Overdag zindelijk, s'nachts absoluut nog niet! Tips graag!

Mijn dochter is nu een half jaar overdag zindelijk, maar s’nachts wil het absoluut nog niet lukken. Hele dikke vieze plasluiers s’morgens. We hebben geprobeert om haar s’avonds te laten plassen, maar het heeft geen zin. De luiers bijven nat.

Er staat een potje op haar kamer en die gebruikt ze overdag wel als ze op haar kamer speelt.



Het lijkt wel of ze het gewoon makkelijk vind om in de luier te plassen. Ik twijfel nu of ik gewoon die luier uit moet laten. Dan maar een aantal keren het bed verschonen…



Heeft iemand betere ideeen?

gewoon zo laten, mijn dochter was met drie jaar ongeveer zindelijk en met vier en half pas snachts… is niet erg… buurmeisje zelfde…

is vaker zo dat dat langer duurt. Op een gegeven moment lukt het wel. emma kwam er zelf mee dat ze dat niet meer wilde en toen was het met een week bekeken.

Hier net zo…



ik vind al heel knap dat ze overdag zindelijk is, goed hoor…



snachts duurt vaak wat langer, ze geven het zelf het heel goed aan, dat deed mijn dochter ook

Mmmm, ik hoop het!



Vanmorgen werd ik begroet door een enorme stank. ze had weer in haar luier gepoept. Het kwam er van boven weer uit. Moedeloos word ik er van.



Ze is nooit een spenenkind geweest, maar drinkt een klein zuigflesje water als ze naar bed gaat. Dat werkt ook niet mee, natuurlijk. Ik vul het flesje niet helemaal. Ik denk zo’n 100 cc. Maar zonder wordt een drama.

is altijd moeilijk die overgang van overdag naarsnachts en soms gaat het ook maar zo ineens tegelijk.



Wendy is al vanaf dat ze 2 is overdag zindelijk nu al wel een half jaar dat ze naar bed toe gene luier draagt en dan als mijn zus haar laat plassen tegen half 11 ze droog is maar dan een luier om doet anders gaat mis

ook dan is deluier soms smorgens erg vol soms ook niet.



Nu sinds een week ( ze is 4 ) is ze maar zo steeds helemaal naten in paniek, echt sneu want ook al vindt mijn zus hetniet erg ze wordtniet boos ze vindt hetzelf vies en verveledn



maar komt ook door de nieuwe dingen als basissichool en zwemles,



Het komt wel weer denk ik dan zo , alles op ziijn tijd,



niet dwingen niet boos worden is vaak het beste,

wij zijn er net mee bezig… en hebben gewoon op een avond gezegd… zo en nu doen we eens geen luier aan. Als je moet plassen ga je maar gewoon naar de wc, dan hoef je niks te vragen, of je doet het op het potje naast je bed. Dan 's nachts tegen 00.00 nog een keer wakker maken om te plassen… en 's morgens gewoon uit bed laten komen. De eerste ochtend was ie nat… de tweede niet meer!!! Hoe het vannacht loopt weet ik nog niet, hehehe, net bij het wakker maken was ie nog droog… dus we zullen zien.



Heb het bed wel beveiligd met een plastic hoes, en badhanddoek…:stuck_out_tongue:

Samila is overdag zindelijk, nu ongeveer een halfjaar, al heeft wel een terugval. S nachts is t heel wisselend, soms een nagenoeg droge luier, soms helemaal vol, soms ook met poep.

Ze wilde laatst zelf een keer zonder luier slapen. Het leek ons nog niet zo’n goed idee omdat ze overdag weer zo aan t knoeien was, en dat was maar goed ook. De volgende dag had ze een dikke plas en poepluier.

Wij hebben hier het zelfde probleem ,Amy wordt gewoon niet wakker s’nachts als ze moet plassen.Ook geprobeert haar zonder luier te laten slapen maar dan wordt ze nog niet wakker van een nat bed.Dus toch maar weer de luier aan.

Ik moet wel zeggen dat de luiers nu minder zwaar worden en gister dus helemaal droog.Wel laat ik haar nu sávonds nog plassen en ze plast dus nu sinds een paar dagen s’nachts ook op haar potje.

We hebben dus hoop dat ze binnenkort ook s’nachts zindelijk is.

Ik hoop t ook voor je.

Bij Samila is t nog heel wisselend. De ene keer is ie kurkdroog, de andere keer redelijk nat.

Emma’s luiers zijn nog steeds kleddernat s’morgens. Ik denk dat ze er ook niet wakker van wordt. Sinds een paar dagen poept ze gelukkig niet meer in de luier. Ze wacht tot ze hem om heeft en gaat dan op het potje poepen.



Ik las laatst een mooie uitspraak: ze zal vast wel eerder zindelijk zijn dan dat ze ongesteld wordt. :lol:

hier gaat het snachts ook nog niet goed,ze poept niet meer in dr luier dat is wel zo fijn :sick:

Maar het plassen lukt nog niet echt,de ene keer idd is de luier droog en de andere keer helemaal vol.



We zijn onlangs opnieuw begonnen met tussen door laten plassen,maar ze vind het nog een spel eig,ze bleef maar roepen,en als ik haar dan snchts nog ff wekte was ze helemaal van slag,en plaste echt niet.

Nu is ze ziek dus dalijk proberen we het gewoon weer,ik heb wel het idee dat ze het wil,ze zegt ik ben geen baby meer :inlove:



Maar hier kan ik geen potje neerzetten want dan gaat ze ermee spelen de volgende dag ,met alle gevolgen van dien,en alleen naar de douche laten gaan lukt hier niet er is geen licht punt op de overloop erg onhandig,dus het blijft ff bij wekken en laten roepen,totdat ze laat zien dat ze van dr ontlasting af kan blijven in dr potje,ze had zelfs een keer in dr poppen po geplast terwijl ze overdag gewoon naar de wc kon :shifty:

Zou wel eens willen weten hoe ik haar daar vanaf kan brengen



ursula

Denk dat het handig is om dat drinken in bed af te bouwen, want anders blijft ze moeten plassen s nachts. Dus misschien elke dag 10cc minder?<br /> Wij hebben ook opeens gewoon de luier af gehouden en is eigenlijk gelijk goed gegaan. Heel soms nog een ongelukje, maar dan is hij echt heel moe.<br /> Maar dan wel als je zelf naar bed gaat wakker maken en gelijk op de wc zetten.<br /> Heb dit trouwens een keer gedaan en onderweg vertelde ik hem dat we gingen plassen.... niet doen, want hij liet het gelijk lopen :lol:<br /> Maar je kan evt. zon zeiltje die je ook hebt voor je bevalling gebruiken onder je hoes, en extra deken voor de zekerheid, scheelt voor de nacht verschonen.

Succes, het komt vanzelf goed.

Wij hebben haar sávonds niet meer zoveel te drinken gegeven…en als wij naar bed gingen zetten we haar op de wc,ze plaste dan gewoon terwijl ze sliep…

Later hebben we haar een sticker poster gegeven,als ze vijf stickers had voor een droge nacht mocht ze een cadeautje uitzoeken,het is een keer mis gegaan,daarna was het klaar…