Overgewicht en laparoscopie/kijkoperatie en Clomid?

Hallo,



Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is WendyD, 28 jaar en in april 3 jaar getrouwd met Marcel. In juli 2004 zijn wij met de pil gestopt en in mei 2005 hadden wij onze eerste afspraak bij de gyn omdat ik niet meer ongesteld werd. Uiteindelijk is de diagnose na echo’s, bloedonderzoek, HSG, etc: PCO, insulineresistentie, koolhydraatverslaving en een poliep (waar ik aan geopereerd moet worden (hysteroscopie + laparoscopie)).

Helaas ook een boel overgewicht. Voor een groot deel door mijn eetstoornis (B.E.D. = Binge eating disorder = eetbuien zonder compenseren) waarvoor ik vorig jaar in behandeling geweest ben en waar ik zo goed als eetbuivrij uit kwam.

Ik ben zelf maar 1.60 klein en toen ik voor het eerst bij de gyn kwam woog ik 98,2 kg. Door mijn eetstoornis-achtergrond vroegen ze mij niet eerst af te vallen. Maar nu ik geopereerd moet worden en er met Clomid gestart moet worden wel. Ik moest 10% afvallen. Wanneer ik onder de 88 kg weeg willen/kunnen ze gaan opereren en willen ze met Clomid beginnen.



Afvallen is moeilijk zoals jullie weten. Afvallen met PCO is nog moeilijk en dat in combinatie met een eetstoornist is nog moeilijker.



Inmiddels ben ik gelukkig wel al 5,7 kilo afgevallen. Vrijdag (op mijn weegdag) woog ik 92,5 kg. En daar ben ik heel trots op. Maar het is voor mij heel moeilijk en het lijkt te stagneren momenteel. En ik wil zo graag verder.



Maar… nu is mijn vraag… Wie heeft er overgewicht en is er wel geopereerd? En wie is er met overgewicht behandeld met Clomid? En in welk ziekenhuis was dit?



Liefs,

wendyD

ik kan er niet over mee praten over de operatie die je moet ondergaan

maar weet precies hoe het is om te lijnen en al die vreetbuien



ik ben zelf nu van de bijna 140 kilo nu naar de 120 kilo gegaan

en het afvallen gaat bij mij nu ook heel erg moeilijk

maar ik ben wel stabiel nu en dat is beter als een jojo effect

heb geleerd om als ik trek krijg ook gewoon iets te pakken

en ja ik eet ook graag veel dus schrans ik dan maar een halve komkommer weg en als ik slecht in me vel zit en weer eetbuien aan voel komen dan ga ik gewoon die periode geen boodschappen doen en laat ik dat aan me vriend over



echt super eri is de verslaving aan eten :frowning:



kan alleen maar zeggen meid je gaat de goede kant op !

en je mag trots zijn dat je er al bijna bent!



groetjes renate

Hoi Wendy



Ik heb ook pco en overgwicht. Ik ben 1.72 en weeg rond de 100 kg. Ik ben begin 2005 bij de gyn terecht gekomen en die had de diagnose vrij snel gesteld. Ze heeft het even over mn gewicht gehad, maar niet gezegd dat ik eerst moest afvallen.



Ik heb eigenlijk meteen Clomid meegekregen (meteen 30 st, dat klonk niet erg hoopvol). Misschien omdat mijn overgewicht nog binnen de perken is?



Om je misschien te motiveren door te gaan met afvallen en daarna met Clomid te kunnen beginnen:

ik ben meteen na de eerste ‘kuur’ Clomid zwanger geraakt, heb een heerlijke zwangerschap gehad (dacht dat het ivm mn gewicht best zwaar kon worden) en ben eind december 2005 bevallen van een gezonde zoon.



Ik hoop voor je dat je de laatste ‘verplichte’ kilootjes ook nog kwijt raakt, en daarna net als ik meteen zwanger wordt mbv Clomid!

Ik duim voor je, want weet hoe onzeker je ervan wordt! SUC6!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Yara, allereerst gefeliciteerd met je zoon.

Helaas zijn het niet de laatste ‘verplichte’ kilootjes voor mij. Gisteren kreeg ik te horen dat ze me aan het lijntje hebben gehouden. Ze blijken niet bij 88 kilo verder te gaan maar pas bij 82 kilo. Communicatiefoutje noemen ze het. :evil:

Helaas blijkt nu ook dat een kijkoperatie niet voldoende gaat zijn voor mij. Mijn vleesbomen zullen eerst verwijderd moeten worden. En dat is een flink zware operatie. Ik zal geduld moeten hebben.

Gelukkig is jouw verhaal positief en daar hou ik me aan vast. Bedankt.



Groetjes,

wendyD

Belachelijk eigenlijk, dat een ander je gewicht bepaald waarbij je zwanger mag raken! okee, een gezond gewicht is altijd beter, maar ik kan me voorstellen dat je je machteloos voelt, omdat iemand anders JOU touwtjes in handen heeft! En dan ook nog slecht communiceren, idd: :evil:



Heel veel sterkte met afvallen, de operatie en het geduld hebben! :thumbup:

hoi wendy,



wat een ramp is het he als een ander heel makkelijk zegt van nou van jij eerst maar is even af naar 82 kilo en dan pas gaan we je helpen en je hebt hun hulp nodig omdat je anders niet zwanger kan worden.

ze kijken verder niet naar je achtergrond en omdat ze er zelf niet mee te maken hebben(overgewicht,eetstoornis etc) zijn ze er ook erg koud onder.

dat vind ik tenminste.

al moet ik zeggen dat mijnn fert arts er wel begrip voor heeft en ze mij ook wel graag wil helpen, maar zij zit vast aan de regels van het zkh.

want zoals je weet heb ik ook overgewicht en een eetstoornis en daarnaast nog een te trage schildklier en diabetes dus ook ik loopt tegen die ellende aan.

ik hoef alleen voor mij gelukkig niet geopereerd te worden aan iets.

ik moet afvallen voordat ze mij clomid willen voorschrijven, wat ze in 2004 bij een veel hogere gewicht wel deden,maar ja de regels zijn aangescherpt en dan valt een vrouw met overgewicht buiten de boot.

het is jammer maar het is zo als je overgewicht hebt ben je het haasje of je moet heel veel mazzel hebben om natuurlijk zwanger te kunnen worden.



ik wil wel zeggen dat ik je heel sterk vind dat je toch het gevecht aan gaat en wens ik heel veel succes om af te vallen en sterkte met wat er nog op je pad gaat komen.



groetjes annie

Dank je wel lieve Annie. We kunnen het allebei! We gaan ervoor, we weten waar we het voor doen. Hoe oneerlijk het ook allemaal is.



Liefs,

WendyD