Hoi Allemaal,
Afgelopen vrijdag hebben we moeten besluiten om te stoppen met borstvoeding. Onze zoon was toen 14 dagen oud, mn rechterborst gaf niet genoeg voeding en mn linker was te pijnlijk en zat soms anderhalf uur te voeden, en daarna nog eens extra kolven op de rechterborst om die te stimuleren. Het vrat veelste veel energie en dat heb ik op het moment juist niet na de keizersnee.
Maar nu geven we hem dus flesvoeding en af en toe afgekolfde melk. Het is me opgevallen dat hij nu ineens om de 3 uur komt om te eten, en veel meer huilt en meer krampjes heeft. (vooral s avonds)
Is er iets wat we voor hem kunnen doen, want we denken wel dat het door de flesvoeding komt.
Alvast bedankt
Liefs :-*
Jammer dat het zo gelopen is. Maar goed het is niet anders. Krampjes met fv is een bekend verschijnsel. Je zou wat meer water (10cc) per fles kunnen geven. Ook wil een warm badje en masage (met de klok mee rondjes over het buikje wrijven) wel eens helpen. Krampjes is echter vooral een verschijnsel dat nu eenmaal hoort bij baby’s tot een maand of 3. Ook een groot deel van de bv-kindjes heeft daar last van.
Wat ook helpt is hem een speentje geven. Met de fles wordt de zuigbehoefte toch een stukje minder bevredigt dan met de borst, en het zuigen helpt ook weer tegen de krampjes. Verder goed laten boeren na elke voeding. Probeer in elk geval eerst deze voeding minstens 2 weken voor je eventueel een andere gaat proberen. Baby’s moeten altijd even wennen aan nieuwe voeding. :-*
Dank je wel Inkie!!
We gaan het zo bij de volgende voeding gelijk toepassen.
Klinkt wel logisch idd, dan heeft ie net even wat meer vocht binnen
We gaan ervoor en hopen maar dat onze kleine man er minder last van zal krijgen
Doei doei
Hou de krampjes goed in de gaten, want het zou natuurlijk van de flesvoeding kunnen komen, maar dat hoeft niet. Als het erg wordt, probeer dan een osteopaat.
als je net bent overgestapt is het denk ik niet zo vreemd dat er krampjes ontstaan. KV is toch anders van samenstelling dan BV. ik hoop dat je kindje er snel aan gewend is en dat het dan een stuk beter zal gaan.
Bij KV kunnen inderdaad meer krampjes voorkomen, zeker nu hij nog wennen moet. Vaak wisselen van voeding is geen goed idee, dus ik zou het nog even met deze voeding proberen. Blijft hij er veel last van houden, dan is er ook speciale voeding voor babies die veel last van hun darmen hebben. Ik zou even met het CB overleggen voordat je dat koopt, want het is duurder en helpt niet alle gevallen.
Wat ook helpen wil is een fles waarmee ze minder lucht binnenkrijgen, zoals de difraxfles (die is gebogen).
Overigens: hoewel krampjes meer voorkomen bij fleskinderen, is het ook wel een normaal verschijnsel dat ze in het begin weinig last ervan hebben en het geleidelijk aan erger wordt. Bij onze dochter begon het ook pas na een week of 2. Zij dronk moedermelk uit een fles, dus wel het nadeel van de lucht, maar aan de KV kon het bij haar niet liggen. Na een week of 10-12 is het meestal wel over, of in ieder geval een stuk minder.
succes :-* .