Overdrijf ik?

Per 1 april gaat Joas naar het kdv. Eerst 1 dag, sinds juni 3 dagen per week. Sindsdien zijn er een aantal dingen gebeurd die me erg dwars zitten, waarvan ik me afvraag of ik gewoon een emotionele moeder ben, of dat ik best wel gelijk heb.

Joas heeft in het ziekenhuis gelegen met een koemelkeiwitallergie, zijn eerste kdv-dag na zijn ontslag uit het zkhs heb ik met de leidsters daar uitgebreid over gepraat omdat hij op andere voeding was overgegaan, voorop zn schriftje staat in koeieletters dat hij een kma heeft en dus níets anders mag hebben… Kom ik hem smiddags halen, vertelt ze me dat ze de voedingen hadden verwisseld en hij gewone voeding had gehad ipv de speciale dieetvoeding (nutramigen). Terwijl zn voeding in poedercupjes zit met zn naam erop! Nou goed, ik maak ook wel eens een foutje, kan gebeuren. Niet leuk, maar kan gebeuren.

Vervolgens lees ik 2 dagen voor vaderdag dat Joas een vaderdagkadootje heeft gemaakt, terwijl ze weten dat zn papa niet in beeld is. Ik vind dat ongevoelig en vind dat ze dat beter eerst met mij hadden kunnen overleggen… vond het namelijk heel pijnlijk om te lezen.

Vorige week kwam ik daar, lag Joas in de box te slapen… op zn buik! Ik had zo’n enorme haast dat het pas tot me doordrong toen ik buiten stond (ook heel stom van mij, ja :oops: ) maar goed, dit mág toch helemaal niet?

En dan nu… gisteren had hij naar het kdv gemoeten. Ik hield m thuis omdat ik niet ging werken en ik belde ze om hem af te melden, maar ze namen niet op. Probeer ik het later weer, dacht ik nog. Nou, helemaal vergeten maar wat blijkt… zij hebben ook geen contact opgenomen! Vandaag had ook gemoeten, precies hetzelfde verhaal! Hij is dus 2 dagen zonder bericht niet op komen dagen en er is geen mens daar die contact met me opneemt. God weet wat er aan de hand is :eh:

Alles bij elkaar vind ik ze vooral erg niet betrokken bij mn kind, en dat zit me erg dwars. Wat vinden jullie? Stel ik me aan, of niet? :think:

Nee ik vind niet dat je overdrijft! Koemelkallergie kan heel gevaarlijk zijn, dus ze hadden op moeten letten!!! En ze zouden van elk kind moeten weten hoe de thuissituatie is zodat pijnlijke dingen als een vaderdagcadeautje maken zonder vader in beeld niet voor zouden komen.

Je geeft je kind uit handen aan professionals, die moeten te vertrouwen zijn!! Als je geen vertrouwen meer hebt, of als er dingen zijn voorgevallen die het vertrouwen beschamen, dan zal ik dat zeker aankaarten. Vooral van de koemelkallergie, dat vind ik echt niet kunnen er kan weet niet wat gebeuren!

Over het slapen in de box… dat is een beetje lastig, hij kan natuurlijk ook net in slaap zijn gevallen bij het spelen. Maar het is wel een reden om dingen in de gaten te houden.

Nav van deze dingen had ik echt andere opvang gezocht. En ik vind het errug vreemd dat ze geen contact met je opnemen als je kind niet kmot opdagen, wat vaaaaaaaaag!!

het gaat er eigenlijk niet eens zozeer om of je je al dan niet aanstelt, het gaat er om dat jíj een goed gevoel moet hebben bij waar je je kindje achter laat. en dat heb je duidelijk niet.

ik moet zeggen dat bij mij dat gevoel ook heeft moeten groeien; het was met nano’s kdv niet meteen een grote klik, ene paar rare gangen van zaken, maar uiteindelijk hebben ze mijn vertrouwen wel gewonnen.

ik vind bij jou vooral het kma-verhaal wel echt stuitend…

zijn er mogelijkheden voor een andere opvang?

zo niet dan zou ik als de wiedeweerga een gesprek aangaan en al je punten op tafel leggen. wie weet kun je er nog wat mee redden.

sterkte, rot als je je neit goed voelt bij het kdv.

Debby , als allereerst ik heb helemaal geen ervaring met kdv maar ik probeer toch mijn visie erop te geven.

De fout met Joas zijn voeding dat kan natturlijk niet :shock: , voor hetzelfde geld was ie ernstig ziek geworden (nu niet gebeurdt toch? hoop ik)

Over het buikslapen, tja dat weet je niet he misschien lag die pas een minuut te slapen, maar vraag het eens een keer of ze hem ook echt zo laten slapen of dat ze hem omdraaien nadat ze gezien hebben dat ie in slaap is gevallen

Het vaderdagkadootje als je dat niet leuk vindt, wat ik me in jouw geval heel goed kan begrijpen :hug: daar moet je gewoon melden.Je kan het kadootje ook zoals waarschijnlijk veel alleenstaande moeders doen aan een ander mannelijk persoon die dicht bij jullie staat kunnen geven bijv je zwager of het het voor jezelf houden.

Sharon maakte in groep 1 geen vaderdag kadootje maar wel een moederdagkadootje omdat er zoveel kindertjes waren zonder vader, dat vond ik heel erg .Maar das een andere discussie :wink: .

En verder vindt ik het ook wel een beetje raar dat ze en niet bereikbaar zijn en ook geen contact opnamen met jou na 2 dagen afwezigheid.

Ik zou dus een keer een gesprek aangaan, waarin jij moet aangeven wat je wel en niet leuk vindt met de gang van zaken, maar dingen waarbij Joas zijn gezondheid in gevaar komt dat kan dus echt niet :naughty:

En verder je bent geen zeur en je stelt je niet aan je bent gewoon een goede moeder die zich zorgen maakt over haar kind :-*

tjee wat een verhaal van joas kdv.

ik ben zelf een leidster van een kdv.

en fouten met voedingen mogen er absoluut niet gemaakt worden. ik snap niet dat ze daar niet goed mee omgaan.

dat buik slapen tja dat doen meerdere kinderen. maar inderdaad het is levens gevaarlijk. als je hebt aangeven dat dat niet mag dan moeten ze er extra rekening mee houden. als wij merken als leidster dat we met een buikslaper te maken hebben dan melden wij dat aan de ouder en als het mag van een ouder moeten zij een contract onder tekenen.

het vaderdag kadotje. ook daar hadden ze met jou moeten overleggen. van wat jij er van vind.

ik werk zelf met peuters en maakte dan vaak vaderdag kadotjes inderdaad voor opa of oom of moeder bewaarde het voor later. dit omdat we vaak dan kregen waarom moet ik wel wat maken en de ander niet.

het bellen. wij hebben als regel dat de ouders het kdv bellen. ik werk op een redelijk groot kdv en als er nou heel veel kinderen zonder afmelding thuis blijven een we moeten ze allemaal op bellen zijn we lang bezig.

misschien zijn de regels in dat kdv anders.

maar als ik jou was zou ik toch vertellen wat je allemaal dwars zit en om uit leg vragen. als het goed is moet het kdv ook een klachtencomissie hebben daar kan je je klacht ook neerleggen.

hopelijk vind je snel het vertrouwen terug in het kdv.

je brengt daar tenslotte je belangerijkste bezit daar naar toe.

hopelijk heb je hier wat aan

sterkte

dubbel

@D. wrote:

Joas heeft in het ziekenhuis gelegen met een koemelkeiwitallergie, zijn eerste kdv-dag na zijn ontslag uit het zkhs heb ik met de leidsters daar uitgebreid over gepraat omdat hij op andere voeding was overgegaan, voorop zn schriftje staat in koeieletters dat hij een kma heeft en dus níets anders mag hebben… Kom ik hem smiddags halen, vertelt ze me dat ze de voedingen hadden verwisseld en hij gewone voeding had gehad ipv de speciale dieetvoeding (nutramigen). Terwijl zn voeding in poedercupjes zit met zn naam erop! Nou goed, ik maak ook wel eens een foutje, kan gebeuren. Niet leuk, maar kan gebeuren.

Héél slordig, mag niet gebeuren.

Uit ervaring weet ik dat sommige leidster nogal eigenwijs zijn :silenced:

“moeder zegt dat ie allergisch is voor aardbeien, maar dat zal wel meevallen” Drie minuten later kotste dat kind alles uit. :wall:

(ik heb even ingevallen op een kdv)

Vervolgens lees ik 2 dagen voor vaderdag dat Joas een vaderdagkadootje heeft gemaakt, terwijl ze weten dat zn papa niet in beeld is. Ik vind dat ongevoelig en vind dat ze dat beter eerst met mij hadden kunnen overleggen… vond het namelijk heel pijnlijk om te lezen.

Alhoewel hij nog klein is, denk ik dat ze niemand hierin overslaan. Ook sneu voor een kind als hij géén cadeatje mag maken. Meestal wordt het dan voor ‘opa’ gemaakt.

Vorige week kwam ik daar, lag Joas in de box te slapen… op zn buik! Ik had zo’n enorme haast dat het pas tot me doordrong toen ik buiten stond (ook heel stom van mij, ja :oops: ) maar goed, dit mág toch helemaal niet?

Olivia sliep met 4 mnd al op haar buik, deed ze zelf. Zeker in de box,

als het goed is letten ze dan op hem (ze kunnen hem zien)

En dan nu… gisteren had hij naar het kdv gemoeten. Ik hield m thuis omdat ik niet ging werken en ik belde ze om hem af te melden, maar ze namen niet op. Probeer ik het later weer, dacht ik nog. Nou, helemaal vergeten maar wat blijkt… zij hebben ook geen contact opgenomen! Vandaag had ook gemoeten, precies hetzelfde verhaal! Hij is dus 2 dagen zonder bericht niet op komen dagen en er is geen mens daar die contact met me opneemt. God weet wat er aan de hand is :eh:

Melding maken, zou ik doen

Alles bij elkaar vind ik ze vooral erg niet betrokken bij mn kind, en dat zit me erg dwars. Wat vinden jullie? Stel ik me aan, of niet? :think:

Uhm, dat viel mij ook wel op op het kdv waar ik even inviel.

Ik vind dat je je niet aansteld, al je je kind ergens achter laat moet je er zeker van zijn dat hij veilig is en goed verzorgt word, en ook dat ze omkijk naar hem hebben als een vanhun eigen kindjes, er zijn natuurlijk veel kindjes op het kdv, en ookal is het onveilig om een baby op de buik te laten slapen, het kan ook per ongeluk gegaan zijn,

Jasly slaapt ook op dr rug maar als ik even niet oplet en het huishouden doe en ik kijk in de camera dan is ze alweer gedraait,Ze slaapt veel lekkerder op dr buik en tjah voor haar is het een veilig gevoel, Ik laat haar wel eens gewoon op dr buik slapen als ik er zicht op heb en haar hoofdje goed ligt,

Verder van van kma vind ik het belachelijk dat ze zo nalatig zijn met de voeding!!! Ik zou me daar zo woest om maken,

Als je je niet prettig voelt om je kind bij die kdv te brengen, misschien heb je voor een tijd een ander oppas? of een andere kdv? of voer een gesprek met ze…

succes meid!!! groetjes jeanette

ik vind dit allemaal echt niet kunnen hoor! ik werk ook op een kdv en wij chekken elke dag om half tien 's morgens of iedereen er is, is er een kindje niet dan bellen we altijd! ookal moeten we alle nr’s bellen die ze opgegeven hebben! dat je niet belt vind ik niet kunnen, je weet nooit wat er aan de hand kan zijn… 's middags doen we dit nog een keer.

de voeding verwisselen vind ik schandalig, ik kijk altijd goed of ik de juiste voeding heb. controleer altijd de naam en we zetten het duidelijk op de voedingslijst zeker de allergiën!

bij ouders die gescheiden zijn en waarvan de vader niet in beeld is word in overleg wel/geen cadeautje voor gemaakt. bij ons gaat ook wel eens iets mis hoor maar dat zijn kleine dingen en daar heb je het dan met de ouders over.

over het buikslapen maken we ook goede afspraken, als ouders dit niet willen dan draaien we de kindjes terug naar de rug. we kijken zowiezo elke vijf minuten op de slaapkamers!

Dat met het verwisselen van de melk kan absoluut niet!

Wat het slapen op de buik betreft, hier slapen kindjes ook wel op hun buik (ouders moeten daarvoor tekenen) je kunt het ook zo bekijken, omdat hij in de box sliep was er iig wel toezicht, in een slaapkamer is dat er niet.

Vaderdag: bijkindjes waar geen vader in beeld is overleggen wij altijd met d emoeder, wij laten de kindjes nl wel wat maken maar dan voor opa een oom of een goede vriend oid.

Wat betreft het niet afmeldenen het niets horen van het kdv, wij bellen daar ook niet achter aan, als we dat zouden gaan doen hebben we er bijna een dagtaak aan, die verantwoordelijkheid ligt bij de ouders en niet bij het kdv.

ik vidn over dat nabellen als je niet komt opdagen ook niet een punt om ontevreden over te zijn. het is juist de taak als ouder netjes te melden als je kindje niet komt. het zou een extra service zijn als het kdv vervolgens belt om te vragen wat er aan de hand is, maar dat vind ik zeker geen taak van hun.

@fiep klophout wrote:

ik vidn over dat nabellen als je niet komt opdagen ook niet een punt om ontevreden over te zijn. het is juist de taak als ouder netjes te melden als je kindje niet komt. het zou een extra service zijn als het kdv vervolgens belt om te vragen wat er aan de hand is, maar dat vind ik zeker geen taak van hun.

toch vind ik het wel een taak van ons… stel je voor dat er wat gebeurd is. het komt maar zelden voor dat ouders bij ons niet afmelden hoor. ik werk er nu 9 maanden en het is maar 1 keer voorgekomen dat er iemand niet was zonder af te melden. kleine moeite om even te bellen.

Bedankt voor de reacties :slight_smile:

@fiep klophout wrote:

Nee, ben ik met je eens hoor. Maar ik vind het wel iets zeggen over hun betrokkenheid als een kindje twee hele dagen niet op komt dagen en ze zich niets gaan afvragen.

Over dat buikslapen: hij kan idd zelf op zn buik gerold zijn, is helemaal waar. Maar moeten ze daar dan juist niet op letten? Ze zaten met zn 3-en koffie te drinken aan de tafel die naast zijn box stond…

Ik denk idd dat mijn gevoel in deze bepalend is, of het nu overdreven is of niet. Ik haal m van het kdv af en waarschijnlijk zal hij dan naar mn zus gaan die dagen. Een ander kdv zie ik niet zitten, en mn zus zal dolblij zijn dus eigenlijk is dit een win-win-situatie :wink:

wij bellen ook altijd even na als we iemand missen zonder dat we het weten en heel stom maar ik ben er extra alert op geworden na de gevallen van de afgelopen jaren met kindjes die vergeten zijn in de auto

Groot gelijk dat je niet langer gebruik wilt maken van het kdv. Tenminste, dat zeg ik als bijna moeder. Ik ben nu dan wel met verlof, maar buiten mijn verlof om ben ik medewerker kind- en beleidszaken bij een redelijk grote opvang-organisatie en ik zou zulke dingen graag willen horen van ouders. Niet om je over te halen toch te blijven, maar meer om de leidsters erop aan te kunnen spreken. Ik hoop dus dat je wel aangeeft waarom je niet langer gebruik wilt maken van het kdv. En ik geef je in al je punten helemaal gelijk!

@fiep klophout wrote:

Bij ons kdv zijn ze dan ook altijd blij verrast als wij bellen om door te geven dat Jasper niet komt(doen we altijd al voor 9) omdat het inderdaad zo vaak voorkomt dat ouders hun kindje zonder melding een dagje thuis houden. Dat vind ik persoonlijk erg disrespectvol van de ouders, er wordt dan ook niet door de leidsters nagebeld en dat snap ik helemaal.

Dit geld natuurlijk niet voor jou, want jij hebt het geprobeerd…Het feit dat je niet doorkwam is voor mij overigens ook een NO GO :naughty: Toen ik op zoek ging naar een kdv voor Jasper had ik eerst het kdv dat pal tegenover ons huis staat voor ogen, lekker makkelijk dacht ik. Maar ik heb toen geprobeerd via de site een afpraak te regelen en kreeg daar nooit een reactie op terug. Dus toen ben ik gaan bellen. Ik heb in een tijdsbestek van 2 weken zeker 3-4keer gebelt en er werd nooit opgenomen :eh: :? Dat was voor mij reden genoeg om naar een andere kdv te zoeken(dat weliswaar een stuk verder weg zit- en dus eigenlijk veel onhandiger is), dat wel bereikbaar is(want stel je voor er gebeurt iets met mij of mijn vriend, dan moet ik toch kunnen bellen :shifty: ).

Ik sluit me dus aan bij mijn voorgangers die voorstellen om op zoek te gaan naar een andere opvangmogelijkheid. Dat is niet altijd gemakkelijk, maar je wilt je kindje ook niet ergens achterlaten waar je niet 100%achter staat toch?

Jeetje, onze zoon heeft ook een koemelkallergie en krijgt Nutramigen. als ze het zouden wagen om hem iets anders te eten te geven, ik zou echt zó boos zijn :evil: :evil:

zo’n allergie is geen lolletje!

ook nu hij eerste bijvoedingshapjes krijgt, brengen we zelf in een bakje met z’n naam erop wat hij mag hebben en níks anders.

tot nu toe gaat het keurig en dat vind ik eigenlijk niet meer dan normaal.

over het buikslapen:

bij de eerste dag hebben een formulier moeten tekenen of we het goed vinden dat hij op z’n buik zou slapen. hij was toen 4 mnd en toen heb ik nee ingevuld.

nu is hij ruim 6 mnd en kan hij goed op van z’n buik op z’n rug rollen en andersom.

omdat hij zelf in z’n slaap op z’n buik draait hebben ze gevraagd of dat mocht en ook toen moest ik tekenen. pas nádat ik dat had gedaan laten ze hem nu op z’n buik slapen :thumbup:

over vaderdag en het wegblijven, tja, dat kan ik beter begrijpen dat het er bij inschiet. maar ik zou het wel netter vinden als ze zouden bellen als hij afwezig is.

en als de andere kinderen iets knutselen voor papa kan hij iets knutselen voor mama of opa ofzo.

een foutje is menselijk, er wordt ook veel gevraagd van een kdv, maar ik zou je gevoelens hierbij zeker uitspreken en als dat niks oplost zoeken naar een andere mogelijkheid.

het gaat er toch om dat je in vertrouwen en met een goed gevoel je kind daar achter laat.

even nog een recatie over wat elders in dit topic stond over het tóch geven van aardbei: zo’n leidster zou van mij op staande voet ontslagen mogen worden! :evil:

weleens gehoord van ademhalingsproblemen en een schock juist door zulke allergieen??

Hoe is het nu tussen jou en het kdv? Ben je een gesprek aangegaan? Of heb je al een andere plek voor je mannetje gevonden?