Overblijven is een drama

Maandag is de enigste dag dat ons dochtertje moet overblijven op school omdat we dan allebei werken maar ze vindt het echt verschrikkelijk. Het is absoluut geen kind dat om elk dingetje jankt, integendeel, maar op zondag begint het al. Ze vraagt dan of ze maandag moet overblijven en als ze van ons hoort dat dat zo is springen de tranen haar in de ogen. Ze slaapt er slecht van, is compleet gestresst op maandagochtend. Nu hebben wij doorgevraagd uiteraard en ze zegt dat er jongetjes in haar klas zijn die haar dan plagen. We hebben het hier keer op keer met haar over gehad en gezegd dat ze alles tegen de meester mag zeggen en uiteraard hebben we het er ook met de meester over gehad en hij (en ook de overblijfjuffen) houden het in de gaten, het BLIJFT echter een enorm drama. Ze ziet er zo enom tegenop. Ik ga maandagochtend compleet gestresst naar m’n werk (m’n man brengt en haalt haar naar school). Wat moet ik nu? Ik heb ook geen familie in de buurt wonen die haar zou kunnen halen of zo tussen de middag. Pffffffff… Iemand tips?

Misschien is er wel een vriendinnetje in de klas waar ze tussen de middag mag blijven? En kun je het op een andere dag andersom doen.

Overblijven is voor jonge kinderen best heel zwaar. Ik ben er geen voorstander van. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ben er ook geen voorstander van hoor, als het financieel niet noodzakelijk was geweest had ik het ook wel geweten.

In haar klas blijft jammer genoeg bijna iedereen over, ook haar vriendinnetje. De meesten gaan zelfs na schooltijd naar de naschoolse opvang.

Misschien kun je dan met de overblijfmoeders overleggen of ze er op willen letten dat je dochtertje bij haar vriendinnetjes blijft? Wellicht is het jongentje wat haar plaagt wel een bekende plaaggeest en is het belangrijk dat de aandacht er weer op gevestigd wordt.