overslaan hartje

Ik zojuist bij de verloskundige geweest voor controle. Nu hoorde ze dathet hartje af en toe oversloeg. Onze kleine was ook wel aan het bewegen en had volgens mij ook de hik, maar toch hoorde ze een kleine overslag. Deze VK die ik had is heel erg ervaren en doet ook altijd de 20weken echo (wat de andere 3 niet doen) Zij hoort het dus meteen.

Het was niet iets waar we ons zorgen over hoefden te maken, maar ze wilde het wel op de kaart vermelden. tussen haakjes.

Ze vertelde ook dat bij prematuren dit wel vaker voorkomt.

Toch maak ik me wel zorgen hoor. Afgelopen dinsdag de 20w echo gehad. Ons kindje lag dubbel gevouwen waardoor ze niet alles konden zien. Donderdag mogen we terugkomen. Dan kunnen ze ook het hartje beter bekijken.

Heeft iemand hier ervaring mee dat het hartje van je kindje af en toe overslaat?

Liefs, Linda

ik heb zelf ook een overslaand hart.

en dat gaat ook niet over.

dit hadden ze voor mijn geboorte ook al wel gevonden en gehoord.

alleen bij de bevalling van mij ging mijn hartje wel flink raar doen en werden mijn moeder en ik goed in de gaten gehouden in het ziekenhuis.

omdat het natuurlijk niet de bedoeling is dat je kindje in gevaar komt.

maar ik ben goed ter wereld gekomen en moest heel even een halve dag in de couveuse om bij te komen, zeg maar.

maar tot nu toe, geen last van meer, ja ik voel het wel, maar geen ziekenhuisbezoeken of wat dan ook.

kan er bij wijze van 100 mee worden.

nu alleen in de laatste weekjes van mijn zwangerschap, kan ik we merken dat mijn hart harder moet werken. maar ja dat kan iedereen wel hebben.

ik zou me er niet zo druk om maken.

en als het echt iets ergs is dan sturen ze je wel door, als ze het niet vertrouwen zeg maar.

succes!

xx

Wendy

Geen ervaring, dat vooropgesteld, maar ik weet wel dat de ontwikkeling van een babyhartje nog een tijd na de geboorte doorgaat. Zo kan een ruisje (tgv bijv. een niet goed sluitend hartklepje) bijv. nog geruime tijd na de geboorte gewoon wegtrekken.

Mijn hart slaat met regelmaat over.

Mijn moeder en ik werden goed in de gaten gehouden bij de bevalling, me hart had soms dipjes maar niet zo benoemingswaardig.

Ik heb dat betreft niet veel last gehad van dat deel dat ie overslaat.

Ik voel het wel, dat me hart soms 1a2 slagen overslaat en gewoon verder gaat, met me zwangerschap is het wel wat erger,maar ik maak me niet zoveel zorgen.

Ben overigens na mijn geboorte nog wel 1 dag in het ziekenhuis geweest ‘Even bijkomen’. En controle .