overmatig kwijlen

Mijn zoontje is net twee en kwijlt al sinds het doorkomen van zijn eerste tandje. Hij is echt drijfnat, tot zijn romper toe, al na een uur is hij doorweekt. Hangen regelmatig slierten spuug aan zijn kin. Vies, maar ook vervelend. Slabbetjes trekt hij af. Shirts van vorig jaar zijn allemaal verpest door gele randen.

Ik vind het niet normaal. Hij heeft met slapen een speen, die valt vaak wel uit. Speen blijft in bed. Hij praat nog niet heel goed, maar wel veel…



Hij is ook regelmatig verkouden, bijna doorlopend. Ben bang voor vergrote amandelen, zou dat kunnen?

Dat zou zeker kunnen, slaapt hij 's nachts met zijn mond dicht? meestal kwijlen ze veel met de mond open.

Ook bij verkoudheden kwijlen ze veel.

Een slappe mondmotoriek kan ook de oorzaak zijn.



Heel soms is er een andere oorzaak voor overmatige speekselproductie, daar kan evt later wat aan gedaan worden.



Maar zolang jij schrijft dat er nog tandjes/kiesjes doorkomen en hij veel verkouden is denk ik dat het daar vandaan komt.



Hier dus ook een kwijlertje door slappe mondmotoriek. Vooral als ze verkouden is steekt het de kop weer op.