Was vorige week trouwens, heel vies druilerig weer, wat koudig. Tiemen hoest al een week de longen uit zijn lijf, zoals 80% van de kinderen in Nederland…
Ik kom hem halen van school en ik zie nog net dat ze van het speellokaal lopen naar het bijlokaal, naar hun klas dus. Zonder jassen allemaal :shock:
Nou ja, spelen, dus zweten van het rennen, klimmen etc en dan zonder jas naar buiten!! Als is het maar een klein stukje, ik wil dat beslist niet, zeker niet nu hij zo enorm hoest.
Dus ik zeg dat tegen juf dat ik dat niet zo fijn vind. Ze reageert met “ja maar het kost anders allemaal tijd” …
En dan denk ik, ben ik overdreven? Of is het gewoon een vreemde reaktie van een juf?
Ik kan me jouw reactie goed indenken hoor, maar zoiets geef ik zelf altijd vooraf aan de juf door. Want als de jassen bij de klas hangen, is het een hoop gedoe om ze mee te slepen naar het speellokaal, en dan daar weer aan en uit doen.
Dus dat kan ik me dan van de juf weer goed indenken.
Als je het nu gezegd hebt, zal ze er rekening mee houden de volgende eer denk ik, dus zeker niet overdreven hoor, het is jouw gevoel, want het is jouw kind.
Ik vind je reaktie zeker niet overdreven.
Het is toch geen weer meer om zonder jas naar buiten te gaan. :shock:
Vorig jaar kwam Zoë altijd met haar jas open naar buiten als ik haar kwam halen van school.
Het arme kind was net 4 jaar.
Wist bij wijze van niet eens wat een ritssluiting was.
Laat staan hoe ze het dicht moest doen.
ik heb dit toen toch weer aangegeven tijdens de 10 minuten gesprek.
En toen heeft ze er toch rekening mee gehouden.
groot gelijk dat je er wat van zei… het is gewoon steenkoud zeg!
en hier ritsen ze de jassen ook niet even dicht … vind ik ook wel akelig eigenlijk…(sil zijn jas gaat een beetje moeilijk , dan kan ze toch wel even helpen?!)
@babsje wrote:
Nou ja, spelen, dus zweten van het rennen, klimmen etc en dan zonder jas naar buiten!! Als is het maar een klein stukje, ik wil dat beslist niet, zeker niet nu hij zo enorm hoest.
als je onbezeweten naar buiten zou gaan wordt je daar nog niet eens ziek van.
maar deze kleine kinderen zijn heel kwetsbaar en zweten gauw door het spelen en daardoor nog sneller vatbaar voor virussen.
ik snap niet dat zo`n juf zo ontverantwoordelijk doet.
het is toch meer als normaal om op dit tijdstip van het jaar een jas aan te doen en vast te maken!
Ik snap eigenlijk niet hoe de situatie precies is… Het speellokaal, bedoel je daar een gymnastieklokaal mee? Waar klimtoestellen staan enzo? Als ze dan gaan gymmen, moeten ze buiten om? Wij hebben namelijk het speellokaal onder hetzelfde dak, en lopen in het ondergoed naar het speelokaal toe.
Als ik buitenom zou moeten, dan zou ik iedereen een jas aan laten trekken. En ik vind het ook een kleine moeite om pas naar buiten te gaan als iedereen de jassen DICHT heeft. Er zijn vast kinderen die het al zelf kunnen en anderen kunnen helpen. Ik verlaat de klas als de hele rij de jas dicht heeft, en niet eerder.
Maar wat zou ik als ouder doen? (beetje lastig, Leonie is 3 maanden :lol: ) Vragen of je zoon zijn jas aan mag trekken (kan hij dit zelf?) als ze naar buiten gaan.
Ik zou het ook niets vinden als mijn verkouden kind met weinig weerstand ook nog eens door de kou zonder jas moet lopen. Kinderen van die leeftijd kunnen toch zelf hun jas aandoen, als zou de juf met ze afspreken dat ze niet de rits dichtdoen maar de jas met de hand dichthouden. Ik zou tegen mijn kind zeggen dat ie gewoon de volgende keer zijn jas aan moet doen, dat ie maar tegen de juf moet zeggen dat ie dat mama heeft beloofd. Laat haar mij daar dan maar op aanspreken, terwijl ze nu weet dat ik dat zonder jas niet goedkeur.
@SeeSeeEm wrote:
Ik zou tegen mijn kind zeggen dat ie gewoon de volgende keer zijn jas aan moet doen, dat ie maar tegen de juf moet zeggen dat ie dat mama heeft beloofd. Laat haar mij daar dan maar op aanspreken, terwijl ze nu weet dat ik dat zonder jas niet goedkeur.
Hmm, dat zou ik niet doen in zo’n situatie. Een kind ziet zijn juf op school vaak als ‘gezag’, en je vraagt wel heel veel als hij daar tegenin moet gaan. Er zijn in ieder geval maar weinig kinderen die dat ‘durven’ bij mij. Niet dat ze bang zijn hoor, dat bedoel ik niet, maar op school is juf de baas en thuis is mama de baas. In de ogen van de kinderen dan. Dus volgens mij is het handiger het even aan de juf door te geven (je hoeft het niet eens te vragen, zeg gewoon: hij doet even zijn jas aan als jullie naar buiten lopen).
Daar ben ik het dus niet mee eens dat ze niet tegen het gezag van de leerkracht in mogen gaan in sommige gevallen.
Toen Jens pas op de kleuterschool zat, hadden ze een uitje naar het tuincentrum en hij zat toen bij de meester in de auto. Hij hoefde van meester geen gordel om :shock: , toen kon ie dat nog niet zelf. Ik heb toen ook gezegd dat hij altijd een gordel om moet, ook al zegt een volwassene dat het niet hoeft.
Vind ook dat je niet overdreven reageert hoor. Zeker in deze tijd en met jonge kinderen is het belangrijk dat ze hun jas aan EN dicht hebben.
Hier is het gymlokaal ook onder hetzelfde dak en gaan de kinderen inderdaad in hun ondergoed daar naar toe. Maar als ze naar buiten gaan dan zijn de jassen nu toch wel goed dicht hoor. De juf houd dat wel in de gaten (vind ik ook niet meer dan normaal hoor)
@SeeSeeEm wrote:
Daar ben ik het dus niet mee eens dat ze niet tegen het gezag van de leerkracht in mogen gaan in sommige gevallen.
Toen Jens pas op de kleuterschool zat, hadden ze een uitje naar het tuincentrum en hij zat toen bij de meester in de auto. Hij hoefde van meester geen gordel om :shock: , toen kon ie dat nog niet zelf. Ik heb toen ook gezegd dat hij altijd een gordel om moet, ook al zegt een volwassene dat het niet hoeft.
Ik zeg ook niet dat ze niet tegen het gezag in MOGEN gaan. Ik denk alleen dat je kind in conflict komt met zichzelf, omdat het én loyaal wil zijn aan mama, én aan juf. Ik vind het juist goed als kinderen tegen me in ‘durven’ gaan, dat geeft aan dat ze nadenken over wat ze doen en voor zichzelf op kunnen komen. :thumbup:
Ik heb altijd tegen Zoë gezegd, dat mama boven alles de baas is en dan pas de juf.
En als iets ook echt niet mag van mij, dan zegt ze dat ook teggen de juf.
Dat ze dat met mama heeft afgesproken. En als de juf er iets over kwijt wil ze maar naar mij moet komen.
Zoë is geen prater, dus door dit soort singen wil ik haar toch iets leren om zelf zaakjes te regelen.