Mijn dochtertje dronk pepti, we zijn overgestapt naar Nutramigen i.v.m KMA/eczeem.
Nutramigen drinkt ze nu anderhalve week en sindsdien heeft ze andere ontlasting. En begint steeds erger te worden, met onverteerbare stukjes en slierten/proppen slijm, en zo dun als water. Heeft ze nu al een weekje ongeveer, en heeft tussen de 3 a 5 zulke poepluiers.
Slaapt opeens niet meer door, drinkt de flessen moeilijk leeg.
Herkent iemand dit door het overstappen naar de Nutramigen ??
Ik zou denken dat ze er niet zo goed tegen kan, maar aangezien het nutramigen is lijkt me dat vreemd :think: Er zitten minder eiwitten enzo in dan de pepti die ze eerst kreeg.
Je geeft haar nog geen bijvoeding verder? Of medicijnen? Ze krijgt alleen de nutramigen?
C. had dit namelijk met ‘gewone’ melkpoeder.
Nee geen medicijnen, en bijvoeden doe ik pas met 6 maanden…
En heb je het idee dat het met deze voeding beter met J. gaat? En komt ze aan.
Anders zou ik vragen om neocate
Daar kan een kind echt niet allergisch voor zijn en als ze het dan nog heeft komt het in ieder geval niet van de voeding.
Bij de eerste hebben wij ook op een gegeven moment Nutramigen gegeven. Buiten dat de ontlasting behoorlijk veranderde (eerst werd het een grijze brij, toen heel hard om uiteindelijk weer ‘normaal’ te worden) heeft Roel de overstap goed gemaakt. Hij was eerst heel hongerig en had niet genoeg aan de max aan drinken. Hij deed het veel beter met de nutramigen en groeide ook weer wat beter (niet dat hij slecht groeide maar net voordat we overstapten boog zijn curve wel af, daarna volgde hij weer een “goede” curve)
Bij hem merkten we na een 3 weken dat het hielp, de exceem werd stukken minder en hij had veel minder last van krampen. Toen moesten we dus alweer gaan provoceren maar dat was in 1,5 dag alweer bekeken, door de enorme reactie die dat opwekte. Daarna heeft Roel tot 1 jaar nutramigen gekregen en vanaf 1 jaar was zijn koemelkeiwit-tolerantie inmiddels gegroeid en reageerde hij niet meer allergisch…
hier zijn we van hypo na pepti en toen nutramigen gegaan op nutra was de ontlasting behoorlijk vies zijn lichaam moest er ook aan wennen later werdt het allemaal beter.
ze drinkt het wel gewoon? of drinkt ze ook minder en weigerd ze?
Hier ook een meisje die Nutramigen krijgt maar heb eigenlijk geen veranderingen kwa ontlasting bij haar gezien toen ze ermee begon :think: