Overblijven

Hoi,

hoe gaat dat bij jullie op school wbt betalen?

Wij hebben een 10 rittenkaart.Die kan je maandags kopen bij een mevrouw.De overblijfmoeders houden bij welke kinderen er zijn en die mevrouw vult dat dan weer in op de 10 rittenkaart.

Het probleem is dat ouders het niet bij kunnen houden(wel in hun agenda,maar verder niet). Dus als ze vragen aan de desbetreffende mevrouw hoeveel heb ik nog over/loop ik achter,dan komt t vaak niet overeen.Je wordt ook niet gewaarschuwd als je kaart op is,zo kan t zijn dat je 6 kaarten achter loopt(wat ik persoonlijk wel erg ver vind gaan)



Hoe gaat dat bij jullie op school?

persoonlijk vind ik dat de ouder dat gewoon toch weet?



je koopt een kaart, en dat turf je toch gewoon af?



toen mijn oudste nog op de reguliere school zat,

hield ik dat bij met een kalender…



en 6 kaarten achterlopen is wel erg veel natuurlijk ??

De school waar veron eerst na toe zou gaan was ook een 10 ritten kaart en die krijg je weer mee als hij leeg is. Dus dan weet je preccies hoe of wat.

En ja voor mij is het een kleine moeite om de 10 x bij te houden in een agenda :wink:

Persoonlijk vind ik ook dat je ouders er zelf op moeten letten.



Hier op school kan ik lui zijn. Ik stort een bepaald bedrag per keer en elke week krijg ik een mail met wat mijn saldo is. Als ik tekort kom weet ik dus dat ik bij moet storten.

Hier gaat dat idd ook zo, erg handig omdat mijn zoon maar af en toe overblijft.

Ze hebben een firma in dienst die de financiële zaken afhandelt.

Ik stort geld, en krijg elke maand via email een overzicht met de opgenomen dagen en hoeveel saldo er nog op staat.

Erg handig vind ik zelf :thumbup:

Als ik het goed begrijp klopt jouw ädministratie"dus niet met die van de school??!!



Dat is inderdaad raar, zeker wanneer je opeens zo veel achter loopt. :shock: 6 kaarten, dat is dus 60 keer overblijven???Dat kan toch nooit joh.



Ik zou de schooldirectie er eens over vragen. Wie weet houden ze het niet goed bij, en betaal je dus steeds te veel.



Hier op school een continurooster, we betalen aan het begin van het jaar (heel weinig) en daarna heb je er geen omkijken meer naar. Ideaal.

hoi

nee ik ben niet de persoon van die 6 kaarten,dat is een andere moeder.Ik heb wel een keer gehad dat het mijns inziens niet klopte,dat ging over 1 kaart.En 6 kaarten achterlopen vind ik zelf eigenlijk not done.Maar ik hoor meerdere moeders klagen en ben aan t bedenken hoe we dit kunne oplossen.

Voor de duidelijkheid: wij krijgen de kaart niet mee naar huis.Das is net t probleem.Bijhouden in de agenda doet bijna iedereen wel,maar dan toch klopt t wel eens niet met de mevrouw die erover gaat.



Mss toch een strippenkaart in het broodbakjeen elke keer een knip erin? Of ouders waarschuwen als de kaart bijna leeg is?

Een mail naar de oiuders is denk ik teveel werk,er blijven erg veel kinderen over,maar wel handig joh als een bedrijf zich daarmee bemoeit!

hier hou ik het niet zelf bij, al zou dat prima te doen zijn. Je koopt strippen en af en toe krijgt mischa een briefje mee hoeveel zijn te kort/tegoed is.

Te kort zijn er dan 2 ofzo, dus geen drama’s

Het wordt hier op school bijgehouden en twee keer per jaar krijg ik een rek van een euro of 60 (het is 1,25 per keer). Gelukkig geen gehannes met strippenkaarten ofzo.

Hier ook een 10-rittenkaart. Deze kun je op bepaalde dagen kopen. Er staan gewoon 10 vakjes op en de overblijfjuf vult elke keer de datum in dat is overgebleven. Als de kaart vol is krijg je kind hem mee in de broodtrommel.

Je mag dan maximaal de volgende drie keer zonder kaart overblijven (omdat je niet op elke dag een kaart kunt kopen) en daarna niet meer.

Op de vorige school betaalden we 2x per jaar een vast bedrag. Lag er natuurlijk wel aan hoe vaak je kind overbleef. Dat vond ik eigenlijk ideaal. Op de school waar Y.oni nu zit werken ze ook met eens strippenkaart. Als die leeg is krijgt ze hem mee naar huis. De volgende dag geven we haar dan geld mee voor een nieuwe kaart. Voor ons geen probleem. Ze kan dat zelf wel, maar ik kan me voorstellen dat het voor jongere kinderen moeilijker is. Toch heb ik er nog nooit ouders over horen klagen, het gaat dus blijkbaar altijd goed. Maar als het aan mij ligt krijgen we hier ook een systeem dat je een paar keer per jaar betaald.

Bij mij wordt het automatisch afgeschreven, het is een vast bedrag per maand. Dat betekent dus wel dat we ook gewoon doorbetalen als ze een keer ziek is of om wat voor reden dan ook niet hoeft over te blijven, maar het scheelt een hoop administratieve rompslomp, en is sowieso voordeliger dan losse keren betalen.



Voor kinderen die af en toe overblijven is er geloof ik wel zo’n soort systeem dat ze per 10 keer betalen of zo, maar ik weet niet precies hoe ze dat bijhouden.

je kan bij ons incideteel, of perr kaart afrekenen.

hoe groter je kaart hoe geodkoper het overblijven.

Ik koop meestal een kaart van een keer of 60 en krijg dan netjes een berichtje als haar kaart bijna vol is, dan heb ik nog een aantal weken om dat te regelen (krijg meestal een berichtje bij nog 5 keer te gaan).



Dan kan ik zelf een nieuwe kaart kopen bij de concierge of ik geef het geld in gesloten envelop mee naar de overblijf en dan wordt de rest vanzelf geregeld.

Ik ken dus alleen het systeem dat de school dit afhandelt. Het is nooit in me opgekomen om het zelf ook nog bij te houden.

Bij ons betaal je 140 Euro per jaar. Iedereen blijft over, het is dus een soort van continurooster maar wel met echte overblijfjuffen (het is een uur). Dat betaal je aan het begin van het jaar (overmaken). Zo’n rittenkaart vind ik eigenlijk een beetje gek. Blijven de kinderen niet altijd op dezelfde dagen over? (Net als BSO en kdv bedoel ik) Dan heb je toch een vast bedrag per jaar?

Bij ons kan je voor een heel jaar belaten, was eerst 50 euro en vanaf volgend jaar 60 euro.

Voor een 10-beurten kaart 10 euro en vanaf volgend schooljaar 12 euro. De overblijfmoeder krijgt van de juf de 10-beurtenkaarten en vult die in wanneer het desbetreffende kindje overblijft. Een volle kaart wordt meegegeven naar huis.

Ik blijf vaak over bij de jongste in groep 1/2 en daar krijgt ik keurig de kaarten van de juf om af te vinken. De oudste zit in groep 3 blijft al heel het jaar over en ik zit nu pas aan zijn vierde kaart. Daar wordt niet stystematisch afgevinkt door de overblijfouder. (lekker in mijn voordeel)



Die 60 euro voor een heel jaar is volgens mij niet zo duur, als je kind 3 keer per week overblijft.



Hier is de overblijf bij jullie geregeld? Hier is met vrijwillige ouders. Die krijgen ook geen vergoeding of geen beloning, alleen een borrel aan het eind van het jaar. Ze kampen dan ook met een groot te kort aan overblijfouders.

hier zijn de strippenkaarten weg gedaan… waardoor het voor incidentele overblijvers nog duurder is geworden als het al was.

Met de strippenkaart was het mogelijk 10/25/50 strippen te kopen, waarbij het voor een 10 kaart ruim 2,50 euro was per keer.



Strippenkaart is er nu niet meer en nu kost een losse keer overblijven 3 euro, ter plekke af te rekenen door het kind… bij de kleuters loopt juf meestal even mee dan, dus kunnen ouders in de ochtend het geld aan juf geven.



Incidentele overblijvers zijn er dus amper meer, sinds die kostenverhoging + moeilijk moeilijk aanmelden (kon eerst gewoon op bord in de gang naam van je kindje invullen bij de dag en dan wisten ze dat die ook kwam, klaar. Nu is het een omslachtig systeem met aanmelden op de computer, bevestigingsmailtjes die weer bevestigd moeten worden en weet ik het nog meer).

Ze willen hier graag kinderen die standaard op dezelfde dagen overblijven lijkt het… dat is sinds de overblijf is uitbesteed aan andere organisatie.

Bij ons op school werken ze met een contract. Een contract is rendabel als je minimaal drie dagen per maand (of meer) nodig hebt. Mijn kinderen blijven één keer per week over, dus daar heb ik een contract voor. Ik betaal een vast bedrag per maand, uitgesmeerd over tien dagen per jaar. De schoolvakanties zijn daar al uitgehaald. Als ze een keer niet overblijven door ziekte of een studiedag of zo, dan kun je de naam van desbetreffend kind op een aan- en aanmeldlijst die bij elke klas hangt schrijven, en die keer kun je dan een andere keer opnemen. Mocht je eens een keer extra nodig hebben op een andere dag waarvoor je een contract hebt, dan schrijf je de naam op diezelfde lijst, en voor die losse keren krijg je dan één keer per jaar een aparte rekening. Ik vind het ideaal, we hebben er nooit omkijken naar.



Als je geen contract hebt en je kind moet toch overblijven, dan kun je elke eerste maandag van de maand een kaart kopen bij de overblijfjuf.

Op de school waar ik overblijfcoordinator was, werd er een vast bedrag per maand afgeschreven bij de reguliere overblijvers, de vakanties en vrije dagen werden gecompenseerd, zodat dit bedrag elke maand het zelfde was (tenzij het kind een dag meer of minder ging overblijven natuurlijk)



De incidentele oveblijvers hadden een strippenkaart die ik in beheer had.

Ik tekende ze af, en als er nog 2 strippen over waren,kregen ze een briefje in het borodbakje mee, en als de strippenkaart vol was, ging die ook mee naar huis.

Incidenteel overblijven kostte 1,50 per keer, op een vaste dag overblijven 1,25.



Hoe het op daniëls school geregeld is weet ik niet precies, we maken er geen gebruik van.

@Bambi wrote:

Zo’n rittenkaart vind ik eigenlijk een beetje gek. Blijven de kinderen niet altijd op dezelfde dagen over? (Net als BSO en kdv bedoel ik) Dan heb je toch een vast bedrag per jaar?




Hier zal dat komend jaar niet het geval zijn hoor. Mijn werkdagen zijn niet elke week hetzelfde, de overblijfdagen dus ook niet. En zo zijn er wel meer ouders met een wisselend rooster, is niet heel gek. :slight_smile:

Daar had ik inderdaad niet bij stilgestaan.