Overgevoeligheid?? Met foto

Ik heb een lastige… :think:

Mijn kleine mannetje is sinds een paar dagen over op Friso 1 ipv de prematurenvoeding. Omdat hij last heeft van zijn darmen, hebben we ook de LActulose verhoogd (iom de kinderarts)

En sindsdien zit hij onder de uitslag, maar alleen in zijn gezicht en een beetje in zijn nek…

Maar hij heeft dat alleen in de ochtend eel hevig en in de loop van de dag wordt het veel minder zichtbaar. Volgens de bijsluiter van de Lactulose zou het daar niet aan liggen (uitslag staat er niet in en hij krijgt het al 4 maanden)

Maar zou een allergie voor de voeding niet de hele dag moeten blijven? Of zou het in de ochtend op z’n hevigst kunnen zijn, omdat er dan ruim 8 uur tussen de voedingen zit? :think:

Het zit er in ieder geval zo uit ( op de foto is niet goed te zien hoe rood het is, door de flits is de felheid er af)

Zou het toeval kunnen zijn dat hij juist nu uitslag heeft? Het ziet er namelijk op de foto uit als babyacne…een hormonenkwestie. En gezien de leeftijd, zou dat goed kunnen. Rick en Jenna hebben het ook gehad. Het ging heel snel weg toen ik met Zarqa sensitive smeerde.

Ow, en ondanks de uitslag… :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Ik denk het niet peet :think: Dat heeft hij namelijk al lang gehad.

Het zou wel erg toevallig zijn dat het net nu komt, nu we over zijn gestapt op een andere voeding :think:

Overgevoeligheid voor de nieuwe voeding?

Of vijfde ziekte?

Klinkt onwaarschijnlijk omdat omdat Quin niet tussen de 4 en de 10 jaar oud is en het ook geen voorjaar of vroege zomer is, maar dat begint wel met rode vlekjes in het gezicht, die zich later uitbreiden naar andere delen van het lichaam.

Ik zou toch even contact opnemen met de ha morgen, of de ka bellen :think:

Maar wat een lekker ventje is het he, hij wordt al zo wijs!

:inlove:

Overgevoeligheid voor voeding hoeft niet gedurende de dag dezelfde symptomen te geven, dus het kan goed hoor, dat dat het is.

ik weet niet hoe oud hij “omgerekend” is (gezien de prematurenvoeding)

maar anna en jasper zagen er met eeen maand of 1/2 ook zo uit!

Sem heeft ook van die vlekjes gehad en dat kwam door de melk. Zou even contact opnemen met de ka om te overleggen of overstappen op hypo allergene voeding. (Houd er wel rekening mee dat het 6 weken duurt voor darmen aan een nieuwe voeding gewend zijn. Fijn dat je daar lactulose voor hebt gekregen trouwens, wij kregen voor Sem helemaal niks…).

Bedankt voor de antwoorden!! Hij is nu omgerekend iets van ruim 2,5 maand. Al heel vroeg heeft hij baby acne gehad, zijn broer ook.

De lactulose kregen ze al vanuit het ziekenhuis trouwens, helpt goed, maar ik hoop dat ze er ooit vanaf komen :wink:

Vandaag maar even overleggen met de kinderarts in ieder geval :thumbup:

ik ben blij dat ik dit lees want floris heeft precies het zelfde nml :?

floris drinkt nutrilon omneo en daarvoor kreeg hij ook friso 1.

Had Floris het ook alleen in zijn gezicht?

heeft…ja ook alleen in zijn gezicht idd precies het zelfde

ik wordt terug gebeld, zodra ik wat weet, plaats ik het hier :thumbup:

Nou, mijn eigen arts was er niet, dus ik kreeg nu een vervanger.

Deze adviseerde me naar de huisarts te gaan om er na te laten kijken.

Koemelkallergie kon het niet zijn, omdat er ook koemelk in de nenatal zit.

Ze dacht eerder een soort eczeem.

Hij heeft er verder geen last van, dus ik kijk het nog wel even aan :thumbup:

dan doe ik met je mee. floris heeft er ook geen last van.

het is net alsof hij gewoon puistjes heeft.sommige zitten ook witte koppies op en een dag later zijn ze weer weg

dan wil ik jullie nog een tip geven,

huidje lekker insmeren met basiszalf (cetomacrogol, evt in combinatie met vaseline) verkrijgbaar bij de apotheek.

succes!

thanks!! Hier trekt het overigens niet weg, maar insmeren maar eens proberen :thumbup:

Ons sophie heeft precies dezelfde plekjes in haar gezicht en bij/achter haar oortjes.

Ik ben er wel mee naar de ha geweest omdat ik me afvroeg of het geen krentenbaard zou zijn. (had ze een week eerder namelijk)

echter de ha vertelde idd ook dat het exceem is. Heb er nou een homeopathische zalf van vsm voro gehaald. misschien ook een idee voor jouw kindje?

hoe is het nou met de vlekjes?

De huisarts zei dat het niet ernstigs was (duh) en dat we het nog maar aan moesten kijken… Sja…

Hij heeft ze nog steeds. Soms zijn ze ineens weg en soms zit hij onder. Verder heeft hij er geen last van, dus we hebben het er eind januari wel even met de kinderarts over.