overdag slapen

Ivan is nu 9 maand (qua ontwikkeling 3 week jonger) Sinds 2 week wil hij niet slapen overdag. Met name 's ochtends is het een drama , spelen in bed, als je dan bij hem komt is hij helemaal hyper en lachen. Na een tijdje gaat het over in huilen als je dan bij hem komt en hem een knuffel geeft en weer terug legt is hij helemaal overstuur. Hij blijft echt overstuur huilen.

Als hij eenmaal rustig is valt hij wel in slaap maar na een half uur is hij weer wakker. Ik legde hem vanochtend om 9.00 op bed want hij was bekaf maar hij sliep pas om kwart over 10. Daarvoor legde ik hem om half 10 bed en binnen 10 min sliep hij en dan zeker een uur tot 1,5 uur



Ook 's middags duurt het zeker een half uur voordat hij in slaapt valt maar dan slaapt hij ook maar 1,5 uur.

Normaal slaapt hij binnen 10 min soms iets langer. Normaal slaapt hij makkelijk 2 tot 2,5 uur.





Is dit een fase en heeft iemand een tip, overstuur laten huilen kan ik dus echt niet

Misschien is hij toe aan 1 slaapje per dag :think: Hoeveel slaapt hij 's nachts en hoe vroeg of laat wordt hij wakker? Je zou eens kunnen proberen om hem wat later op bed te leggen dan je gewend bent. Misschien dat ie dan in eens een paar uur doorslaapt en het tot de avond redt :think: En blijkt dat over een paar dagen niet zo te zijn, dan kun je dan altijd nog proberen om er weer 2 slaapjes van te maken :wink:

Dat 1 slaapje per dag hebben wij in de 1,5 week geleden vakantie geprobeerd, alleen wilden wij douchen dus lag hij even in zijn campingbedje te spelen prompt 10 min later sliep hij :roll: Was rond 11.00 aangezien we dus tegen 11.45/12.00 zijn broodje dus kwam het ff niet goed uit



Normaal gaat rond 19.30 naar bed, en slaapt hij tot een uur of 8.00 soms eerder soms later.



Hij gaat dan tegen 10.00 weer naar bed tot 11.30. Dan broodje en melk en dan gaat hij tegen 12.30 naar de chreche .

misschien is 9u te vroeg… en wilt hij later slapen :mrgreen: klilnkt raar zo he :think: :mrgreen:



misschien dat je het een half uurtje kan verschuiven? naar half 10… dat hij dan er wel aan toe is om te slapen… :think:

ze hebben wel steeds minder slaap nodig nu he… dus het kan dat hij naar 1 slaapje toe gaat…

Karin,

Koen is nu iets jonger dan jouw zoontje zie ik, maar ik heb zijn slaapje 's morgens ook verschoven.

Hij slaapt nu van 10 tot 11 en dan 's middags natuurlijk ook nog. Alles iets later dan hoe hij eerst sliep.

Wel lastige tijden misschien, maar je, je moet wat…

Succes!

rond die leeftijd is mijn dochter ook naar 1 slaapje gegaan.

Was wel een heel gedoe soms sliep ze zelfs een dag helemaal niets, ze was helemaal uit haar ritme. Of sliep ze een dag zelfs 3 x.

Maar normaal gesproken regelde ze zelf haar ritme, maar het lukt gewoon niet.

Toen liet ik haar in de ochtend niet meer slapen, tegen 11:00 werd ze dan wel moe, maar ging dan spelletje doen(afleiden) tot 12:00 uur en dan broodje en naar bed. Na 2 weken zat ze weer perfect in haar ritme.