overdwars tegen de ledikantspijlen aan

Mijn dochter nu 6weken oud slaapt overdag in d’r ledikantje ('s avonds in het wiegje bij ons bed) maar voordat ze gaat slapen moet ze altijd even huilen in d’r bed (kan d’r niks aan doen ze wilt gewoon het liefst niet in bed liggen maar op onze buik of in onze armen liggen).

Als ze dan wel in d’r bedje ligt is het altijd zo erg dat ze zichzelf gewoon al overdwars kan krijgen en dan ligt ze met d’r hoofd tegen de spijlen aan en met d’r voeten ook nou deed ze dit vanmiddag weer en dit keer lag ook d’r armpje tussen de spijlen en ze had ook echt pijn want ze had d’r hoofd volgens mij hard gestoten…

Iemand enig idee of ik kan doen hier tegen of iets tegen die spijlen aan zetten???

Heeft ze een slaapzakje aan?

Onze dochter draaide zich ook altijd, totdat we haar een slaapzakje

aan hebben gedaan. Nu blijft ze ‘braaf’ liggen.

@Mama van 2 spruitjes wrote:

Heeft ze een slaapzakje aan?

Onze dochter draaide zich ook altijd, totdat we haar een slaapzakje

aan hebben gedaan. Nu blijft ze ‘braaf’ liggen.

yup, en zelfs dan doet ze het :frowning:

Mijn dochter is anderhalf en doet het nog steeds.

Misschien vind ze zo’n grote ruimte nog wat eng, heel veel kindjes gaan ergens tegenaan liggen. Denk gewoon even dat je het moet aanzien, want denk niet dat je iets met die spijlen kan doen wat ‘veilig’ is.

Je mag inderdaad niets tussen de spijlen doen.

Maar je kunt bij de prenatal een soort band kopen waardoor ze niet naar boven kan.

Dat ding zit om het matras heen en in het midden zit een band met klittenband dat je om de buik moet doen.

Edit; het heet de Safe T Sleep slaapwikkel (zie webwinkel van prenatal)

Heb je ook al eens geprobeerd om haar 's middags in haar

wiegje te leggen bij jullie op de slaapkamer??

Misschien dat ze zich idd veiliger voelt in het wiegje.

Mijn zoontje deed dat ook al heel vroeg, draaide dan ook alle kanten op en ja zelfs met slaapzakje aan. Iets tegen de spijlen leggen lijkt me niet echt veilig juist omdat ze er tegen aan gaat liggen.

Ik heb er niks mee gedaan verder. Op het kinderdagverblijf bakeren ze hem soms in, dat helpt daar wel (hier blijft hij huilen als ik hem inbaker).

Misschien dat zo’n safe T sleep, toch het beste is dan.

R deed het ook.

Wat wij hebben gedaan is slapen in een slaapzakje en dan strak toedekken met een laken. Wij maakten dan een matrozenbedje. Dat werkte heel erg goed. (zie google)

Je kan evt. ook een te lange slaapzak aandoen en deze aan het einde instoppen. Dan kunnen ze minder scheef. Succes!

@Beebie wrote:

Je kan evt. ook een te lange slaapzak aandoen en deze aan het einde instoppen. Dan kunnen ze minder scheef. Succes!

Te grote slaapzak kunnen ze ‘in’ kruipen en vastleggen in bed is sowieso een no-no, ze kunnen zich ook vastdraaien…

Ik deed gewoon een passend slaapzakje en liet ze alletwee hun gang gaan.

Ik weet niet beter dan dat baby’s het halve bed door gaan, heel normaal en kan geen kwaad :-*

mischa deed dat ook altijd, legde hem wel weer goed als hij er wakker van werd…

@Mellie wrote:

Te grote slaapzak kunnen ze ‘in’ kruipen en vastleggen in bed is sowieso een no-no, ze kunnen zich ook vastdraaien…

Ik deed gewoon een passend slaapzakje en liet ze alletwee hun gang gaan.

Ik weet niet beter dan dat baby’s het halve bed door gaan, heel normaal en kan geen kwaad :-*

Ja klopt, is ook niet mijn eigen oplossing maar ons schoonzusje loste het zo op. Ik zorg ook gewoon voor passende slaapzakken, maar in geval van stilliggende jonge baby zou het tijdelijk een optie zijn. Maar ook mijn dochter draait altijd al alle kanten op en volgens mij doen idd bijna alle baby’s dat, zelfs tot “opstekop” of helemaal rond :slight_smile:

Luuk kruipt altijd helemaal naar boven en begint dan te piepen omdat hij niet verder kan. Toen hij 3 mnd was hebben we hem in een slaapzak gelegd en die onderaan in z’n bedje bij 't matras ingestopt… en t was gelijk over! Wou dat we dat veel eerder hadden gedaan! Toen hij zich om kon draaien zijn we gestopt met het instoppen… Inmiddels is hij ook zo sterk dan niets helpt en dus moet ik hem regelmatig weer goed leggen. Als hij erg druk is en de slaap niet kan vatten ‘baker’ ik hem nog wel eens in in een lakentje zodat hij niet de neiging heeft om steeds te bewegen…

Fedde wil heel graag met zijn hoofd tegen iets aan liggen. Hij kroop al door zijn bedje/ wieg vanaf dag 1.

Ik maak zijn bedje dan kort op maar dan aan de bovenkant. Dus niet kort aan de onderkant.

En leg hem zo in bed dat zijn hoofd meteen tegen het hoofdeinde ligt.

Hier doet Joey dat ook nog steeds zeg wel eens tegen me vriend nou er kunnen wel 3 kinderen in dat bed liggen hahaha.

s’ochtends heeft meneer dus ook vaak een rode druk plek op zijn hoofd maar ja kan er niks aan doen.

je zou evt. je kindje als je naar bed gaat in het midden kunnen leggen, zo heb ik Joey een tijdje als tie op zijn buik sliep weer op de rug geleg als ik naar bed ging vond dat eng als tie zo sliep maar nu doe ik er niks meer mee.

Slaap hier altijd in een slaapzak zonder iets verder (geen dekentjes of lakens vind ik eng).

Ik denk dat het stom toeval was dat de arm klem zat hoor zal vast niet vaker gebeuren (hoop ik).

hier liggen ze met het gezicht tegen de zijkant, maar ook bovenin…

ze zoeken voor mijn gevoel meer “houvast” of geborgenheid,

wij hebben ook bovenin knuffels liggen, de oudst ging hier tegenaan of op liggen, de jongste ligt aardig stil. maar af en toe is ze ook onrustig en dan leg ik een klein knuffeltje tegen haar hoofdje aan, werkt hier goed.

Inderdaad niets tegen te doen.

Ik legde mijn dochter in de eerste maanden van haar leventje altijd keurig volgens de richtlijnen van het cb op haar rug.

Gevolg: plat achterhoofdje en een ontzettend slechte slaapster, maar wel veilig liggend in haar wiegje/co-sleeper/ledikantje natuurlijk. Met een maand of 10 ging ze volgens mij pas haar eigen weg in haar bedje zoeken. Ze slaapt nu in haar slaapzakje op haar buik met haar kontje in de lucht :lol: en het hoofdje óp de dekentjes tegen het achterschot van het voeteinde aan! Gevolg: een heerlijk slapende dame.

Dus mijn advies: laat je dochtertje lekker haar gang gaan.

Wat een vlotte en slimme meid dat ze nu al zo aan het rollebollen is trouwens!

Tja, tis toch wel vervelend dat Sean telkens huilend wakker wordt, omdat hij met zijn hoofd tegen de spijlen drukt en 1 of 2 beentjes erbuiten bungelen. Slaapzakje helpt idd niet en slaapzakje vastzetten durf ik al helemaal niet! Jammer dat er niks aan te doen is… :?

@RainbowR1 wrote:

Tja, tis toch wel vervelend dat Sean telkens huilend wakker wordt, omdat hij met zijn hoofd tegen de spijlen drukt en 1 of 2 beentjes erbuiten bungelen. Slaapzakje helpt idd niet en slaapzakje vastzetten durf ik al helemaal niet! Jammer dat er niks aan te doen is… :?

zou het ook zeker niet vast durven maken nee.

Zie dat jullie kindje pas 2mnd. is dan vind ik knuffels erin leggen ook wel eng eigenlijk.

anders eens vragen op CB?

Joey hier word er niet wakker van maar lig ook niet met benen tussen de spijlen alleen met hoofd tegen de rand aan vaak rode plek op zijn hoofd.

zou gewoon even kijken als ze slaap en dan even goed leggen misschien dat dat help???

Sterkte