Overstap van borstvoeding naar kunstvoeding: extreem spugen

De laatste tijd moet ik veel moeite doen om voldoende voedingen te kolven. (ik werk 4 dagen per week) Daarom wil ik graag (gedeeltelijk) overstappen op kunstvoeding. Een maand geleden ben ik hier mee begonnen. Aangezien de kleine man erg veel last van eczeem heeft hadden we nutrilon ha geprobeerd. Helaas was dit geen succes. Eerst een paar ml geprobeerd maar dat kwam er na 2 uurtjes weer uit en ons mannetje bleef maar spugen. Tot gal aan toe en hij begon helemaal met de ogen weg te draaien. Na een uurtje was hij pas weer normaal.



Daarna Friso ha geprobeerd. Maar hier hetzelfde verhaal. Na 2 uurtjes weer extreem spugen. De huisarts adviseerde toen johannesbroodpitmeel te proberen. Friso comfort gekocht en deze voeding bleef er wel in. Maar toen we daarna borstvoeding gaven kwam het er alsnog uit. Alles zat eronder. Vriend en ik en de hele bank. Zo zielig voor 't kleine mannetje.



Inmiddels heb ik van alles geprobeerd. BV met KV mengen. (ondanks dat dit absoluut niet kon volgens het CB) Een klein schepje KV door de BV. Alleen een klein beetje KV.



Vandaag weer naar de huisarts geweest en deze adviseerde pap te maken van halfvolle melk. Ook zouden we alvast kunnen beginnen met vaste voeding zoals fruithapje. Ik twijfel of dit een goed idee is.



Zijn er mensen die een soortgelijk probleem hebben gehad en hoe hebben jullie dit opgelost?



Liefs Luna

Pap van halfvolle melk? Je mag toch pas halfvolle melk geven als je kindje 1 jaar is? Anders heb je immers een hele hoge kans op koemelkallergie als je dat nu al geeft? Dan zou ik het maken van borstvoeding. Ik snap eigenlijk het verband niet zo tussen de pap, een fruithapje en het extreme spugen. Waarom zou dat daarvoor een oplossing zijn?



Ik heb er zelf (gelukkig) geen ervaring mee, het lijkt me ontzettend zielig voor je kindje. Wat voor reden of tips gaf het CB je dan? Ik hoop dat één van de meiden hier meer ervaring met zoiets heeft en je kan helpen. Sterkte en ik hoop dat je snel een oplossing vindt! :hug:

Jippie, bedankt voor je reactie!



Ik heb de Nutrix nu ook door de borstvoeding gedaan en dat lijkt goed te gaan. De HA heeft geadviseerd om het met halfvolle melk te doen zodat ik niet zoveel hoef te kolven. Ik heb nu namelijk steeds maar net genoeg. Maar ik ben dus nog een beetje in dubio of ik dat een goed idee vind. Al gaven ze kinderen vroeger wel gewone melk voor hun eerste levensjaar. :think:



't Is inderdaad vervelend voor 't mannetje. Dat verschrikte koppie als ie moet spugen. :frowning:

Oh ja, aan het CB had ik helemaal niets. Die stuurden me door naar de apotheek voor een voedingsadvies. Bij de apotheek keken ze me toch raar aan: die konden helemaal geen advies geven en verwezen me door naar de huisarts. :?

Hoi Luna,



Vreemd dat het CB en de huisarts je niet goed helpen, zoiets zal toch veel vaker voorkomen? Ik zou je af willen raden om Nutrix door halfvolle melk te doen, dan kun je beter pap maken met flesvoeding. Je kunt met halfvolle melk een koemelkallergie triggeren en dat moeten we natuurlijk niet hebben. Ik meende namelijk dat extreem spugen een symptoom kan zijn van een koemelkallergie, maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus ik weet ook niet of die symptomen er dan ook al tijdens de borstvoeding hadden moeten zijn. Het kan natuurlijk ook iets anders zijn. Dus ik kan je eigenlijk niet zo goed helpen. Maar ik vond het ook zo jammer dat je helemaal geen reacties krijgt, daarom wilde ik toch even reageren.



Anders moet je je vraag mbt het extreme spugen nog een keer stellen in het forumdeel Mamavraagjes of bij Babyvraagjes. Daar komen meer mensen kijken en reageren, ook de mama’s die borstvoeding geven. Hier gaat het alleen over flesvoeding en zul je veel minder reacties krijgen, dat moet net treffen.



Succes met alles!



Groetjes,

Jippie

Hier ook een spuger. Ik ben gewoon BV blijven geven tot 7 maanden. Ondanks het extreme spugen. (en dat was echt altijd en veel) . Nu ben ik overgestapt op nutrilon A.R. Daar spuugt ze bijna niets mee. Hele verandering.



Ze blijven eerste jaar nog wel spugen. Ene dag meer andere dag bijna niets.



Niet gaan rommelen. Iets probeen en dat een week doen. Zo weet je zeker dat iets werkt of dat het niet werkt en heeft je kindje de kans om te wennen.