Overdag niet in bedje willen slapen

Heb een vraagje:

Rick is nu 2 wkn oud en doet het goed. Rick weigert alleen om overdag in zijn bedje te slapen :roll: . Bij ons op de arm valt hij zo in slaap maar als je hem dan in bed legt begint hij binnen 5 min heel hard te huilen. Ook als we hem moe maar nog wel wakker in zijn bedje leggen begint hij na een poosje heel hard te huilen.

Heb hem net wel zo’n 20 min laten huilen maar hij doet alleen steeds harder. Ben daarom maar even met hem gaan wandelen en toen was hij binnen 2 min. diep in slaap :roll: . Nu slaapt hij dus nog steeds in de kinderwagen.

Zijn er hier nog meer die dit herkennen? Ik wil graag dat hij in zijn bedje slaapt maar op deze manier werkt dat natuurlijk niet. Ben bang dat als ik hem er steeds weer uithaal hij dan helemaal niet meer in zijn bedje wil slapen. Of is dat nog niet zo de eerste weken? Ik weet ook dat je een beeb rustig even kan laten huilen in zijn bedje en dat doen we ook wel maar langer dan een kwartier vind ik ook niet wat voor zo’n klein hummeltje.

Iemand tips???



Groetjes Renate

och meis… ja misschien steek ik anders in elkaar, maar ik zou me daar de eerste 6 a 8 weken zeker nog niet druk om maken.

Die kleine heeft 40 weken in jou warme buik gelegen, geslapen enz.

Zijn bedje was 37 graden, wiegde gezellig de hele dag, vaag op de achtergrond hoorde hij gezoem en getik in vaste ritmes en nu…

Nu moet hij ineens in een stil bedje slapen zonder geluidjes en zonder het gewieg en de vaste warmte die er altijd was.



Dat die kleintjes in de kinderwagen vaak wel slapen komt omdat dit ook weer zachtjes beweegt en wiegt enzo.



Michel slaapt ook als een blok in de kinderwagen en slaapt snachts zonder probleem in zijn wiegje. Maar dat wiegje staat pal naast mijn bed en dus hoort hij snachts papa en mama ademen, ons omdraaien, woelen enz… dus hij hoort en voelt onze nabijheid.



Overdag huilt hij ook meer als hij in de wieg beneden word gelegd, dus ik neem hem toch nog vaak bij me, draag hem rond in de sling.

Voor mij hoeft dat wennen aan rust en regelmaat niet in 2 weken, daar trek ik meestal wel een week of 6 a 8 voor uit.



Bij Peter was het nog erger, die wilde echt blote buik op blote buik slapen anders sliep hij niet.

Toch was het ook bij hem met 8 weken over.



Ik geef er nu dus nog wel aan toe, maar poog elke dag opnieuw om hem eerst in de wieg te leggen, de periodes dat het wel lukt worden al vaker en langer… rustig aan, je kan hem nu nog niet echt verpesten hoor… :-*

ben het helemaal net Cell eens…



Lekker je kindje bij je houden…Het komt echt wel :wink:

Cell: ik ben het ook wel helemaal met je eens hoor. Weet ook niet vanaf wanneer je een baby echt kunt verwennen. Vanmiddag is hij bij hubbie op de buik in slaap gevallen en ligt nu nog lekker in de box te slapen.

Ach, als hij het zo wel wil moet het maar even zo. Blijf gewoon dan wel elke keer proberen of hij in zijn bedje wil slapen overdag maar als het niet gaat houdt het op. Heb ook niet zoveel zin in een huilend kind de hele dag :wink: en daarbij loopt hier nog een dreumes rond.



Groetjes Renate

Renate, ik heb in het begin ook veel met mijn ventje rondgelopen, hij vond het gewoon prettig om bij me te zijn ( en ik vond hte zielig als hij overstuur in zn bedje lag ). Heb om die reden dan ook een draagdoek aangeschaft, nou en daar genoot hij van lekker dicht bij mama. De laatste 3 weken slaapt hij nu prima overdag in z’n wiegje, ik leg hem weg als hij moe wordt en hij gaat dan lekker slapen, soms even huilen maar met een speentje en even aaien over zn buikje is het zo weer over.

Ik zou gewoon doen wat goed voelt voor jou en je mannetje.

kom ook even reageren :wink:



Volgens het cb kan je je kindje tot 6 maanden niet verwennen wel gewennen. Had het een paar dagen gelden ook nog ergens gelezen op de wij jonge ouders site. Hier deden wij de eerste drie maanden onze Shane eigenlijk niet laten huilen de een doet het zo en dan zo maar oke heb vaak geprobeerd er in der bedje te laten slapen na een week of 4/5 geloof ik 's middags in de wieg maar dat werkte dus niet legde ik haar in de box met herrie om der heen was ze zo vertrokken :mrgreen: Nu 3 maandjes verder is het ritme nu zo dat ze 's middags een slaapje doet in de box en geloof me het is hier druk met 5 katten en 4 honden in huis altijd wel wat :mrgreen: maar ze slaapt lekker door. Kan zelfs gaan stofzuigen maar dat doe k niet meer omdat ik blij ben dat ze nu heerlijk in de box slaapt. 's Avonds tussen 19.00-20.00 gaat ze naar der ledikantje op der eigen slaapkamer en dat gaat sinds een week nu ook goed.



Dus zoals de vorige meiden al zeiden maak je niet te druk. Hij is net 2 weken draag hem anders lekker bij je.



Sterkte ermee :wink:

Hier ook een kindje dat de eerste weken zeker overdag in de wipper in de box sliep… puur de geborgenheid en geluiden hoor…

Nu ook gaat de deur vaak open tot ze slaapt voor de geluidjes… ze lijkt op papa…

Tessa was weer anders die kon door haar KISS gewoon geen goede houding vinden en lag later met haar hoofdje tussen 2 houders om haar hoofdje in de goede stand te houden dus ja dan slaap je ook niet super… maar bij beide is het goed gekomen hoor…

Doe lekker wat je gevoel je ingeeft… dat is naar mijn mening toch het beste…

Mijn dochter wilde ook de eerste 8 weken niet in haar bedje slapen overdag. Ze heeft veel naast mij, op schoot of in de wipstoel geslapen. Nu slaapt ze als een roos overdag in haar bedje! Komt vanzelf goed.



gr Leonie

Blij om te lezen dat het goed komt. Hier ook nog steeds een meisje dat overdag bijna niet wil slapen. ja hooguit een half uurtje tijdens het wandelen of in onze armen, maar niet in haar eigen bedje. ik blijf het proberen en het zal dus wel goed komen.

wij hadden het in het begin ook met Femke. Vooral 's avonds kon ze niet in haar bedje slapen. In m’n armen viel ze heerlijk in slaap en na 30min legde ik haar in d’r bedje en dan werd ze meestal na 5min weer huilend wakker. Nu ligt deze dame om 21.00 in coma :mrgreen: en op bed! Komt allemaal wel goed. Nu kan je er nog lekker van genieten dat ze het willen! Alhoewel een avondje voor jezelf dan ook wel eens lekker kan zijn hoor :wink:

ons meisje valt ook nog steeds het liefst tegen ons aan in slaap daarna kan ik haar in de box wegleggen.ik probeer nog steeds de ledikant maar dan is ze zo wakker :? alleen `savonds rond negen uur wilt ze wel in haar bedje dan doe ik haar in bad en krijgt ze de fles en dan slaapt ze door tot de volgende ochtend en wordt ze pas wakker tussen 7 en 9 :smiley:

Eline heeft het gehad tot ruim 10 weken. Schreeuwen/krijsen in bed overdag. En ineens was het over. Nu huilt ze juist als ik ergens anders ben en ze even in de wandelwagenbak moet slapen :roll: :mrgreen:

Lekker bij je houden.



Baby’s hebben geen besef van tijd. Mama weg = mama bestaat niet meer. Ze hebben geen besef dat mama weer terugkomt. Dus 1 minuut, 15 minuten of een uur, het maakt niet uit, je baby denkt dat hij alleen is en raakt in paniek. Overigens is aangetoond dat laten huilen niet goed is voor de ontwikkeling van het kind. De baby (én moeder!) maken als ze gescheiden zijn het stresshormoon cortisol aan. Dit heeft een negatieve invloed op de het immuunsysteem en de ontwikkeling van het kind. Omdat voor baby er nog geen onderscheid is tussen ‘ik’ en de buitenwereld, is het zelfvertrouwen, dat wordt opgebouwd in het eerste jaar gelijk aan het vertrouwen in de omgeving. laat die omgeving het afweten dan zal het zelfvertrouwen ook niet ontwikkelen.



Lees dit maar eens

http://www.natuurlijkouderschap.org/schaduwkantslaaptraining.html



Als je er de fut voor hebt hier een goed onderbouwd stuk van het Nederlands Instituut van Psychologen (NIP) als antwoord op de nieuwe richtlijn van het JGZ (in het kort komt deze richtlijn neer op RRR en laten huilen met de kookwekker erbij)



Lekker bij je houden dus. Als je je handen graag vrij hebt een draagdoek aanschaffen (dan slapen ze zo en kun je hem evt ook in bed leggen)

@Kiddo wrote:



Als je er de fut voor hebt hier een goed onderbouwd stuk van het Nederlands Instituut van Psychologen (NIP) als antwoord op de nieuwe richtlijn van het JGZ (in het kort komt deze richtlijn neer op RRR en laten huilen met de kookwekker erbij)




Heb je hier een link bij Kiddo? Het klinkt me erg interessant, zou het graag lezen.

Jeetje zeg! Wat een verhelderend stuk! Bedankt Kiddo! Hier ga ik zeker meer informatie over zoeken!

Oh ja, heb ik met mijn domme suffe kop de link vergeten

hier issie

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden :-* .



Kiddo: heb die site even doorgelezen, maar dat gaat vooral over het 's nachts doorslapen. Rick gaat 's avonds na de laatste voeding naar zijn bed dan slaapt Rick prima in zijn bedje. Ook als hij zich 's nachts meldt voor een voeding kunnen we hem daarna zo weer wegleggen en gaa hij weer slapen. Alleen het overdag in bed slapen is een ‘probleem’.



Rick slaapt nu overdag dus beneden in de wipstoel/kinderwagenbak en dat gaat wel goed. We houden het dus maar even zo totdat hij ook overdag in zijn bedje wil slapen. Hij ligt nu ook lekker naast ons te snurken in de wipstoel. Als hij straks wakker wordt voor zijn laatste voeding gaat hij daarna lekker naar bed.



Groetjes Renate

Het gaat hier sinds vorige week beter. We gebruiken nu de p*ckababy overdag in haar bedje en ze krijgt andere voeding (de forte ipv standaard) en dat lijkt te werken. Ze slaapt nu 2 of 3 keer 1 uur overdag. Dat is al meer dan eerst.

grappig om te lezen nikki had dit ook nu is het andersom

ze wil niet bij mij slapen maar lekker in dr bedje.

ben alleen met haar huub is weekend weg en wilde vanavond tv kijken met haar op me buik gezellig maar nikki vond dit geen goed plan en begon te huilen legde haar in haar bed en zzzzz ze sliep.

:shock:

jammer vind altijd zo gezellig en lekker warm maar wel goed dat ze lekker in dr bedje slaapt.

renate lekker doen waar jij je goed bij voelt en nikki huilt nooit langer dan 2 minuten ik kan het niet aan horen als me meisje huilt.

Hier exact t zelfde probleem, Jana wil ook overdag met geen mogelijkheid boven slapen, maar wel beneden of in de kinderwagen of in de wipper.



Maar boven huilt ze alles bij elkaar, snachts slaapt ze wel gewoon boven,



Vandaag huilt ze zowel boven als beneden word er een beetje radeloos van. Ze huilt nu met tussenpozen dat ze in slaap valt op mijn arm al vanaf 9 uur vanmorgen :cry: Ze drinkt goed, maar ik heb t idee dat ze te weinig heeft want ze blijft hongerig na de fles.



Maandag op t consultatie bureau eens vragen of ze iets meer mag, of weer andere voeding ?