overdag voeding laten staan

Mijn zoontje Mattias is nu vier maanden. Hij drinkt altijd erg goed en zit boven het gemiddelde qua gewicht en lengte. Alleen sinds een aantal dagen drinkt hij de flessen overdag (200 ml) niet meer leeg. Hij laat zo’n 60 ml staan ofzo, zelfs 's ochtends. En die van 23:00 drinkt hij dan wel leeg. Ik denk dat hij waarschijnlijk vier voedingen wil hebben in plaats van 5. Nu vroeg ik me af hoe ik dat goed kan aanpassen. Want als hij nu dus de flessen niet helemaal leeg drinkt en ik laat de laatste voeding vervallen, dan heeft hij dus te weinig gedronken (minder dan vier flessen).

Hoe doen jullie dat? En wat is dan een goed ritme?

Hoi!



Wij zijn met olivier ook ’ opeens’ van 5 naar 4 flesjes gegaan, wij gaven hem toen ongeveer:



8.00 eerste fles

11.30 tweede fles

15.00 derde fles

18.30 vierde fles

10.30 vijfde fles

ONGEVEER hoor, nooit precies, net hoe het hem uitkwam…



En toen hebben we de laatste fles laten vervallen van de een op de andere dag:

8.00 eerste fles

12.00 tweede fles

16.00 derde fles

20.00 vierde fles met Nutr*x



dat ging heel goed hij sliep ineens ook veel rsutiger. Moet erbij zeggen dat we ook ongeveer in die periode gingen beginnen met een beetje bijvoeding…



Succes in ieder geval!!



Groetjes, Marie-Jeanne

Ymke dronk op een gegeven moment overdag ook erg slecht… De voeding van 23.00 uur dronk ze juist heel goed. (wel borstvoeding, maar gaat om t principe) Ging dus erg tegen mijn gevoel in om juist die voeding eraf te halen…



Ik heb toen toch de voeding van 23.00 uur laten vallen… Vervolgens dronk ze overdag weer goed!!!

(kinderen zitten raar in elkaar!!)



Ik zou het gewoon proberen… Succes!!

Nou ik heb het nu al twee dagen geprobeerd. Hij red het van half 8 's avonds tot +/- 7 uur de volgende ochtend. Maar tussendoor wel 5 tot 6 keer huilen, dat ik eruit moet voor z’n fopspeen. Dit is eigenlijk altijd al zo geweest, alleen niet zo vaak.

Ik kijk het nog even aan t/m vrijdag. Misschien moet hij gewoon wennen aan zolang achter elkaar doorslapen. Ik weet het niet. Ook verkoudheid kan een rol spelen.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval.