overdrijf ik

Dinsdag haalde ik L. op van de creche. Tot mijn verbazing stond er een wipstoel/schommelstoel op tafel. (ander kind erin ) Ik schrok hier best van. De leidster zag dat ik er na keek en haalde snel het kind eruit. Ik werk zelf ook op kdv/bso en dat is bij ons echt not done.



Ik twijfelde om er iets over te zeggen om dat kleine purk ook op die groep komt en ik zou niet blij zijn als ik dat zou zien.



Had ik het moeten zeggen?

Ligt eraan hoe oud het kindje is… is het nog een heel kleintje dan vind ik het niet heel erg, maar zijn ze ouder dus ook bewegelijk dan vind ik het not done omdat hij door het gewiebel naar voren/achter kan schuiven en eraf kan vallen…

Wel vind ik dat de leidster ongeacht de leeftijd er wel bij moet zitten en niet dr eigen gang moet gaan want je weet het nooit natuurlijk…

Hier stond de wipstoel ook wel eens op tafel maar dan zaten wij erbij…

De reden dat het bij ons not done is dat ook een ouder kind aan het stoeltje kan trekken,



Op het moment was niemand bij het kindje

Ja dat is ook zo ja… :doh: als er niemand bij het kindje was vind ik het not done! je hebt wel een hele verantwoording over een kindje van iemand anders…

Ik vind het ook not done. En ik denk dat de leidster dat stiekem ook wel wist, aangezien ze de wipper direct van tafel haalde toen je ernaar keek :wink:

En ook ik vind dat echt niet kunnen! Ik heb jaren op kinderdagverblijven gewerkt en ben nu al jaren gastouder maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt een wipstoel met een kind erin op tafel te zetten! En ik denk niet dat het nodig is er iets van te zeggen, ik denk dat je signaal al voldoende was. De leidster zette tenslotte de wipstoel van tafel. Als je het nóg eens zou zien dan zou ik er wel wat van zeggen.

@Karin1981 wrote:

De reden dat het bij ons not done is dat ook een ouder kind aan het stoeltje kan trekken,



Op het moment was niemand bij het kindje




inderdaad om de redenen die je hier noemt is het not done, volgens mij had die leidster dat ook door aangezien ze het kindje er snel uithaalde. bij ons op het kdv mag het uiteraard ook niet.



ik denk dat ik er iets van gezegd had.

ik vind het niet kunnen, op het kdv waar ik werk mag het ook niet, maar of het mag of niet, vind het zelf onverantwoord…

Neem aan dat de leidster ook wist dat het niet kon, dus daarom meteen het kindje eruit haalde toen jij keek.



Hier heb ik op 1 hand te tellen, de jongste in de wipper bij ons aan tafel gezet. Dan zaten we zelf te eten en zat hij erbij. Maar zelfs dat vond ik niet prettig, dus was het of de box, of hij sliep (in bed). Na een half jaar toen ie goed kon zitten, zat ie erbij in de kinderstoel…

Bij ons zat onze jongste ook in de wipper op tafel. Dat was tijdens het avondeten als wij erbij zaten. Du not done vind ik overdreven…Behalve als het kindje er alleen op staat, dat kan dus niet. Niek werd er meteen afgezet als wij van tafel gingen, zat er nooit alleen op.

Soleil, dat gaat om een thuis situatie, en dus je eigen verantwoordelijkheid.

L. stond ook wel eens op tafel in haar wipstoeltje. (waar wij bij zijn).



Maar een kinderdagverblijf vind ik geheel wat anders! Karin geeft aan dat niemand er bij stond, over het algemeen zijn er meerdere kindjes, ook al kindjes die zich op kunnen trekken tot lopen, en een kindjeis zo met wipstoel en al van een tafel getrokken .



Dus ja, ik vind het ‘’ Not Done ‘’. het is haar kindje niet, en zij hoort er als ze dat al wilt (wipstoel op tafel) er ten alle tijde bij te blijven.

ik vind het wel een groot verschil tussen thuis en op een kdv. Als zou ik het thuis ook nooit doen.



De leidsters van kdv hebben wel de verantwoordelijkheid van andermans kinderen.

Bij ons mag het ook niet. En als het een enkele keer gebeurd (met eten geven oid) dan zit de leidster erbij, is ze klaar of loopt ze weg, kind op de grond of box.

Vind het ook onverantwoord, straks kukkelt zo’n kleintje er vanaf. brrr