Overbelast stuitje en zwangerschap

Nu zijn we bezig om zwanger te worden, maar van mijn bevalling heb ik een overbelast stuitje overgehouden. Erg pijnlijk, duurt erg lang, ik zit op een speciaal kussen, maar ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om een kinderlijf langs dat stuitje te moeten poepen, mocht ik zwanger raken en bevallen.



Dus, heeft iemand hier hier ervaring mee? Hoelang kan zo’n probleem duren? (loop er nu een half jaar mee ongeveer) En is een normale bevalling mogelijk als het nog pijn doet?

Hai!



Mijn stuitje was flink gekneusd na de eerste. Nog steeds heb ik er last van als ik te lang zit, heel vervelend. Gelukkig was de pijn vrij snel weg.



Met de bevalling had ik weer even de angst, omdat er nu twee kindjes langs moesten ipv 1, maar gelukkig nergens last van gehad :thumbup:

Het blijft koffiedik kijken of je er last van gaat krijgen, maar aangezien je nog steeds op een speciaal kussen zit, is de kans wel groot natuurlijk.



Sterkte!

Ik heb ook aan de bevalling een zeer gevoelig stuitje overgehouden en merk het idd vooral als ik een tijdje zit. Geen idee eigenlijk of ik daar bij de 2de keer weer zo’n last van ga krijgen. Hoop het niet!