overblijven

@Madre wrote:

En ook al woon ik tegenover de school en zal het qua tijd helemaal niet zo moeilijk zijn, ik vind het niets om hem uit de schoolsfeer te halen, snel te laten eten in de thuissfeer en dan weer terug te moeten brengen…

Bovenstaande is precies de reden waarom tigo op maandag overblijft terwijl ik thuis ben (en op dins en donderdag werk ik en blijft hij over).
Het ging gewoon niet in dat uurtje lunchpauze dit tigo heeft. Van dat uurtje bleef ong. 35 minuten thuis over om "uit te rusten" en er een boterham in duwen.... Hij storte thuis helemaal in en wilde thuisblijven en niet meer naar school. Nu blijft hij over en is school gewoon 1 doorgaande dag zonder onderbrekingen en gaat het juist veel beter en vind hij het leuk.
Scheelt denk ik ook dat 95% van de school overblijft

Dus.... het hoeft niet zielig te zijn hoor, enne, ieder kind is natuurlijk anders....
Trouwens, als later blijkt dat het overblijven de dag te lang maakt kan je het altijf veranderen toch!!!! Gewoon proberen zou ik zeggen

Hoi Hoi,

Ik laat mijn zoon van 5 jaar ook overblijven. Hij vindt het geweldig, dus dat geeft mij wel een goed gevoel. Ze hebben gelukkig een hele lieve overblijfjuffrouw die na het eten ook allerlei andere dingen nog met ze gaat doen. Laatst hebben ze een boswandeling gemaakt, geknutseld. Ben blj dat ik deze keuze heb gemaakt. Anders is het echt zo heen en weer.

leuk al die verschillende reacties…

Ik voelde me in eerste instantie wel schuldig, maar uit de verschillende reacties blijkt dat ik me dat zeker niet hoef te voelen. Ik kijk gewoon wat hij leuk vind. Hij is het nu immers op de creche ook gewend.

De meeste kinderen vinden overblijven leuk… Dus ik zou niet moeilijk gaan doen als ik jou was.

Denk dat de school van ons een hele stomme overblijfjuf heeft, want toen mijn kinderen moesten overblijven vonden ze het verschrikkelijk, zoals de meesten uit haar klas.

Ze hoefde uiteindelijk niet meer over te blijven en er waren zelfs klasgenootjes die dan bij ons thuis kwamen overblijven.

Als ik nu een kennis van mij hoor, dan vind haar zoontje het ook vreselijk om over te moeten blijven.

Bij ons op school doet de juf het overblijven niet, maar dat word geregeld door de moeders.

Ik vind het juist voor de kleuters een hele ruk om tot drie uur te moeten.

Het is toch juist lekker om even uit de schoolsfeer te zijn.

Helemaal mee eens stille water. Even uit de sleur van school. Ze zijn pas 4 jaar.

groet anita

gelukkig hebben wij hier een continu rooster.

maar anders zou ik denk voor de overblijf kiezen. persoonlijk vind ik 2x heen en weer met peuter en baby echt wle genoeg en voor kinderen is het ook vaak leuk.

maar dat leuk begint meestal pas rond een jaar of 5 dus in het begon zou ik haar misscihen wel nog thuis laten eten, tot de vakantie ofzo en daarna standaart niet meer.

hetzijn anders wle erg lange dage voor een kind van 4. op de creche hebben ze ook lange dagen maar dan wordt er toch minder van de kinderen verwacht. op school moeten ze toch wel aan bepaalde eisen voldoen zoals werkjes enz.

ja, ik denk ook dat ik het even aanzie. Ik zal wel moeten op 3 dagen dat we werken… ben nog 2 dagen vrij, dan haal en breng ik m wel

daarnaast gaan we zaterdag ook een brilletje voor m uitzoeken, dus denk dat ie het al zwaar genoeg krijgt… (laten m nu ook maar vast er aan wennen…)… en hoe zit het met moeheid, concentratie…

En ik vind het ook gewoon gezellig hoor…