waarom waarom waarom werkt het 's avonds / 's nachts wel en overdag niet…
Altijd (nou ja vrijwel altijd) is het brullen hier overdag als mevrouwtje naar bed moet. Heb van alles geprobeerd, maar ze wil overdag gewoon niet slapen. En als we haar 's avonds wegleggen is er geen probleem, terwijl dat weinig anders gaat (nou ja… we doen haar dan een pyjama aan enzo en we doen altijd even een “dansje” met de muziekdoos aan en ik voed haar dan boven ipv beneden, maar eigenlijk wil ik het nachtritueel niet ook op de dag doen, want dat is misschien ook verwarrend?).
Verder is het 's avonds niet stiller in huis ofzo en tot een tijdje geleden was het wel donkerder, maar nu hebben we haar in bed gedaan terwijl het nog klaarlicht was.
Ik snap t niet hoor, maar ik hoop wel dat t gauw beter zal gaan
iemand nog tips? (al heb ik geloof ik alle tips zo ongeveer wel gevonden op internet nu)
of nog beter… mensen met gelijke ervaringen bij wie het zomaar opeens beter ging… zou ik erg fijn vinden om te horen :mrgreen:
MIjn meisje ging tot nu toe eigenlijk gewoon lekekr slapen als ze in bed gelegd werd, maar de laatste week is het echt drama overdag…
En als ze wel in slaap valt is het voor even ( half uur/ uur).
Ik hou overdag ook wel een soort ritueeltje aan hoor, maar idd anders dan savonds.
Ik doe ook echt tegen haar zeggen zo nu gaan we naar bedje… dan doe ik haar luier verschonen en dan leg ik haar in haar bedje en doe haar muziekje aan en bied haar speentje aan ( wil ze meestal niet). en dan zeg lekker slapen meis tot strakjes…
Of het echt helpt weet ik niet maar denk wel dat ze dan makkenlijker accepteren dat ze moeten gaan slapen omdat ze het herkennen en weten wat er komen gaat…
Echt een oplossing heb ik dus niet voor je… maar meestal is het tijdenlijk en gaat het vaak vanzelf weer over… ( maar dat geld alleen als het neit altijd al zo was natuurlijk)…rond de 18 weken zit er een sprongetje volgens het oei ik groei boek en dan slapen ze vaak ook slechter…
Oh, ik ben blij dat ik dit lees!! Ben ik niet de en enige
Hier ook drama dus, overdag. Het gaat 's avonds wel goed maar overdag gewoon niet en vooral deze week is drama. En dan inderdaad maar eventjes slapen en weer klaarwakker (en vrolijk).
Een sprongetje dus :think:
Geen tips dus, helaas.
tja dit speelt nu al een maand (dat t zo erg is dan) denk ik en aan t begin was t ook dat ze erg vrolijk was inderdaad als ze maar zo kort had geslapen of helemaal niet had geslapen, maar nu is t echt alleen nog maar huilen…
al als ik haar neerleg, niet pas als ik wegloop.
Speen heeft ze nooit gehad (had ze geen behoefte aan, dus heb ik nooit gegeven), maar ik dacht laatst, he misschien werkt t… maar ze snapte geloof ik niet wat ze er mee moest… ze beet er wat op om m daarna met haar tong haar mond uit te werken
nou ja, maar hopen dat het t inderdaad van t sprongetje komt, want daar zou deze week zo ongeveer een eind aan moeten komen (pff wat duurt deze sprong lang, al is ze ook wel veel vrolijk tussendoor, zoals jullie wel aan mijn avatar zien :D…)
we blijven maar gewoon proberen, ze zal t vast een keer doorkrijgen.
Bij ons werkt, heel strak instoppen. Daar werd Bram rustig van. Hij huilde wel nog eventjes, maar gaf het snel op.
Ja, hier ook bij het wegleggen al, zodra ze het matras raakt begint het lipje te trillen en dan gaat ze steeds harder huilen. Speentje krijgt ze wel maar werkt ze dat alweer snel haar mond uit. (Tis pas sinds deze week echt elke slaapje, daarvoor verschilde het nogal en was ze snel tevreden met speen).
Ik probeer haar in bed te troosten maar ze raakt zo over haar toeren elke keer Vandaag dus het dieptepunt.
Ik moet dus nog een maand…
En ja, ik hoop wel dat ze het ooit leert :roll: