overstap van koemelkeiwitvrije voeding naar reguliere flesv.

Met onze zoon van 15 maanden zijn wij (weer) aan het proberen om koemelk te introduceren.

Vorige keren ging hij na 1 hap met iets met melk erin of 1 schepje koemelkvoeding al spugen en nu leek dat niet zo.

Sinds het weekend zijn wij weer koemelk aan het introduceren in kleine stapjes.

Nu heeft hij sinds gisteren de dunne en sinds vanmiddag rare groene plakaatjes in zijn ontlasting. Vanavond was het zelfs water met die vlokjes.

Iemand enig idee of zijn darmen nu gewoon moeten wennen aan die voeding of dat hij toch misschien nog allergisch is?

Spugen doet hij tot op heden gelukkig nog niet, maar echt lekker is hij er ook niet onder. Veel slapen en veel jengelen, maar hij had vorige week ook een virusje met koorts die naar mijn idee weg was.

tygo heeft ook heel lang nog breierige ontlasting gehad na het hypo allergene kv van het ziekenhuis

dat groene moet nog van de oude kv zijn want je krijgt daar groene poep van… dat is ook iets wat altijd meteen gezegt word

ik heb eerst gewoon geprobeerd om de kv aan te passen

dus steeds een klein beetje meer gewone opvolgmelk met de oude kv

net zolang dat hij een volle fles op kon zonder reactie

dwz zonder dat hij uitslag kreeg of ging spugen

toen ben ik langzamerhand na een aantal maanden proberen om producten te introduceren waar sporen van melk in zaten

en zo heb ik het steeds opgebouwd

het is pas sinds een jaar ofzo dat tygo nu redelijk goede ontlasting heeft

soms zelfs een beetje verstopt… maar dat heeft een andere oorzaak :wink:

Die voeding heeft hij al 13-14 maanden en zijn ontl. was eigenlijk nooit groen.(tenminste kan mij het niet meer herinneren)

Vanmiddag weer aan de dunne en toen ik hem ophaalde bij het kdv liep het alweer bijna zijn pijpjes uit. Echt water met onverteerde groene rommel die er amper af te poetsen is.

Hij sliep die dag nog wel veel, maar was gelukkig wel weer vrolijk en lekker druk ind e weer.

Ik blijf dus toch nog maar even doorgaan met extra schepjes gewone melkpoeder. Hij spuugt gelukkig nog steeds niet, dus…???

Helaas is het nu al de 3de dag met bruin water en bruine vlokjes/brokjes erin die amper van zijn lichaam zijn af te wassen. Wat is dit toch??

Stoppen met de melk of toch een virusje??

Gistermorgen weer begonnen met alles koemelkvrij en vandaag zijn eerste ‘normale’, maar ietsje dunne ontlasting.

Waarschijnlijk dus niet het wennen aan koemelk dus toch nog echt een allergie.

Gelukkig verdraagt hij wel brood met spoortjes e.d.