Bas komt ongeveer om de 3 uur voor een fles overdag. Zodra hij wakker is en op is, wil hij binnen 10 minuten een fles hebben, is daar niet van af te brengen. Het “probleem” is nu dat hij tot gisteren ongeveer sliep tot 8.30- 9.oo uur en om de 3 uur een voeding niet zo’n probleem gaf, maar ik moet hem nu om 7.30 de fles gaan geven, omdat als ik dadelijk ga werken over 2 weken dit ook zo is. Nu ben ik bang dat er een 6e voeding weer bij gaat komen, omdat de 4e voeding nu rond 17.00 gaat vallen en dat hij dus rond 19.00 terug komt voor een extra fles. Dit is namelijk al een paar keer gebeurd de afgelopen weken toen hij om 7.00 uur al wakker was.
Zijn schema is nu:
8.30
11.30-12.15
14.30-15.30
18.00-19.00 (deze voeding rekken we iets doordat hij vaak eerst nog in
badje gaat)
22.30-23.00 (maken we hem wakker)
Mijn gevoel zegt laat het zijn beloop gaan, maar ben aan de andere kant bang dat hij weer terugvalt naar 6 voedingen en hij krijgt nu dus 5 x 190 cc sinds een week, daarvoor zat hij op 5 x 180 cc en kwam hij vaak 's nachts nog voor een fles van 100 cc.
Iemand tips of ervaring?
Wat is het probleem van een 6e fles? :think:
Misschien een schepje Nutriton (= johannesbroodpimeel) door de fles doen, dit maakt de voeding net wat dikker waardoor hij beter verzadigt is/blijft.
Groetjes Alex
Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van Biebels…
Je mag maximaal een liter per 24 uur geven en daar zit je nog lang niet aan dus ik zie eerlijk gezegd het probleem niet…
Bas krijgt nu dus 950 ml per 24 uur en dat is dus op 50 ml na een liter. Met 3 maanden is bijna elke baby al op 5 voedingen en sommige zelfs al 4 voedingen, tenminste dat lees en hoor ik overal. Ik heb geinformeerd bij Friso en die zeggen dat Bas maximaal 36 schepjes op een dag mag hebben en maximaal 1100 ml water en daar komt hij dus echt niet aan. Maar als ik Bas zijn gang laat gaan, groeit hij veel te hard en ik wil geen dik propje krijgen. Hij kwam toen ik hem zijn gang liet gaan 300 gram in de week aan.
Ik geef Bas al vanaf 3 weken leeftijd JBPM door zijn voeding, omdat hij anders veel te gulzig is en zich verslikt of alles direct teruggeeft nadat de fles leeg is. Dit helpt helaas niet tegen de verzadiging bij Bas.
@welkom wrote:
…bang dat hij weer terugvalt naar 6 voedingen en hij krijgt nu dus 5 x 190 cc sinds een week, daarvoor zat hij op 5 x 180 cc en kwam hij vaak 's nachts nog voor een fles van 100 cc.
Iemand tips of ervaring?
Maar zal hij na 5x 190 nog trek hebben in een volle fles? Kun je in die 6e fles niet gewoon wat minder doen? Dat andere kindje al op 5 of 4 voedingen zitten, daar zou ik me niet aan storen. Bas houdt zich gewoon niet aan die regeltjes, mooi toch? Hij heeft blijkbaar 6 keer per dag trek, dan zou ik er eerder voor kiezen hem 6 keer per dag iets minder te geven, dan per sé 5 keer en met allerlei trucjes gaan rekken.
Maar hoe weet je nou of hij een dik propje word?
Ryan dronk makkelijk 5 x 200 weg hoor en dat is echt geen michelinmannetje.
Ik zou overigens met het CB overleggen ipv Friso, 36 schepjes en 1100 ml water is toch echt meer dan een liter voeding per dag en dat is slecht voor de niertjes.
Fabrikanten zeggen wel meer (o.a. dat kindjes vanaf 4 maanden bijvoeding mogen bijvoorbeeld)
Ik zou zeggen ga op je eigen gevoel af, je kind is pas twee maanden en JBP is volgens mij alleen tegen spugen en niet voor honger.
Als hij echt een hongerlapje is dan kun je evt naar voeding voor hongerige beebs kijken toch?
Hahaha ik heb me ook zo druk gemaakt over het feit dat Lana zo ontzettend veel flesvoeding dronk. Was veel te bang dat ze dik zou worden :wall: Maar ze eet gewoon veel omdat ze zo ontzettend actief is.
Maar wat Mellie al zei, niet over een liter flesvoeding per 24 uur heen gaan. Even in overleg met het cb om eventueel over te stappen naar voeding voor hongerige baby’s.
Gewoon bij neer leggen. Noa dronk ook om de 3 uur totdat ze fruit en groenten kreeg. Ik heb ook geprobeerd om nutriton te geven, maar dat verzadigt niet. Maakt de voeding alleen dikker tegen het terugkomen. Wat je kunt doen is evt wat rijstebloem toevoegen, maar dan heb je de kans dat hij minder drinkt, maar wel net zo snel weer komt voor de volgende fles. Bij Noa kon ik het wat anders gaan verdelen toen ik begon met groenten en fruit. Toen hield ze het wel wat langer vol tussen de flessen in.
Dat hij zo vaak komt voor een fles, wil volgens mij zeggen dat hij het nodig heeft. Beter dit, dan een kind dat de halve dag gilt van de honger.
Succes ermee.
Bas krijgt nu dus al 2 weken Friso extra (dus voor hongerige baby’s), maar geen verschil. Ik heb nu sinds gisteren een paar keer een fles van 200 cc gegeven en hij lijkt iets langer verzadigd, maar moet dat de komende dagen even afwachten.
Trouwens Bas kun je elke 2 uur een volle fles geven, indien je minder in de fles doet dan komt hij zeker elke 2 uur, dat hebben we ook al geprobeerd. Hij drinkt wat je hem ook geeft alles op.
Morgen moet Bas naar het cb en dan dus even overleggen.
Hoe oud was Ryan toen hij 5 x 200 cc wegdronk?
Bedankt alvast voor jullie reactie.
Rond de 3 á 4 maanden, hij was een kilo of 5.
En dat met gewone voeding dus geen Forte of zo
Cb al even gebeld en die zeggen ook dat je gerust naar de 5 x 200 cc mag. Komt Bas toch een keer voor een 6e voeding dan maar 80-100 cc bijgeven. En de dagen erna even 190 cc melk in de fles doen en dan 10 cc water erbij, zodat een 6e fles minder kwaad kan als hij toch daarvoor komt.
Mellie, dan was hij ook hongerig met die leeftijd en gewicht (combinatie).
Bas zal nu 6,5 kg zijn.