overdag wakker houden

Ik vroeg me al een tijdje af of het handig is, of nodig is, om de baby op de dag tussen 2 voedingen in wakker te houden zodat de kans aanwezig is dat de kleine dan de nacht beter slaapt :?

Van de week was ik een dagje weg, de kleine lekkere hobelen in de wagen. Zij heeft toen veel geslapn, alleen maar eigenlijk :shock: Duie nacht heb ik het wel geweten zeg :naughty: Zij was na de voeding van 0200 uur!!! wakker tot de volgende voeding :snooty:

Nu vroeg ik me dus af of het verstandig is om de kleine wakker te houden na de voeding van zeg maar begin avobd als de paps ook thuis is?

Wat jullie?

Bij mij maakt het weinig tot niets uit, als hij veel wakker is overdag, slaapt hij evengoed ´s nachts goed.

Ik vind dat als een kindje wakker wordt in de nacht er een reden voor is…

Ik weet niet hoe oud jouw kleintje is…

Bij mijn kinderen werkte het niet…Heb het natuurlik ook eens geprobeert he 8)

mama’s willen graaaaaaaaaag gewoon in de nacht slapen…

hier werkte het niet… ze werden er alleen maar sjaggerijnig van en oververmoeid uiteindelijk…

daarbij, sluit me bij Madre aan, zal wel een reden zijn dat ze wakker werd… ‘dwingen’ door te slapen lukt niet als ze erg klein zijn…

hoe oud is ze?

Ik heb geen idee of dat werkt…want ik heb een slaperd op de wereld gezet :mrgreen:

Isa slaapt 's nachts al door sinds ze 4/5 weken oud is…en ik het maakt niet uit of ze overdag veel slaapt of niet (dit verschilt nogal :think: )

Maar je kan het allicht een keertje proberen toch?

Ik lees nu net dat ze een maand is… dan denk ik echt dat het weinig zin heeft om daar nu al echt vanuit te gaan… en je geeft BV las ik… toch? :think: dan is het heel normaal dat ze wat vaker komt s’nachts en misschien moet zij ook nog een beetje gaan wennen aan het dag/nacht ritme…

Hier geen nut ook dan kan hij snachts nog wakker zijn , baby’s moeten gewoon hun ritme nog vinden is weinig aan te doen denk ik/

net als de rest alleen maar een teleurstellend antwoord…

Je kunt wel wat dingetjes doen om het dag/nacht ritme te bevorderen…

Overdag veel (dag)licht in de kamer ook tijdens de slaapjes…en snachts zo min mogenlijk licht… ( wel zodat jij kan zien wat je doet natuurlijk)

Overdag gewoon je dingen doen in huis, niet op je tenen lopen als ze slaapt en snachts wel heel zachtjes doen in de buurt vooral het praten beperken en dan fluisteren…

Dat hielp bij Tessa erg goed… Joyce heeft het eigenlijk zelf opgepakt…

Het kan zelfs averechts werken. Ik hield mijn oudste per ongeluk te veel wakker overdag, door hem altijd te troosten als hij huilde, terwijl hij gewoon huilde omdat ie moe was. Op een gegeven moment was hij zo oververmoeid dat hij ook 's nachts niet meer goed sliep. Na een voeding van een half uur duurde het dan nog een uur voor hij weer sliep. Maar ja, duurde even tot we erachter kwamen dat oververmoeidheid daar de oorzaak van kon zijn (pas toen we na 9 weken gingen inbakeren en ik een totaal ander kind terugkreeg…)

Lekker naar je kindje kijken dus, en als ze moe is, op bed leggen.

Zo’n dagje weg is denk ik wel een uitzondering: dan wordt ze in slaap gehobbeld en slaapt ze meer dan ze normaal zou doen. En dat kan dus invloed hebben op de nacht…

Ik heb Anoek altijd zelf een beetje dr ritme laten bepalen.

Nooit wakker gemaakt voor een voeding en vaste tijden eten

en slapen. Als je ze gaat wakker houden of later naar bed gaat doen

dan werkt dat waarschijnlijk alleen maar averechts.

(hier is het zo, als ze een keer later naar bed gaat door een verjaardag,

visite of wat dan ook dan is ze 's-morgens 9 van de 10 keer

vroeger wakker dan normaal en vaak 's-nachts ook wat

onrustig.)

Ik vind het eigenlijk behoorlijk zielig om een babietje van 5 weken overdag wakker te houden zodat ze 's nacht zou doorslapen.

Zo werkt het gewoon niet.

Ik zou eerder gewoon lekker met haar ritme meegaan. Slapen wanneer zij dat doet overdag zodat je toch een beetje je slaap krijgt…

Hoi allemaal,

Ondertussen zijn we een paar daagjes verder.

Mijn onzekerheid over snacht wakker zijn is nu ook minder. Ik maakte me eigenlijk meer zorgen over mezelf dat ik niet aan slapen toe zou komen :roll:

Maar onze kleine spruit doet het alweer helemaal prima. Niets aan de hand dus. Ze slaapt, drinkt, is wakker wanneer zij dat wilt, je kan het niet voor haar bepalen :wall:

En ja, jullie hebben gelijk. Haar wakker houden/ maken is ook niet de oplossing. Dan is ze meer aan het jengelen dan dat we een gezellige baby hebben, ook niet ideaal dus.

Kortom. het gaat goed! :thumbup:

Bedankt voor julie reacties :clap: