overdag niet aan de borst willen drinken

Mijn dochter van bijna 5 maanden, komt sinds ze 4 maanden is steeds vaker s’nachts terwijl ze doorsliep. Nu begrijp ik dat dit normaal is. Maar nu gaat ze overdag steeds minder drinken uit de borst en s’nachts komt ze steeds vaker.

Vanmorgen wilde ze zelfs de borst niet meer, en wilde wel de fles. Terwijl ze voorheen niks van de fles moest hebben.

Iemand een idee hoe het komt dat ze s’nachts wel uit de borst wil drinken en overdag de fles wil?

Is dit een periode? Ik word er een beetje wanhopig van.

Groetjes

Heel herkenbaar, dit is de leeftijd dat ze alles gaan ontdekken. Waarom drinken als er zoveel te zien valt??

Hier hielp het door een rustig plekje op te zoeken. Even rustig liggen op bed om te drinken.

Het is een fase…nu drinkt ze wel weer beter maar ik heb echt een tijdje gehad dat ze alleen maar liggend op bed wilde drinken

:roll: .

Ik zou de borst blijven aanbieden en geen fles geven als alternatief (moet je zelf ook weer kolven dus lijkt me niet handig). Misschien gewoon even wachten en na een paar minuten weer proberen.

Op die leeftijd gaan ze inderdaad ALLES interessanter vinden, BEHALVE jouw borst. Frustrerend he? Wat je kunt doen is aanleggen als ze slaapt, dus net in slaap gevallen of net voordat ze wakker wordt. Vaak stribbelen kindjes dan wat minder tegen en drinken ze gewoon. Probeer verder in een rustige omgeving te voeden, met weinig afleiding. Bijvoorbeeld de slaapkamer, dan weet ze: hier krijg ik drinken.