overgang naar grote bed

Sinds afgelopen zaterdag heeft Jarno een groot bed. Hij slaapt er alleen niet in… We vragen hem waar hij wil slapen en dat draait er steeds op uit dat hij in het ledikant gaat slapen. Ik heb wel eens de tip gelezen om samen het ledikant af te breken. Eigenlijk willen we het ledikant laten staan, omdat Veerle hier binnenkort in gaat slapen, maar als dat de truc is, dan breken we het wel tijdelijk af. Ik ben alleen bang dat als we 's middags het ledikant afbreken, dat hij 's avonds toch niet in het grote bed wil :? . Zijn er nog andere manieren om hem over te halen? Of is het gewoon een kwestie van geduld hebben?

Saba heeft haar peuterbed “zelluf” in elkaar geschroefd (geholpen met zogenaamd in elkaar schroeven en zelf het bed opmaken en inrichten met haar knuffelpop en tut) en met een dag-dag ritueeltje hebben we afscheid genomen van het “beebiebed” waar ze toch veeeeeel te klein voor was en dus voor d’r kleinere babyzusje :wink: . Dus we hebben er een leuk verhaaltje van gemaakt dat ze nu een grote meid is en dat haar voeten niet meer in het ledikant passen binnenkort en dat ze dan koude tenen krijgt en dat ze… nou ja, zo’n verhaaltje dus :lol: . Ze mocht zelf haar beddengoed uitkiezen (fel roze met nog rozere bloemen :roll: :mrgreen: ) en dat ging eigenlijk vanaf het eerste moment goed. Succes!

ik heb Luna gewoon van het ene op het andere moment in het grote bed gelegd en dat ging prima

Bij ons vindt as vrijdag de grote verhuizing naar peuterbed plaats…



Ben erg benieuwd… Weet het dus zaterdag te melden :wink:

Heee Nanny ben heel benieuwd hoe het Joost zal vergaan in zijn “grote mannenbed” Ik hoor het maandag wel :wink: :wink:

Tja, klinkt misschien heel cru, maar gewoon niet voor de keus stellen. Gewoon in het grote bed leggen en volhouden. Misschien gaat het wel goed, hij kent niet anders dus kiest hij bij keuze waarschijnlijk dus voor het bekende.



Anne was bij de opbouw van haar nieuwe slaapkamer. Toen die klaar was, hebben we haar ledikant afgebroken en sliep ze in het andere bed, zonder problemen.

als je hen stimuleert door te zeggen dat hij al een grote jongen is en zo’n ledikant voor baby’s is dan wil hij zich misschien groot voelen. Toen ons joni bij oma in het grote bed moest was dat de enige reden waarom ze het wou! ze was nu een grote meid en die slapen in een groot bed!

Hij ligt nog steeds in het ledikant :roll: . Het maakt ook allemaal geen indruk, wat we ook tegen hem zeggen, hij wil in het ledikant. Van het weekend gaan we dan toch maar het ledikant afbreken in de hoop dat het goed gaat. Bij de opbouw van zijn bed is hij inderdaad ook geweest. Ik wil hem ook niet te veel pushen, het is al zo’n drukke week voor hem. Hij is jarig geweest, voor de eerste keer naar de peuterspeelzaal, sinterklaas, zijn feestje zaterdag. Het is dat we het ledikant voor Veerle willen gaan gebruiken, anders had hij er nog niet uit gehoeven.

Wij hebben op de avond dat Robin altijd bij oma logeert zijn ledkantje uit elkaar gehaald en zijn nieuwe bedje neergezet.

En vanaf het moment dat hij zijn bedje zag was ie helemaal verkocht en gaat elke avond lief slapen. (Robi nis dus niet bij de afbraak en opbouw geweest van zijn bedje. Heeft wel bij Ikea geholpen zijn bedje uitzoeken.)

En…is nog nooit uit bed gekomen, gaat nog steeds roepen als hij “klaar is met slapen”

ik denk altijd maar zolang je zlef heel normaal doet over slapen in een ander bed dat Robin ook zoiets heeft van he dit is gewoon en niet eng of vreemd.

Ik heb hier niks gemerkt van het missen van een overgang. Ook bij mijn moeder waar hij wekelijks slaapt stond “opeens” een ander bedje. en ook hier geen enkel probleem.

Wij hebben destijds sas’ grote bed samen met haar in elkaar gezet, ze mocht zelf de kussens erop schikken en meehelpen opmaken. We hebben haar NOOIT voor de keus gezet waar ze wilde slapen. Sas heeft een probleemloze overgang gehad!

Loïs ligt echt pas sinds een maand in een groter bed (ze is bijna 3).

Bij mijn ouders wil ze nu nog steeds in het ‘kleine bedje’ liggen.



Wij hebben toendertijd wel af en toe aangegeven dat we een groter bed hadden voor haar, maar daar wilde ze niets van weten :lol: Ook vaak laten zien, en dus pas sinds kort wilde ze er zelf in slapen. :thumbup:

Jarno slaapt sinds vandaag in het grote bed!! Ik had vanochtend het beddengoed afgehaald en het ledikant niet meer opnieuw opgemaakt. We zijn wel streng geweest, want eigenlijk wilde hij vanmiddag weer in het ledikant. Na een flinke huilpartij :frowning: is hij in slaap gevallen, en moesten we hem na drie uur wakker maken :shock: . Net kroop hij gelijk het grote bed in :mrgreen: . Na een half uurtje riep hij ons en wees hij weer naar het ledikant. Mijn man heeft gezegd dat dat voor babies was en dat hij in het grote bed moest slapen en nu ligt hij weer te pitten :dance: . Wel met zijn slaapzak en ledikantdeken, en een nachtlampje aan.



Veerle heeft tot nu bij ons op de kamer in een wieg geslapen, maar ligt nu in het campingbedje met matras op onze kamer te slapen. Dan kunnen we haar vanaf komende week overdag in het ledikant bij Jarno op de kamer leggen. Als ze dan eindelijk ook 's nachts doorslaapt, gaat ze helemaal over.



Ja, ja, nog eventjes en onze slaapkamer is weer van ons :slight_smile: .

Wat fijn dat hij nou lekker in zijn grote bed slaapt :dance: :dance: