overgang van bv naar kv - en ziek geweest

Hallo,

Het valt me op dat Nena met gemakt vijf flessen van 240 cc weglebbert op een dag met soms maar drie uur ertussen. Het begint snachts rond een uur of vier en ze ligt nu KO.

Maar ik krijg er niet langer tussen zonder dat ze het op een brullen zet.

Nu krijgt ze sinds twee weken in toenemende mate kv en sinds een paar dagen echt helemaal. Ze is anderhalve week ziek geweest en we hebben de flessen langzaam moeten opvoeren en tot gewone dikte anders kotste ze.

Kan het zijn dat ze haar schade in moet halen?? Want met deze hoeveelheden zou je vier flessen verwachten en wellicht ook langer ertussen.

Iemand ervaring met overstappen op kv en dat je kindje dan meer lijkt te gaan drinken dan je zou verwachten.

Gr Caroline

Het kan zijn dat ze idd haar schade aan t inhalen is, maar ik heb van n andere moeder (ik geef nog steeds

bv dus heb zelf geen ervaring) dat ze niet meer dan 1 liter kv mogen hebben ivm de niertjes

Dus 5 van 200 of 4 van 250 ml

Mocht ze hier niet genoeg aan hebben zou je wellicht kunnen kijken voor voeding voor hongerige baby’s :wink:

Of verdunt blijven geven. Zeker als ze diarree heeft gehad is het vocht aan het inhalen, dus dan beter vaker een verdunde fles geven.

@Dominique wrote:

Of verdunt blijven geven. Zeker als ze diarree heeft gehad is het vocht aan het inhalen, dus dan beter vaker een verdunde fles geven.

Dat laatste adviseerde mijn GO ook vandaag - wel een fles van 210 water maar maar 6 schepjes.

:thumbup: