Ik ben benieuwd hoe ik het beste aan kan pakken om de luier van de nacht weg te laten.
Bas is nu ruim 2 maanden overdag zindelijk, maar wil 's nachts een luier aan en die is nog echt nat in de ochtend. Een enkele keer poept hij er in de ochtend ook nog lekker even in :sick:
Hij weigert om zonder luier te gaan slapen en wakker maken om 23.00 uur is geen optie, want dat is hij echt heel mopperig/boos en weigert dan te plassen.
Ik vind het geen probleem als hij de luier nog even aanhoudt, maar zonder zou ook wel prettig zijn om er toch in elk geval één kind volledig uit de luiers te hebben.
Iemand ervaring of tips?
misschien is hij er gewoon nog niet aan toe om die luier uit te laten?
mijn oudste is nu ook 2 maanden zindelijk. eigenlijk ook s’nachts, maar soms wil hij nog een luier aan. Ik laat hem dan ook maar. S’nachts mag van mij wel, maar overdag niet meer.
Hier heeft de oudste nog ruim een half jaar met een luier geslapen.
Ik zou gewoon nog wachten.
Net als bij overdag zindelijk worden moeten ze er ook bij nachtzindelijkheid gewoon zelf klaar voor zijn.
Ik vroeg me ook af wanneer dat moment kwam en heb het uiteindelijk gewoon afgewacht… en jawel, Lotte gaf het zelf op een gegeven moment aan. Zei zelf " vanavond geen luier ". Die weken erop heeft ze soms wel en soms niet zonder luier geslapen en op een gegeven moment geheel zonder. Heel af en toe vroegen we dan of ze 'savonds zonder luier wilde, als ze er zelf niets van zei. We laten haar wel voor wij naar bed gaan nog even plassen, in het begin vond ze dit niet leuk maar tegenwoordig (3 maanden verder) slaapt ze gewoon half door op het potje naast haar bed :inlove:
Fijn om te lezen de ervaringen van anderen. Bedankt :-*