Onze zoon wordt bijna 1 jaar en ik moet zeggen dat het nu sinds een paar dagen ineens heel erg begint te kriebelen voor een tweede.
Tijdens mijn eerste (helemaal niet prettige) zwangerschap heb ik zwangerschapsvergiftiging gehad en ben ik 40 kilo aangekomen. Van die 40 zitten er nog 15 aan.
Mijn bmi is op dit moment 32,75 (88 kg en 1,64 m). Veel te hoog dus. Zou dat een tweede zwangerschap in de weg staan? Moet ik eerst afvallen om zwanger te worden (en blijven)?
Wie heeft er met ook overgewicht ook een gezond kindje gekregen? En wie niet?
ik ken je nog van het topic afvallen ik ben inmiddels zwanger en heb bij mijn vk aangegeven dat ik bang ben om heel veel in kilos; te gaan groeien omdat me bmi 40,2 is :roll:
ik wist dat natuurlijk en al heel lang (je kent me verhaal) maar goed ik krijg nu extra groeiecho;s later in de zwangerschap en word extra in de gaten gehouden thuis bevallen willen ze niet doen omdat er meer risico;s aan hangen :eh:
ik heb een dietist aangevraagd die me wat wijze adviesen etc kan geven
kan je geen advies geven volg je gevoel meis :-*
Mijn eerste zwangerschap had ik een bmi van 40+ denk ik en toen was ik erna 12,5 kilo lichter dan ervoor. Nu had ik een bmi van 35. Ik heb bij beide zwangerschapsdiabetes gehad en daar heb je meer kans op als je zwaarder bent. Verder heb ik niet veel ‘last’ gehad van mijn overgewicht. Ik ben beide keren in het ziekenhuis bevallen, maar ik was toch niet van plan om thuis te bevallen. De gyns hebben ook nooit een ‘probleem’ gemaakt van mijn gewicht.
Ik ook een plussizemama, en ook bij mij hebben gyn en vk er nooit een probleem van gemaakt! Dochter is hartstikke gezond, en voor zover ik weet het kindje dat ik nu in mijn buikje heb ook!
Hier ook iemand met fors overgewicht (voor de zwangerschap een BMI van 39,6) en net een zeer gezonde zoon gekregen. Op de dag van de bevalling, zat ik 5 kilo onder mijn startgewicht en 2,5 week na de bevalling, was ik 20 kilo lichter dan voor de zwangerschap. (Nu een BMI van 33,0… dus nog veel te hoog :roll: ) In mijn eerste zwangerschap ben ik net als jij meer dan 40 kilo aangekomen, wat in mijn geval alleen maar vocht was (was al het extra gewicht 3 weken na de bevalling kwijt). M’n eerste zwangerschap was ook een zeer onprettige zwangerschap…
Ik heb nu een vrijwel probleemloze zwangerschap gehad en ben in de zwangerschap (heel) veel blijven bewegen en heb normaal gegeten.
Maak je niet te druk over je gewicht i.c.m. zwanger worden (en blijven). Je gewicht hoeft helemaal niets te zeggen over of je wel of niet zwanger raakt en blijft. Het feit dat je bij de eerste zoveel bent aangekomen en een vervelende zwangerschap hebt gehad, hoeft dus ook niet te betekenen dat het bij een volgende zwangerschap zo gaat (en ik kan het inmiddels weten 8) )
Succes met zwanger worden!!
:-*
ook hier een mama met overgewicht bij de eerste zwangerschap was mijn bmi bij de start 38. tegen het einde was dat 48. Ook door de suiker en heel veel vocht.
Ik ben nu weer zwanger maar ben wel eerst afgevallen. mijn bmi is nu 27 :inlove: en het was ook de eerste keer raak. ik hoop dat deze zwangerschap beter gaat als de eerste, volgens de gyn heb ik veel betere kansen om geen diabetes te krijgen deze keer maar 100% is dat nooit.
De gyn had ook geen problemen gegeven met het gewicht wat ik toen had… maar ik had zelf om een speciaal eetplan gevraagt omdat het met het prikken van de insuline op een bepaald moment so erg was dat mijn striemen gingen bloeden :shock:
ik ben erg blij dat ik wat gewicht verloren ben … 35 kilo btw heheh. 57 als reken vanaf bmi 48.
Doe wat je zelf beter vind. 88 kilo is zwaar maar het is nog niet over the top. als je dat zwanger bent let goed op je eten, ga niet voor 2 eten. En zoals mijn gyn zegt, normaal moet je een 2 tot 4 kilo extra hebben voor BV strakjes…
maar als je die al hebt hoeven die er niet bij
Suc6 met je beslissing!
Mmmmm, ik woog vorig jaar mei ook zo’n 87 kilo, bij 1,65…
ik wilde niet zo zwaar zijn, maar wel zwanger worden, ik ben dus gaan lijnen, nou ja, anders eten en sporten noem ik het, ik woog na een maand of 3 74 kilo, ik dolblij! (dat werd al snel 76, maar dat vond ik niet erg, het gewicht past bij me)
Toen zijn we gaan proberen om weer zwanger te worden, eindelijk afgelopen mrt/april was het zover!
Eind mei kreeg ik met 11 wkn helaas een mk (eigenlijk ma met 7 wkn, maar kwam met 11 wkn zelf af (na echo)), inmiddels waren de kilo’s er dus werkelijk aangevlogen! Ik heb wel meer gegeten, dat had ik met mijn dochtertje helemaal niet, maar nu dus wel.
Afijn, ik weeg er nu weer 83 en ik ga dus niet lijnen voor ik weer zwanger zou willen worden, ik heb het idee dat de kilo’s er dan weer zo bij zouden zitten en mijn hele periode geen nut zou hebben.
Iedereen zegt trouwens dat ze het niet zien, de extra kilo’s, maar ze zitten nu dus rond mijn buik, die heb ik nooit zo erg gehad, ik heb billen en benen zeg maar