Overblijfleed...

Jim blijft nu nog 1 dag per week over, maar vanaf 1 januari komt daar een dagje bij. Het is nu 2x voorgekomen dat hij thuis kwam met zijn hele tas en broodtrommel(s) en bekers helemaal onder het zand. Ik heb aan de juf gevraagd of zij wist hoe het zat en van de andere kinderen had zij begrepen dat Jim zijn brood niet snel genoeg op had en dat hij het buiten op mocht eten. Daar zijn kinderen met zijn spullen in de zandbak gaan spelen :shock: . Buiten het feit dat ik het belachelijk vindt dat hij in de kou buiten zijn brood moet op gaan eten vind ik het al helemaal niet kunnen dat de dames die toezicht moeten houden of niet zien dat ze met zijn spulletjes in de zandbak zitten of er niks mee doen. (Daar komt bij dat het schoolhek niet dicht is overdag, dus als ze al niet zien dat er kinderen lopen te klieren moet ik er eigenlijk niet aan denken wat er gebeurt als er eentje probeert naar buiten te lopen :shifty: . ) Hij had zo’n dure mepal beker met zo’n tuitje wat je er uit kan drukken en daar miste iets van, kon ik weggooien, tas helemaal beschadigd (Nick bag met zo’n plastic flap) broodtrommel helemaal beschadigd. En daar betaal ik dan ook nog eens EUR 2,25 per keer voor.

Ik heb nu tegen de juf gezegd dat hij dan maar niet zijn brood eet, als hij maar drinkt dat vind ik wel belangrijk. Hij moet maar leren binnen de tijd zijn brood op te eten en niet te gaan zitten kletsen.

Maar hoe kan ik daar nou nog een beetje invloed op uitoefenen? Ik zeg altijd dat hij in de pauze eerst moet eten en dan kletsen, als ik hem vraag wat ie moet doen dan zegt ie dat ook, maar ja, al die afleiding is natuurlijk ook wel moeilijk dus hij doet het duidelijk niet.

Buiten eten in deze tijd van het jaar als straf :shock:

Ik zou ze verbieden op zo’n manier te handelen :hand:

Verder geen idee!

Ja, wat je zelf al zeg:, Dan maar niet genoeg eten en er zo door trek/honger achter laten komen dat hij niet kletst voor dat hij gegeten heeft!

Wat onverantwoord zeg! Want ik weet van een school hier waar ik aantal weken tijdens me zw…schapverlof 2 a 3 dagen overblijfwerk deed dat als kinderen hun brood niet op aten binnen half uur, hun bij de overblijfjuf in de kantine moesten gaan zitten tot hun brood & drinken op hadden… Dan pas mochten ze naar buiten…

Heeft die school dat niet?

@Sneeze wrote:

Buiten eten in deze tijd van het jaar als straf :shock:

Ik zou ze verbieden op zo’n manier te handelen :hand:

Verder geen idee!

Ja, wat je zelf al zeg:, Dan maar niet genoeg eten en er zo door trek/honger achter laten komen dat hij niet kletst voor dat hij gegeten heeft!

Ik lees nergens dat het een straf is hoor.

Ik lees dat hij zijn broodje buiten MAG opeten.

Jim is nog jong en moet gewoon nog wennen. Hij leert snel genoeg dat hij wat sneller moet eten en dan ook buiten mag spelen.

Dat de kinderen met zijn dingetjes gaan spelen als hij klaar is is niet het grootste probleem lijkt mij, wel dat de juf niet gewoon oplet wanneer Jim klaar is en dan de bakjes even inneemt.

Nou heb het nog eens besproken ook met een andere moeder en ze MOETEN dus buiten eten als ze niet snel genoeg zijn. Zoals gezegd vind ik dat met dit weer dus echt niks en ik heb aangegeven dat ie dan gewoon maar niet meer eet, misschien leert ie dan dat ie zijn brood eerst moet eten. Ik wil wel dat ze hem dan nog even wat laten drinken, want dat vind ik wel belangrijk.

Madre de andere kindjes hebben dus met zijn spulletjes in de zandbak zitten spelen terwijl hij zat te eten. Er staan wat bankjes op het plein dus ik neem aan dat de overblijfmedewerksters (want ze krijgen er voor betaald) daar dan zitten, dat heb ik een keer gezien, de zandbak staat aan de andere kant van het plein. En bovendien wil ik dus niet dat hij in de zandbak zit te eten en ze met zijn spullen in de zandbak zitten te spelen, daar is het niet voor bedoeld en zijn spullen gaan kapot. Het is allemaal al duur genoeg, ik verwacht dat anderen met respect met mijn spullen omgaan, mijn kind goed verzorgen, daar worden ze immers voor betaald. Bovendien ik heb geen zin om ook nog steeds een hoop geld aan bekers, tassen en broodtrommels uit te moeten geven, dingen waar je bij normaal gebruik gewoon wel een tijdje mee zou moeten kunnen doen, nu kan ik dus al na net 3 maanden school een nieuwe beker gaan kopen…

tante soesa!!

ga niet met moeders of juffen in conclaaf, maar ga direct met dit "probleem"naar de directeur/trische

ik ben zelf ook overblijf moeder, en bij ons is het gebruikelijk dat ALLE kinderen aan tafel moeten zitten en eerst hun brood moeten op eten en hun drinken op moeten drinken, wij lopen met 4 moeders rond om te kijken of dit ook gebeurt, de ene is wat sneller dan de andere, maar wij moeten er op toe zien dat alles opgegeten wordt… daarnaast mogen de kids naar buiten waarbij ook altijd minimaal 1 moeder aanwezig is om de orde te houden dus geen gepest, gevecht, of mocht er een ongelukje c/q valpartij voor doen dat wij ten alletijden beschikbaar zijn,

ik vind het dan ook een beetje abnormaal dat deze “regels” bij jullie op school/overblijf gehanteerd worden… (wij mogen als overblijf moeders niet eens roken in de buurt v/d school, omdat wij het gezicht zijn van de school en het goede voorbeeld moeten geven, ook als wij gewoon onze eigen kids naar school brengen of halen en zelf die dag geen overblijf moeder zijn)

ik zou dus echt met deze klacht naar de directeur/trische gaan. en wat opheldering vragen, moeders onderling hebben allemaal hun eigen mening en weten zelf vaak helemaal niet wat de juiste regels zijn…

Ik vind het belachelijk! Ik ben het volledig eens met Kimmetje; ga niet langs ‘start’ maar direct naar de directrice. Spullen ZO stuk:

Hij had zo'n dure mepal beker met zo'n tuitje wat je er uit kan drukken en daar miste iets van, kon ik weggooien, tas helemaal beschadigd (Nick bag met zo'n plastic flap) broodtrommel helemaal beschadigd.
Dat kan gewoon echt niet.

En dat buiten zijn brood moeten opeten.... Het is toch pauze voor de KINDEREN, om bij te komen, niet voor die overblijfmoeders?

Heb je er inmiddels al iemand over gesproken?

Hier ook overblijfleed. Wij hebben een dochter die heel erg slecht eet en onder dwang zeker niet gaat eten. Ons beleid thuis is dat we er geen aandacht aan schenken (ook vanuit oogpunt arts). Mijn dochter raakte compleet in de stress als ze moest eten van de overblijf. Ik heb direct gebeld en aangegeven dat we opvoeden thuis wel doen en dat ze haar niet moeten dwingen omdat dat averechts werkt. Overblijven moet ook leuk zijn. Nu na een aantal weken begint ze langzaamaan een beetje te eten.

De coordinator van de overblijf was juist zeer blij met mijn telefoontje en ze gaf ook aan dat overblijven leuk moet zijn en dat er nu eenmaal kinderen zijn die niet alles volgens het boekje doen. Ze hebben het zeer goed aangepakt.

Ik snap dat je als overblijfmoeder stimuleert om te eten, maar om ze te straffen met buiten eten of in de kantine te laten eten dat ze niet mogen buiten spelen vind ik raar. Als ze niet snel genoeg zijn is het jammer, maar straffen vind ik iets voor thuis.

Jeetje nou dit is inderdaad wel apart!

Bij onze kinderen op school moeten ze eerst allemaal hun brood opeten en hun drinken op drinken en dan mogen ze naar buiten. Ze krijgen dan ruimschoots de tijd om te eten. Wat ze daarna nog niet op hebben gaat weer in hun tas en mee naar huis. Drinken moeten ze wel opdrinken.

Ik zou er dus wel een gesprek over aangaan. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat er zo met de spullen omgegaan wordt.

@gismolo wrote:

Bij onze kinderen op school moeten ze eerst allemaal hun brood opeten en hun drinken op drinken en dan mogen ze naar buiten. Ze krijgen dan ruimschoots de tijd om te eten.

Ja dat was hier op school ook, waar ik overblijfhulp was, voor ik mijn dochter had.

Eerst op hun gemak laten eten en drinken en daarna pas naar buiten.