt nog toen. zo zij we langzamerhand alle flessen aan het vervangen geweest en toen ze alleen maar halfvolle melk warm dronk zijn we in eerst weer in de middag overgestapt op koude koemelk. Maar goed, toen dronk ze ook al geen 3 flessen meer.
succes met overstappen!
groetjes,
Louise