overstap BV -> FV welk schema?

Hallo,

Vroeg me af welk schema jullie aanhouden / aanhielden bij overstap van BV naar FV. Het standaard schema? Maar wat als je kindje nog meer voedingen (BV) krijgt? Of juist een eigen schema? ZO ja, welk?

Bouw je versneld af of juist min. 3 dagen ertussen?

Ik hoor graag de ervaringen.

Gr, tiene

Hoi,

Mijn dochter was 6 maanden toen heb ik haar 2 weken alleen nog de avond en morgen borstvoeding gegeven.

Een week daarna kreeg ze alleen nog de morgenvoeding en daar ben ik naar 2 weken ook mee gestopt.

Overdag kreeg ze met 6 maanden ook ineens fruit en groente, ik begon dus gelijk met een heel nieuw schema.

Nu is ze 7 en half maand

7.00 uur fles

10.00 uur fruit

12.00 uur broodje en fles

15.00 uur diksap heel soms een koekje

16.00 uur fles

18.00 uur groente

19.00 uur slapen tot 7.00 ze krijgt om 11.00 uur nog een fles ivm haar stofwisselingsziekte, zou anders niet nodig zijn…

Groetjes

hallo,

ik heb toevallig van de week met het cb gebeld hoe ik het bste kon afbouwen met de bv.

ALs je 6 voedingen op een dag nog geeft moet je beginnen met de 5e vioeidng als eerste af te bouwen. Meestal is dit de voeding die je geeft aan het einde van de middag.,

Daarna gaat de 2e voeding eraf, dan de 4e , dan de 3e… De eerste en laatste voeding kun je zelf bepalen…

Bij mij adviseerde ze om per week 1 voeding af te halen, zodat je lichaam rustig aan de nieuwe situatie kan wennen. Mocht je het wel sneller willen en je denkt dat je lichaam het aan kan dan minimaal 3 dagen ertussen.

Vandaag voor t eerst een voding niet gegeven, maar mijn (.) ontplofte bijna! Auwch! :slight_smile: