overdag geen slaapje meer nodig 19mnd?

Hallo,

Zijn hier nog meer dreumessen van rond de 19 mnd. die niet meer slapen overdag?

Onze meid die slaapt nog wel 1x overdag, maar het is zo kort…

Ze slaapt nu 's avonds pas om 20.30 of 21.00 uur (ligt al wel om 19.30 op bed hoor), en is dan 's ochtends toch weer wakker om 6.30. 's middags slaapt ze 1 uurtje. Dat is alles…

Vandaar dat ik zit te dubben: misschien het slaapje overdag laten vervallen en dan 's avonds veel eerder naar bed?

Groetjes van mij

Moeilijk, is het altijd zo, of nu alleen met dit lekkere warme/hete weer? Ik vind 19 maanden wel erg vroeg om geen middagslaapje meer te doen.

Je kan natuurlijk altijd proberen om het slaapje een keer niet te doen. Alleen ben ik bang dat je dan rond etenstijd met een kind zit wat vreselijk moe is, maar als je het niet probeert weet je het natuurlijk ook niet. Om 20.30 gaan slapen is ook wel laat, maar dan is het wel de tijd dat het lekker wat aan het afkoelen is. Merk dat onze meid de laatste week ook heel slecht slaapt, zowel overdag als ‘s avonds.’

Gewoon dagje proberen, het is natuurlijk niet zo dat als je een dag het slaapje niet doet je het niet gewoon de dag erna weer wel kan doen :wink:

Ivan werd zaterdag pas om 11.00 wakker , toen heb ik zijn slaapje overgeslagen maar hij heeft hem nog echt nodig. Ook ik vind het nog erg jong.

Hij gaat tussen 19.30/20.00 naar bed en wordt rond 8.00 weer wakker. En gaat dan rond 13.00 weer naar bed

Hoelaat is zijn middagslaapje.

Riley heeft precies zo, hij word om half 7 wakker, maar als ik hem na half 1 in bed leg, is het drama 's avonds. (ongeacht warme weer).

Maar… als ik hem om 11 uur leg, slaapt hij zo bijna 1,5 uur en gaat hij rond half 8 naar bed.

Mijn jongste heeft vanaf ongeveer die leeftijd nooit meer een middagslaapje gedaan. Het ligt echt aan het kind zelf of het nog wel een middagslaapje nodig heeft/wil. Gewoon uitproberen en wat eerder ook al werd gezegd: de volgende dag kunnen ze altijd wel weer een slaapje doen.

Lastig hoor. Hier slapen de jongens nog goed 's middags. Tegenwoordig zelfs een stuk langer: 2,5 uur is geen uitzondering meer. Afgelopen weekend wilde een van de twee ook niet slapen 's middags. Maar die viel toen rond een uur of 4 zo ongeveer om, dus hij heeft toen alsnog een uurtje geslapen. Dus ik denk je dat vanzelf merkt of ze wil slapen of niet.

Ligt ze 's avonds dan te mopperen in bed, of vind ze het wel prima om om 19.30 in bed te liggen? In dat geval zou ik het ook niet zo erg vinden denk ik dat ze nog een tijdje wakker is. Wellicht wordt dat weer wat beter als de dagen straks weer korter gaan worden (maar daar heb nu niets aan :roll: ).

Hallo,

Bedankt voor jullie antwoorden!

Ze ligt juist eerst een tijd vrolijk te ‘zingen’ in bed, maar slapen? pas na 1 uur ofzo.

Ik ga het misschien eens een dagje overslaan, kijken hoe het gaat.

Groetjes van mij

Hier wordt het middagslaapje incidenteel overgeslagen, en dat gaat dan wel goed, maar meestal geeft meneer toch aan dat ie moe is en wil slapen.

Kan het aan het weer liggen? Het ritme hier is nu ook even helemaal weg.

Hij komt opeens 's morgens al om 6 uur (maar eerder dan kwart voor 7 begint hij gelukkig niet te huilen, maar dan is het ook echt over voor hem en wil hij eruit, terwijl dat eerder vaak tussen half 8 en 9 was). Vanmiddag heeft hij 1,5 uur in bed gelegen, maar niet geslapen. Daardoor sliep hij om half 7 wel meteen :slight_smile: Da’s weer een voordeel.

Maar normaal gesproken slaapt hij zo 2,5 a 3 uur 's middags. Het zal hier wel door het weer en de waterpokjes komen denk ik.

Maar het kan per kind verschillen. Mijn zus was nog geen jaar toen ze nooit meer sliep 's middags. Tja, lijkt me ook niet alles :wink:

Het verschilt heel erg per kind, de ene heeft veel slaap nodig en de ander slaapt met 1,5 jaar overdag niet meer. Gewoon kijken of ze het zonder slaapje kan.

Hier slaapt Y.eline (4,5 jr) zeker 2x per week nog 's middag 2 uur lang, ze wil wel langer slapen maar dat mag niet van mij anders slaapt ze om 22 uur nog niet haha

Pete slaapt als sinds 15 a 16 maanden niet meer overdag.

Hij wordt vaak rond 09.00 wakker en gaat dan 's avonds om 19.30 naar boven. Meestal gaat hij dan nog wel een half uurtje spelen in zijn bed.

Alleen op dinsdag moet hij om 06.45 eruit om naar het kdv te gaan en dan gaat hij 's middags wel even een uurtje liggen, anders krijgt hij rond 17.00 een korter lontje.

Gewoon proberen om het weg te laten en kijken hoe het gaat. Ik heb hier nogal flink slapers, maar mijn nichtje sliep al met 13 maanden niet meer overdag…