Overdag slapen

S cohtends worden we rond half 7 wakker, dan krijgt hij een flesje van 180ml dan gaan we weer slapen rond kwart voor 8… Hij slaapt dan al heel onrustig… Vaak jengelen met ogen dicht… Speentje kwijt etc… Dan gaan we weer eten rond half 11 en hij krijgt dan 160 ml en dan gaat hij niet meer slapen, hoewel als ik hem dan in bed leg dan blijft hij maar huilen en jengelen… vaak met ogen dicht… Na zijn flesje gaan we uiteraad uurtje ander half uur spelen… Dan krijgt hij weer rond half 3 een flesje van 160ml en weer spelen we… Dan wordt hij huilerig, maar als ik hem op bed leg wordt hij weer heel onrustig… Vaak op zoek naar zijn speentje en gewoon zijn draai niet kunnen vinden… Uiteindelijk valt hij vaak pas om kwart voor 6 in slaap en zijn flesje van 180ml staat om half 7 alweer op hem te wachten… MAAR na zijn flesje van half 7 gaat hij zoet slapen en geeft hij geen kick… Om half 11 drinkt hij slapend zijn laatste flesje van 160ml leeg… Rond kwart voor 3 piept hij wel zo nu en dan maar wel met ogen dicht…



Hij slaapt dus maar heel weinig, hoeveel moet een baby slapen? Zelfs als we in de auto zitten slaapt hij niet… Als we gaan wandelen ligt hij gewoon lekker om zich heen te kijken… Ik snap wel dat de ene baby meer slaap nodig heeft dan de ander, maar hij is wel gewoon moe… Te veel prikkels krijgt hij niet volgens mij… Na het eten ligt hij even in de box, maar misschien dat die te vol is… Lastig hoor, ik hou wel vol en haal hem niet uit zijn bedje… Knuffel hem wel even, en geef hem wel zijn speentje…



Maar wie herkent dit en weer misschien een oplossing?

Goh… dat lijkt mijn dagritme wel…



Hier overdag ook moeilijk qua in slaap vallen… onrustig, dreinerig… speen zoek…

Net voor de voeding in bad gedaan… fles gegeven en hij slaapt nu als een roosje.



Maar ik maak me er ook niet te druk over… als hij echt moe wordt, valt hij wel in slaap… De ene dag slaapt hij meer als de andere dag…Maar de laatste tijd zijn het echt hazeslaapjes…

Op een gegeven moment praat ik ook niet tegen hem…troost hem wel maar zonder woorden… Dat maakt hem wat rustiger…Ik bemerk doordat hij overdag drukker is… zijn fles sneller leegmaakt en daar weer last van krijgt… beetje een cirkeltje.

Met de tijd mee komt het wel goed… maar slaap tekort dat zal niet zo heel gauw gebeuren… (denk maar aan kinderen die ter plekke in slaap vallen waar ze zitten/staan)…

Maak je geen zorgen… :wink:

Is dit al vanaf het begin zo, of iets van de laatste tijd?

Moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet meer weet of het van de laatste tijd is… Vroeg ik mezelf ook af, maar volgens mij ishet pas iets van de laatste tijd…



Maar goed als ik hem dus niet in bed leg, blijft hij ook huilen jammeren in de box/wippertje enz… Behalve als ik hem tegen me aan hou… Dan is hij stil

Ik gok op een sprongetje Daantjuh. Sam zijn slaapritme is in die eerste maanden ook zó vaak gewisseld dat ik er echt geen hoogte van kreeg. Maar zeker tussen week 14 en week 18 ofzo was het een drama :roll:

En ineens was dat over!

Dus ik denk dat het een fase is ( zoals je hier zo vaak als antwoord zult krijgen :mrgreen: Baby’s leven kennelijk in fase’s :wink: )



Hoop voor je dat er snel een beter ritme inkomt. :hug:

Hier was de jongste ook zo’n onrustig typje. Wat hier hielp om hem overdag wat te laten slapen was hem, gewikkeld in een badcape in de box leggen (soort van inbakeren, maar dan simpeler). Dan had hij de rust die hij nodig had (geen zwiepende armpjes enzo) en viel hij in slaap. 's Avonds in zijn bedje ging het wel goed overigens. Dan gewoon in een slaapzak en sliep meneer als een roosje.



Wat hier overigens ook hielp was stofzuigen :mrgreen: Nee echt…als ik ging stofzuigen was Finn binnen 5 minuten onder zeil.

Maar zal zo’n fase weken duren?



En hier ook zodra de stofzuiger aan gaat is meneertje stil… Gek he

Wat ik hier merk, weet niet of dat bij jou ook zo is, maar Lucas is soms te moe of gefrusteerd om de slaap te vatten.



Moet zeggen dat ik geen slaapproblemen heb met Lucas.

Maar wat weleens voorkomt is dat hij soms wil hij wel slapen, en dan lukt het niet en dan raakt hij gefrusteerd.



Als Lucas slaap heeft dan merk ik dat als hij aan zijn oortjes gaat zitten en door zijn oogjes wrijft.

Soms doet hij dat dus ook, maar dan wat wilder, en ‘zeurt’ hij er ook wat bij omdat hij dus overduidelijk moe is, maar het niet lukt om in slaap te komen.

Te veel geprikkeld, te moe, indrukken van de dag te verwerken, enz.





Lucas slaapt overdag ook niet in bed, doet hij gewoon niet.

Ik heb een lekker nestje voor hem gemaakt in de box en daar slaapt hij heerlijk. Hij vind het fijn dat ik in de buurt ben en dat hij gewoon huiselijke geluidjes hoort.

In bed slaapt hij 's avonds gewoon perfect.



Misschien dat Jazz gewoon zijn indrukken van de dag aan het verwerken is?



Blijft het bij wat gejengel, en valt uiteindelijk gewoon in slaap?

Hoe lang duurt dat dan ongeveer?

Of gaat hij op den duur echt heel erg huilen?

Ik had kort geleden hier ook een vraag over .Zie http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=64204

Het leek toen even weer goed te gaan , maar nu is het vaak weer alleen maar hazeslaapjes van 15 min. tot max 1 uurtje. 's Nachts slaapt hij wel prima door, hoewel hij nog steeds in zomertijd geprogrammeerd is. Steevast om 6 uur valt hij om van de slaap .Het lukt me nog niet om er een kwartier bij te pikken… Ammar huilt verder weinig , groeit uit de kunst, en lijkt heel tevreden . Hij is nu 3 1/2 maand oud

Op een gegeven moment slaapt hij gewoon, alleen hij blijft dat huilen met zijn ogen dicht… En het is bij ieder slaapje tot uurtje of 6… Heel vreemd, vandaag ook half 10 was hij wakker en hij is wakker geweest tot nu ( 3 uur ) want nu is het etenstijd… En ik heb lekker gewinkeld dus hij heeft lekker gewiebeld, maar slapen ho maar…

@Anneke wrote:



Lucas slaapt overdag ook niet in bed, doet hij gewoon niet.

Ik heb een lekker nestje voor hem gemaakt in de box en daar slaapt hij heerlijk. Hij vind het fijn dat ik in de buurt ben en dat hij gewoon huiselijke geluidjes hoort.

In bed slaapt hij 's avonds gewoon perfect.




Fer ook niet!! Hij slaapt alleen in de wagen. Tot het avondflesje van ongeveer 7 uur, dan gaat hij wel fijn boven slapen. Ik probeer het wel regelmatig boven, maar dan krijst hij alles bij elkaar :think: Gelukkig zijn er meer kindjes die dat dus doen. En mama’s die er ook geen moeite mee hebben om de beeb onder te laten slapen :mrgreen:



Ik vraag me alleen wel eens af: zal hij ooit overdag ook boven gaan slapen? En hoe moet dat anders op het kdv? :think:

Hopelijk is het een fase en gaan ze straks gewoon netjes boven slapen… Hij slaapt trouwens wel gewoon bij mij in bed en dan ook netjes 3 a 4 uur… maar zonder mama is nie slapen… Behalve savonds

Die van mij sliep dus ook overdag zo onrustig, of soms zelfs gewoon helemaal niet. Alleen als ik hem in de draagzak of op mijn arm had dan viel hij binnen 10 sec in slaap. Met als resultaat dat hij oververmoeid en overprikkeld was en werd hij alleen maar actiever. Na het douchen en voeden van 19.00 viel hij direct in slaap en slaapt de hele nacht prima. Snapte het niet.



We moesten hem gaan inbakeren overdag zodat hij rustig werd. Na de voeding in slaap sussen en dan in zijn bedje in zijn eigen kamer laten slapen. De kamer half donker maken (niet te ivm dag/nachtritme). Hij gaat dus nu 2x per dag in bad. Na het badje ontspant hij goed en kan hij zich overgeven aan de slaap. Misschien helpt dat ook bij jou?



En als dat niet helpt, de helft van de voeding geven en dan even spelen en daarna de andere helft. Die van mij wordt moe van het drinken en valt dan tevreden in slaap en wordt alleen maar actiever van spelen.