Hallo,
Gisteravond is mijn man zijn oma overleden en wij zijn vanmorgen hiervan op hoogte gesteld.
Beetje laat maar oke.
Nu vraag ik me af… welke dag is dan meestal de begrafenis of crematie?
komende dagen heb ik nl zoveel belangrijke afspraken staan die ik optijd moet afzeggen of verzetten.
Beetje grof bericht zo… maar ik zit nu echt ff te stressen hoe ik dit nu weer allemaal oplos.
Dat is een beetje moeilijk, maar je moet rekening houden met vijf of zes dagen na de dag van overlijden. In dit geval dus dinsdag, tel daar vijf dagen bij op en je komt uit op zondag, het kan dus zijn dat ze het op zaterdag doen, maar voor hetzelfde geld wordt het pas maandag.
Mijn vader was uitvaartverzorger, vandaar dat ik dit weet!
Sterkte in ieder geval :hug: !
Groetjes,
Judith
Ruuds oma overleed op maandag en werd vrijdag begraven, maar eigelijk zou het zaterdag zijn, ze hebben dit omgezet vanwege een buitenland woonachtig nichtje.
Dinsdag overleden, betekent meestal maandag begraven tenzij de familie goede redenen heeft om een andere dag te willen. 5 werkdagen tussen overlijden en begraven is normaal, zaterdag word meegerekend
Toen mijn oom op een dinsdagavond overleed was de crematie op de zaterdag erop.
Dan hoop ik toch echt dat het niet op dinsdag valt… en zaterdag kunnen wij eigenlijk ook niet… maar dat valt wel te oplossen… Dan nemen mijn ouders de kids maar mee naar de familiereunie.
Dinsdag moet ik naar ziekenhuis dus dat kan ik echt niet afzeggen.
Ik kan dit toch niet via sms gaan vragen aan me schoonmoeder he?
Is toch respectloos?
Is toch respectloos?
uuuuh, heb je haar al gesproken? Ik begrijp dat haar moeder dus is overleden? Dan zou ik bellen, vragen hoe het met haar gaat en dat soort zaken :roll: En dan is het ook vrij normaal en niet respectloos om te vragen wanneer de begrafenis is. Een smsje vind ik eerlijk gezegd niet zo'n puik plan...
@fiep klophout wrote:
Is toch respectloos?
uuuuh, heb je haar al gesproken? Ik begrijp dat haar moeder dus is overleden? Dan zou ik bellen, vragen hoe het met haar gaat en dat soort zaken :roll: En dan is het ook vrij normaal en niet respectloos om te vragen wanneer de begrafenis is. Een smsje vind ik eerlijk gezegd niet zo’n puik plan…
Het is mijn man zijn vader’s moeder (oef leg ik dat wel goed uit zo?)
Normaal zou ik ook bellen maar ivm mijn doofheid is dat niet mogelijk en dat weten me schoonouders.
Sms-en is toch de enige manier voor jou om telefonisch contact te hebben toch?
Je schoonmoeder zal dat weten toch?
Maar ik zou niet alleen sms-en om te vragen wanneer de uitvaart is.
Stuur haar anders een mailtje om haar ook sterkte te wensen?
@Dreamer wrote:
Het is mijn man zijn vader’s moeder (oef leg ik dat wel goed uit zo?)
Normaal zou ik ook bellen maar ivm mijn doofheid is dat niet mogelijk en dat weten me schoonouders.
nou dan lijkt me een smsje geen probleem. Maar zoals joseetje zegt: vraag dan toch ook gewoon nog even hoe het gaat enz, stuur eventueel een mailtje (tenzij jullie dat gesprke al hebben gehad vanmorgen, dan kun je wle gewoon een smje sturen met de vraag alleen, maar dat is me dus niet helemaal duidelijk)
Dinsdag wordt het sowieso niet. Wettelijk gezien mogen er maximaal zes dagen tussen zitten, maar dan moet er al toestemming zijn gevraagd aan de ambtenaar van de burgerlijke stand.
Over het algemeen is het dus vijf dagen na de dag van overlijden.
Gecondoleerd :kaars:
Ik zou rekenen op vrijdag. Het is meestal 5 dagen, dat is ook het maximum geloof ik.
Dank voor jullie lieve antwoorden.
Ik heb gewoon even smsje gestuurd om hun sterkte te wensen.
Kreeg heel snel smsje terug van hun.
Heb daarna smsje terug gestuurd dat ik het niet grof bedoel maar graag wil weten wanneer de dienst is ivm opvang van de kinderen.
Weet ook totaal niet hoe ik hiermee moet omgaan…
Het is me eerste overlijdenis van een van onze familieleden sinds we samen zijn.
@Juudje26 wrote:
Dinsdag wordt het sowieso niet. Wettelijk gezien mogen er maximaal zes dagen tussen zitten!
Dan wordt het dus zaterdag of maandag.
Is wel wat te regelen dan

Ik vind het eerder een teken dat je betrokken bent als je vraagt wanneer de uitvaart is. Helemaal niet grof dus.
Enneuh, gecondoleerd.
Dank jullie wel.
Zaterdag is inmiddels geen probleem meer. Me moeder rijdt evt even heen en weer om de kinderen op te halen.
Me schoonmoeder gaat me op hoogte houden wanneer de dienst is. Ze weten het momenteel nog niet maar ze was wel blij met mijn smsje.
Daar ben ik wel blij om. Weet gewoon niet hoe ik me moet gedragen.
gecondoleerd…
Je hebt het keurig gedaan hoor meis! En ze stelde het ook op prijs. Misschien kun je het vertellen dat het het eerste overlijden is wat je meemaakt en dat je niet zo goed weet hoe dat dan gaat enzo.
En verder: gecondoleerd :hug:
@Bagheera wrote:
Je hebt het keurig gedaan hoor meis! En ze stelde het ook op prijs. Misschien kun je het vertellen dat het het eerste overlijden is wat je meemaakt en dat je niet zo goed weet hoe dat dan gaat enzo.
En verder: gecondoleerd :hug:
Heb het wel vaker meegemaakt (helaas) alleen niet van mijn man zijn familie. Dat is nieuw voor mij.
gecondoleerd :hug: :kaars:
gecondoleerd. :kaars: