overgestapt naar omneo en nu spuugt hij al de hele dag

Hallo

Op advies van CB overgestapt van Nutrilon standaard naar Omneo vanwege de moeizame ontlasting maar nu spuugt hij al de hele dag terwijl hij dit met de standaard voeding niet deed niet eens een mondje terug.

Hij krijgt gewoon de zelfde hoeveelheid als anders

Wie herkent dit of heeft tips voor me?

Monique

Hier ook altyd omneo gebruikt eerder.

Maar nooit last van gehad eigenlijk…heb je het eerst ook half half gedaan om hem er aan t laten wennen of meteen overgestapt?

groetjes

ik ben meteen overgestapt naar de omneo

Bij de oudste heb ik ook omneo gebruikt en dat was juist tegen het spugen en dat hielp wel maar dit is niet leuk ben soms 5a6 keer per dag bezig met verschonen en wassen misschien toch maar even om en om proberen

groetjes

Ik denk dat hij gewoon moet wennen aan de nieuwe voeding. Ik zou even afkijken of eventueel beginnen met de standaard te mengen met de omneo.

Wat wij deden tegen moeilijke ontslasting is de voeding dunner maken met 10 ml. extra water.

Waarschijnlijk heb je al een oplossing, maar wilde toch even reageren.

Bij ons komt Nutrilon Omneo er niet meer in. Amélie spuugde ook veel en daarom was ik toen ook over gegaan op Omneo. Ze had ook veel last van krampjes en toen ze Omneo kreeg leek het alleen maar erger te worden. Haar ontlasting was ook anders, minder vaak en rook ook vreemd, maar doet die voeding dus ook. Toen ben ik overgestapt op Friso Comfort en ineens hadden we een veel rustiger kind, met een betere stoelgang en minder spugen. Het CB vond dat ik te snel was over gestapt en helemaal niet blij dat ik het niet met hun had besproken, maar daar heb ik me niks van aan getrokken.