Overdag in totaal maar 1 uur slapen (8,5 mnd oud)

Sarah slaapt overdag maximaal 1 uur in totaal, smorgens een half uurtje en in de middag een half uurtje. Langer dan een half uur slaapt ze niet overdag, ze wordt wakker en gaat heel hard huilen. Ze is alleen nog wel heel erg moe!

Soms valt ze helemaal niet in slaap en gaat ze huilen. Als ze 20 minuten heeft gehuilt haal ik haar eruit, heb er een keer echt laten huilen maar dit werkte niet, ze huilt dan zon 1,5 uur en slaapt daarna nog niet.

Honger kan het niet zijn want ze eet ontzetend goed, in de kinderwagen ziet ze teveel dus daar slaapt ze ook niet echt in.

Ze heeft al een ‘ritme’ (na de fruithap en na de bv in de middag) en soms leg ik haar voor het avondeten er ook in maar vaak slaapt ze dan niet.

Ze is ontzettend moe, gaat er zelfs van overgeven… groeit heel weinig omdat ze alle energie nodig heeft om dingen te ondernemen en vooral wakker te blijven.

Wie heeft een tip???

Héél herkenbaar… beide dames hier hebben dat gedrag vertoond. De oplossing was voor ons: rust & regelmaat volgens het principe van o.a. Ria Blom (en anderen) in combinatie met inbakeren (maar op wat jongere leeftijd) en een bezoekje aan de osteopaat. Rust & regelmaat houdt in: voeden direct na het wakker worden, samen spelen, alleen spelen en bij eerste vermoeidheidssignaal naar bed (gapen, wrijven door ogen, jengelen, hyperactief worden). En zodra wakker (meestal na 45 minuten, of 2x 45 minuten) weer deze volgorde.

In de praktijk is dat bij 8 mnd. maximaal 1,5 Ã 2 uur wakker zijn, incl. voeden. Het is een kwestie van vaste routines inbouwen zodat Sarah weet waar ze aan toe is en wanneer het bedtijd is. De eerste dagen is dat even wennen voor haar en voor jullie, maar hopelijk werpt het vruchten af, mocht je hiermee beginnen. En oh ja, slapen in bed. Niet in de box, in de auto, in de Cosi (als ze daar nog in past), etcetera. In bed, met een vast slaapritueeltje, en het liefst in alle rust.

Sterkte!

wat jassie zegt is :clap:

maar …hier werkt het niet :roll:

al tom in een sprongetje zit, of nog erger als hij tanden/kiezen krijgt is hij met geen stok naar bed te krijgen…6 uur slaap in 3 lange dagen en nachten heb ik hier wel eens meegemaakt :wall: gapen? hyperactief? nee hoor, geen enkel teken van slaap en echt een super lief kind…

maar alle rust en regelmaat van de wereld konden hem dan niet rustig krijgen van binnen

“moe maken” door lange wandelingen, 's-nachts huilen laten ( zeeeeeer tegen mijn principes) op de arm, in zijn bed…naja verzin het maar…niks hielp en niks helpt…

wij hebben ons er bij neergelegd dat hij zulke fases heeft.

mijn man gaat naast hem liggen ( dus naast het ledikant op de grond op een deken en slaapzak) met een hand door de spijlen door op tom zijn rug om iig in de nacht toch nog wat rust te krijgen en voor de rest is het liefdevol en rustig een kwestie van “uitzitten” .

de weken na zo’n fase slaapt ie dan weer prachtige nachten en 2 uur overdag.

en de 9 maanden sprong was hier een hel…6 weken afzien…en daarna had ik aan ander kind :inlove:

sterkte :-*

hoi… ach gossie… het is volgens mij niet een fase, maar een structureel probleem bij jullie toch… ze heeft nooit veel geslapen begrijp ik???

ik heb dezelfde “werkwijze” als Jassie gedaan met Wessel, vanaf dat hij 2 weken was. En zelfs door ziekte en groeifases en -sprongen heen is het de regelmaat die hem toch dan het houvast biedt.

Al eens verdiept in “goeroe” Ria Blom??? (en dan vooral op het principe letten… niet op de minuten laten huilen, want die zijn vaak voor nieuwe Blommers nogal schrikken… :lol: )

Het is bij ons niet echt een probleem, maar omdat ze zo weinig groeit vraag ik me af of het wel ‘normaal’ is en wat we kunnen doen om haar langer te laten slapen.

Ik ga er maandag eens voor zitten om de wijze van ria blom te bestuderen, moet vant weekend werken.

Laten huilen helpt op zich wel, ben er niet echt voor maar als het niet anders kan… Dat heeft voor de nachten gewerkt, ze slaapt nu van 19:30 tot 7/8 uur.

bedankt iig voor de reacties en als er nog meer tips zijn… :wink:

Op dit moment hebben wij dit probleem. :doh:

Simone is wel wat moe, maar weigert overdag te slapen en blijft huilen totdat we haar maar weer uithalen. Laten huilen was vanaf het begin al geen optie, daar ze gewoon overstuur door huilde.

We hebben ervoor gekozen om haar 's nachts een paar uurtjes tussen ons in te laten slapen (of hele nacht) dit zorgde er in ieder geval voor dat we nog een beetje slaap kregen. Nu slaapt ze weer net zo makkelijk in haar eigen bedje ('s nachts dan)

Regelmaat houden we nog steeds aan maar tot op zekere hoogte. Hopelijk is dit sprongetje heel erg snel over. :pray:

In elk geval wens ik je sterkte.

Hier wordt overdag in de woonkamer geslapen. Gaat prima.

Hier precies hetzelfde Jayden is ook een 30 minuten slaper,met rust en regelmaat en ingebakerd sliep ie ook maar een half uur, ik denk dat het gewoon niet anders is, ik zit met precies hetzelfde probleem,maar ik ben nu bij een osteopaat geweest en moet nog twee keer terugkomen,misschien dat dat helpt, ik laat het nog wel weten als dit heeft geholpen, anders zou ik het ook niet weten helaas,maar ik weet hoe het is :hug: veel sterkte ermee :-*

Bij de osteopaat is ze al geweest, die heeft wat met dr darmen zitten doen en dat probleem was toen wel opgelost. Maar het slapen is nooit anders geweest.

Jij ook sterkte, tis soms zo frustrerend…

@Gerry wrote:

Hier wordt overdag in de woonkamer geslapen. Gaat prima.

In de woonkamer valt ze ook niet in slaap en moet zeggen dat ik het ook niet echt prettig zou vinden denk :oops:

Maar beneden ziet ze iig veel te veel om in slaap te vallen, ze heeft echt de ‘stilte’ nodig, geen prikkels enzo.

klinkt heel cru, maar in de gang, in de kinderwagen met een deken eroverheen(over de kap) zodat het donker is, en ze niets ziet???

In de kinderwagen slaapt alleen als ik heel lang ga wandelen, dan valt ze uiteindelijk in slaap en slaapt ze 30 tot 45 minuten, afhankelijk van hoelang ik loop.

Als ze écht oververmoeid is ga ik wel eens boodschappen doen, maar als het koud is of regent :shifty:

Even een update…

Regelmatig in bed leggen hielp wel, ze ging slapen al was het telkens maar een half uurtje. Omdat ze nu goed is aangekomen maak ik me daar niet meer druk over, maar mevrouwtje gaat nu staan in bed en kan niet meer gaan liggen… Slaapzak helpt niet (meer) dus nu ga ik er heen om haar weer neer te leggen en bij dr zitten tot ze bijna slaapt. Niet echt ideaal, maar ze slaapt iig wel 2 keer op een dag. Blijkbaar toch genoeg voor Sarah al kan ik het me bijna niet voorstellen.

Iemand nog een ideetje om het staan te voorkomen? Wil dr niet vast leggen omdat ze nogal draait van dr rug naar buik en andersom om een lekker plekje te vinden en vind het gewoon ook zielig.