zijn er meer moeders die hun kinderen van het begin af aan hebben laten overblijven?
De onze heeft het hardstikke naar zijn zin op school, moet natuurlijk nog wennen aan het ritme maar hij vind het overblijven niets…
Vrijdag overleg ik het even met de juf om te vragen hoe het precies gaat tussen de middag want dan kan ik ontdekken hoe het komt…
Maar evengoed ben ik benieuwd naar andere ervaringen.
Op de montesorri bleven alle kinderen over,vond ik best fijn,geen gevlieg heen en weer naar school en de kinderen weten niet beter.
Nu blijft onze jongste wel over als ik de ochtend werk,dus om de week 3 keer op school eten…hij vindt het geweldig.
De oudste baalt dat ze naar huis kan lopen omdat papa 5 minuten later ook thuis eet…die wil ook liever op school eten,maar ja,10 strippenkaart kost ook geld,dus gewoon thuis eten…
Sven hoeft bijna nooit over te blijven. Maar hij mag wel eens zomaar, gewoon omdat hij het leuk vind. Dan vraagt hij er zelf om.
merijn blijft letterlijk vanaf dag 1 over en aansluitend ging hij direct ook naar de BSO.
De 1e 3 weken ofzo merkte we dat het een lange zit was voor hem, maar was dus al vrij snel gewend en vind het er nu helemaal leuk.
Omdat ik ipv 3 hele, nu 2 hele en 2 halve dagen ben gaan werken, blijft hij op donderdag ook over sinds 1 januari.
Het scheelt denk ik wel dat er hier zo’n groepje van 7uit zijn klas overblijven, dus dat is wel herkenbaar en gezellig
Hier dag 2 begonnen met TSO en dag 3 met BSO.
Het ging eerst niet goed omdat ze het niet snapte.
En ik vond het zelf ook een beetje eng met het ophalen van de naschoolse opvang (ze stuiven allemaal maar de school uit…).
En met de TSO heeft ze ook al eens huilend met haar jas aan buiten gestaan omdat ze dacht dat ze toen naar de BSO moest.
Ze heeft gewoon nog geen goed tijdsbesef.
En dat elke dag anders is maakt het ook niet makkelijker.
Ze eet bijvoorbeeld alle lange dagen op school.
Maar wo en vrij eet ze natuurlijk thuis brood.
Maar zo natuurlijk is dat voor haar dus nog logischerwijs nog niet .
Nu ze er iets langer zit wordt het wel beter. En ik zeg pas in de klas elke morgen hoe en wat. (ze kan het anders toch niet overzien).
Hier gaan ze in het speellokaal spelen en hebben ze 2 groepen (jong en oud). Volgens Maaike de ‘snelle en de langzame broodeters’, en zij hoort bij de langzame broodeters :lol: .
Oh ja wat wel hielp hier dat ik kaartjes had gemaakt (van die dagritmekaartjes) waarom ik duidelijk liet zien: school, TSO, school…
Toen lande het een beetje dat die kinderen ook weer terugkwamen en dat school nog niet afgelopen was voor die dag.
hier zitten ze tot 5 jaar alleen de ochtend op school ( maar gaat wel op 2 dagen naar de BSO door tot half 6 en 1 dag naar opa en oma)
maar als hij straks 5 is gaan ze hele dagen… dan moet hij gelijk 3 dagen over blijven… en daarvan ook nog 2 dagen naar BSO…
op de 3e dag gaat hij naar opa en oma…
de andere 2 dagen lekker thuis :mrgreen:
Op de school van Lasse blijft ook 98% over en de eerste paar dagen (dus eind november) vond hij het wel lastig inschatten wanneer hij dan naar huis mocht enzo.
Maar nu is het al soort van gewoon en hoort het er helemaal bij.
Met de oudste echt wel problemen gehad met overblijf en BSO. Zo erg dat we het eerste jaar uiteindelijk een andere oplossing hebben moeten zoeken. De jongste is ook gelijk vanaf dag een naar de overblijf en bso gegaan en die vindt het helemaal leuk. Ik denk dus dat het heel erg van je kind afhangt.
dat denk ik inderdaad ook!
Milan wil echt niet op school eten… nou hoeft dat ook niet… ik haal hem gewoon op… hij heeft alleen op dinsdag en donderdag lange dagen, dus die dagen moet ik 2 keer extra naar school, maar ach zover wonen we niet van school en Milan vindt het gewoon fijner zo…
ook heb ik geen zin om er geld voor te betalen en 1 keer in de zoveel tijd overblijf moeder te zijn, omdat ik hem makkelijk op kan halen en weer brengen.