Overdag slecht slapen

Overdag slaapt onze zoon nauwelijks. Ik mag blij zijn als hij 1x een uurtje of 2 a 2,5 uur in bed slaapt. Verder doet hij hazeslaapjes in de box, wipstoel, op schoot of kinderwagen.



Hij ligt al in een bakerzak.



Wat kan ik doen om hem beter te laten slapen. Want ik ben bang dat hij hierdoor oververmoeid raakt. Daar hebben we beiden geen baat bij.



Of zou het slechte slapen een andere oorzaak kunnen hebben?

Ik herken heel veel van wat jij zegt.

Stijn was ook zo’n slechte slaper.

Op een gegeven moment had ik het gevoel dat er meer aan de hand was en ben ik bij de ha beland.

Die heeft ons doorgestuurd naar een kinderfysio en die constateerde dat Stijn een scheve/zere nek(wervels had en daardoor een voorkeurshouding.

Hij sliep dus zo slecht omdat hij pijn had.





Als jij denkt dat er wat meer aan de hand is zou ik zeker aan de bel trekken bij de ha of het cb.

Suc6 en ik hoop dat je snel een slapend mannetje hebt…is ook wel lekker voor jezelf en ook voor Jason.

Ik volg mee, Roan heeft er de laatste dagen ook een handje van. Alhoewel die nu al wel weer ligt te koesen in de bak van de kinderwagen en vanochtend heel effies en heel effies bij mij op schoot.



Maar als ik hem in zijn ledikant leg dan is het meteen weer krijsen geblazen. Dus ik lees mee voor tips :angel:

's Avonds is Aukje bij ons heel onrustig. Ze is dan erg moe, en komt slecht in slaap beneden.

Wat we nu sinds 3 dgn doen is om 18.30 in bad, 19.00 flesje en daarna naar bed. Gaat ze huilen dan ga ik naar dr toe even troosten en speentje geven. Gaat ze weer huilen dan laat ik dr 10 min gaan en herhaal dan bovenstaande.

Tot nog toe sliep ze binnen t uur en sliep dan ook gelijk goed. Soms werd ze na een uur wakker,maar dat is ook de slaapcyclus van die kleintjes.