Overgeven...

Even een vraagje: Nynke krijgt volledige bv, maar in het weekend heeft ze een buikgriepje gehad. Ze kon niks binnen houden, maar had na het spugen wel weer honger. Ze heeft dus heel vaak gedronken toen, met als gevolg dat ik nu bijna ontplof steeds :shock:

Ik heb de neiging om voor de voedingen even te kolven, maar weet niet of dat de productie dan alleen nog maar meer stimuleert, dat moeten we niet hebben natuurlijk!

En als ik niks doe, komt het dan weer goed? (doet echt zeer namelijk…)

Mijn kraamverzorgende zei dat je de productie kunt ‘resetten’ door een keer je borsten goed leeg te kolven.

Sterkte in elk geval!

Is je meissie weer helemaal beter?

Oke, en dat zou ik dan dus kunnen doen vlak na een voeding…

Bedankt voor je antwoord!Ze is wel aardig opgeknapt, ze houdt iig alles weer binnen, dat scheelt een stuk!

Er hongerig is ze nog niet, dus dat helpt ook niet echt mee.

Dat klinkt mij echt als volslagen onzin in de oren…

Beetje jammer dat kraamhulpen vaak zo weinig weten van borstvoeding.

Als je gaat kolven stimuleer je de productie, bovendien kun je je borsten helemaal niet helemaal leeg kolven. Als ze moeilijk hapt omdat je borsten gespannen zijn kun je wel even de ergste druk eraf kolven, maar anders zou ik het niet doen, het past zich vanzelf weer aan aan de vraag van je dochtertje.

Oke, jij zegt niet kolven dus!

Ik was idd al bang dat dat de produktie juist zou stimuleren.

Dan nog maar even zo volhouden dus, en hopen dat ze meer gaat drinken…

Ik kan het niet laten nog even een linkje te posten:

http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/melkproductie/hyperlactatie-tijdens-de-lactatieperiode.html

Volgens deze site dus weer wel kolven :wink:

Succes met het uitvinden wat je wilt gaan doen…

Dank je, ik had daar al gezocht maar niks gevonden, ik zal het meteen even lezen :thumbup: